Software voor IP cameras

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 10:56
(jarig!)
Momenteel heb ik twee Hikvision cameras waarvan de opnames opgeslagen worden op een NVR (Network Video Recorder). Dit apparaat is echter aardig outdated en maakt nogal wat kabaal. Het liefst wil ik een soortgelijke oplossing zonder gebruik te maken van een dedicated NVR.

Echter ben ik hier zelf niet zo in thuis; ik heb al verschillende softwarepakketen gezien, maar vind het lastig om een inschatting te maken welke het beste past bij mijn wensen.

In het kort, de volgende zaken zijn must haves:
  • Software moet gevirtualiseerd kunnen draaien (OS maakt verder niet zo veel uit)
  • Software moet opnames maken van de camera's
  • Software moet mogelijkheid bieden om opnames terug te kijken
Daarnaast is het een sterke pre als de software een mogelijkheid biedt om ook de camera's te kunnen bekijken (live feed & en opnames) op een mobiel device (iOS/Android). Het gaat hier om een oplossing voor thuisgebruik. Desondanks vind ik het wel belangrijk dat het allemaal 'blijft werken'.

Ja; ik heb zelf al Gegoogled, maar er zijn hier vast mensen die al de nodige ervaring hebben.

Heeft hier iemand ervaring mee die wellicht een goede aanbeveling kan doen? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Terminus op 27-12-2020 15:22 ]

Beste antwoord (via Terminus op 27-01-2021 20:50)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hang ze aan een Synology NAS, dan kan je al je wensen invullen plus nog meer :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Terminus schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:19:
Ja; ik heb zelf al Gegoogled, maar er zijn hier vast mensen die al de nodige ervaring hebben.
Het is dan wel zo handig als je even aangeeft wat je uit die zoektocht aan eigen gedachten/overwegingen hebt gehaald. Zonde als anderen dat opnieuw zouden gaan doen ;) En natuurlijk wat het budget is. Eerste waar ik bijv aan dacht was DSM. Daarbij: je lijkt te suggereren je PC te willen gebruiken en die dan dus 24/7 aan te laten. Verstandig? Daar gaat dan al een deel van je budget naar toe.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
(jarig!)
F_J_K schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:27:
[...]

Het is dan wel zo handig als je even aangeeft wat je uit die zoektocht aan eigen gedachten/overwegingen hebt gehaald. Zonde als anderen dat opnieuw zouden gaan doen ;) En natuurlijk wat het budget is. Eerste waar ik bijv aan dacht was DSM. Daarbij: je lijkt te suggereren je PC te willen gebruiken en die dan dus 24/7 aan te laten. Verstandig? Daar gaat dan al een deel van je budget naar toe.
Bedankt voor je reactie! :)

Ik wil er een nieuw systeem voor gaan neerzetten ter vervaning van de NVR. Dat gaat dan inderdaad iets worden in de vorm van een NAS of een PC waarop ik meer zaken kan gaan virtualiseren.

Concreet heb ik weinig 'bruikbaars' gevonden. Wel pakketen zoals iSpy, Anycam, etc. Maar ik ben er simpelweg te weinig thuis in. Gezien ik een investering in de hardware (en evt software) wil doen, wil ik vooraf eerst de juiste afwegingen gemaakt hebben, i.p.v. maar lukraak een aantal pakketen te 'proberen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
(jarig!)
F_J_K schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:27:
[...]

Om hier toch nog maar eens op te reageren, heb even wat meer gekeken naar DSM. Dat ziet er in eerste instantie heel goed uit.

Zo zie je maar weer; ik ben er niet genoeg in thuis. IP camera's liggen aardig buiten mijn straatje van expertise.

Ik ga eerst eens verder kijken naar DSM; grote kans ik dat ik er daarmee ook wel ga komen.. _/-\o_ d:)b

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hang ze aan een Synology NAS, dan kan je al je wensen invullen plus nog meer :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-10 14:03
Vervang de fan door een Noctua 40mm en het kabaal probleem is al opgelost ;) Vervolgens, outdated, de GUI is inderdaad niet zo sexy maar installeer IVMS 4200 op je computer en het is al een pak beter.

Heb zelf al de NVR gebruikt en Synology NAS maar heb het gevoel dat als je bij hetzelfde merk blijft, dus de NVR, het toch allemaal net iets beter samenwerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:38
Ik gebruik Zoneminder.
Veel opties maar niet heel sexy..

https://zoneminder.com/
Pagina: 1