Hallo,
Als eerst wil ik zeggen dat ik een behoorlijke leek ben, dus alles wat ik probeer of geprobeerd heb, heb ik online gevonden(wel via betrouwbare bronnen en dubbel gecheckt) en via een stappenplan uitgevoerd.
Mijn probleem
Het is me sinds een tijdje opgevallen dat mijn disk usage vaak en snel naar 100% gaat. Het was eerst vele malen erger. Dan zat hij, wanneer ik niks deed, al op 100%. Ik heb een heleboel dingen geprobeerd, die beschrijf ik hieronder. En al die dingen hebben wel geholpen. In plaats van continu 100%, piekt hij alleen nog. Dit is bijvoorbeeld bij het uitvoeren van scans of het downloaden (via oa steam.) Uit andere topics hier heb ik begrepen dat dat niet heel abnormaal is.
Maar hij piekt ook bij het opstarten van de pc en het openen van mijn browser (microsoft edge). En bijvoorbeeld ook als ik het taakbeheer/configuratiescherm/andere porgramma's open. En mijn vraag voor nu is: is dit normaal?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
AMD Ryzen 5 1500X Quad-core processor 3,5ghz
Ram: 8GB
1000GB HDD harde schijf
NVIDIA GTX 1050ti 4GB
Ik heb alleen een c-schijf
Windows 10 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Windows search uitgeschakeld
-Gecheckt op virussen/malware(via windows defender)
-Ik heb geen andere antivirus(wil dit wel aanschaffen nav onderstaande)
-Windows defender uitgeschakeld(dit lijkt tot nu toe de doorslag te hebben gemaakt)
-Energieopties op hoge prestatie gezet
-Clean bootup gedaan(kon geen duidelijke aanwijzing ontdekken, maar wellicht heb ik dit niet helemaal juist uitgevoerd)
-Show me tips about windows-ding uitgezet
-Snel opstarten uitgezet
-Schijf geoptimaliseert
-Gecheckt op driver-updates
-Ik heb geen skype en google chrome
Hopelijk is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden en misschien nog extra tips heeft
Als eerst wil ik zeggen dat ik een behoorlijke leek ben, dus alles wat ik probeer of geprobeerd heb, heb ik online gevonden(wel via betrouwbare bronnen en dubbel gecheckt) en via een stappenplan uitgevoerd.
Mijn probleem
Het is me sinds een tijdje opgevallen dat mijn disk usage vaak en snel naar 100% gaat. Het was eerst vele malen erger. Dan zat hij, wanneer ik niks deed, al op 100%. Ik heb een heleboel dingen geprobeerd, die beschrijf ik hieronder. En al die dingen hebben wel geholpen. In plaats van continu 100%, piekt hij alleen nog. Dit is bijvoorbeeld bij het uitvoeren van scans of het downloaden (via oa steam.) Uit andere topics hier heb ik begrepen dat dat niet heel abnormaal is.
Maar hij piekt ook bij het opstarten van de pc en het openen van mijn browser (microsoft edge). En bijvoorbeeld ook als ik het taakbeheer/configuratiescherm/andere porgramma's open. En mijn vraag voor nu is: is dit normaal?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
AMD Ryzen 5 1500X Quad-core processor 3,5ghz
Ram: 8GB
1000GB HDD harde schijf
NVIDIA GTX 1050ti 4GB
Ik heb alleen een c-schijf
Windows 10 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Windows search uitgeschakeld
-Gecheckt op virussen/malware(via windows defender)
-Ik heb geen andere antivirus(wil dit wel aanschaffen nav onderstaande)
-Windows defender uitgeschakeld(dit lijkt tot nu toe de doorslag te hebben gemaakt)
-Energieopties op hoge prestatie gezet
-Clean bootup gedaan(kon geen duidelijke aanwijzing ontdekken, maar wellicht heb ik dit niet helemaal juist uitgevoerd)
-Show me tips about windows-ding uitgezet
-Snel opstarten uitgezet
-Schijf geoptimaliseert
-Gecheckt op driver-updates
-Ik heb geen skype en google chrome
Hopelijk is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden en misschien nog extra tips heeft
/f/image/GnozeIYbFk3wRyfmva16mSYe.png?f=fotoalbum_large)