Beste allemaal.
Tot voor kort had ik helemaal geen problemen met mijn netwerk thuis.
totdat we onze "hobbykamer' gingen bouwen/inrichten.
Heb een bekabelde verbinding richting de hobbykamer, en dus mijn pc daar gestalt!
Natuurlijk test je dan ff je verbinding, was ruk! 100Mbit/s
goed, dat kan. dus kabeltjes checken, bleek de kabel van Ziggo modem naar de Router een defect te hebben.
TOEN is eigenlijk al het gedonder begonnen.
Deze kabel vervangen (alles is cat6 btw)
Bekabeld was de verbinding weer helemaal terug. Internetten lukt weer met 250Mbit/s
Dacht echt dat het nu volledig opgelost zou zijn. Bekabeld is het nu ook gewoon echt goed.
Maar heb wel meerder malen ergens het stroom er af gehad, de Router meedere malen gereset (apparaten vaste ip adressen gegeven ect ect ect.
Dus lijkt een redelijk goed netwerk.
De verbinding naar mn server is stabiel, kan alles prima benaderen. (Coax Kabels zijn nieuw dus dat kan 't eigenlijk niet zijn, als je bekabeld wel goed is en je wifi niet.
nu loop ik tegen 't volgende aan.
Ga ik browsen op mn mobiel, heb ik wel een Wifi verbinding, Vlot, maar soms duurt 't laden gewoon ineens erg lang (totdat de melding, 'kan pagina niet laden verschijnt'
Dan is het even wachten /refreshen, en dan laad de pagina wel.
Ik kom er zelf niet meer uit. loop hier nu al twee dagen tegenaan.
Fabriekinstellingen router helpt niet .
Nieuwe bekabeling scheen ook niet veel te hebben geholpen (behalve bedraad)
WHO can help.
bijgevoegd een simpele opstelling van mn netwerk.
Ziggo modem (bridge mode)
Ac68U Router van Asus
Dataswitch.
Tot voor kort had ik helemaal geen problemen met mijn netwerk thuis.
totdat we onze "hobbykamer' gingen bouwen/inrichten.
Heb een bekabelde verbinding richting de hobbykamer, en dus mijn pc daar gestalt!
Natuurlijk test je dan ff je verbinding, was ruk! 100Mbit/s
goed, dat kan. dus kabeltjes checken, bleek de kabel van Ziggo modem naar de Router een defect te hebben.
TOEN is eigenlijk al het gedonder begonnen.
Deze kabel vervangen (alles is cat6 btw)
Bekabeld was de verbinding weer helemaal terug. Internetten lukt weer met 250Mbit/s
Dacht echt dat het nu volledig opgelost zou zijn. Bekabeld is het nu ook gewoon echt goed.
Maar heb wel meerder malen ergens het stroom er af gehad, de Router meedere malen gereset (apparaten vaste ip adressen gegeven ect ect ect.
Dus lijkt een redelijk goed netwerk.
De verbinding naar mn server is stabiel, kan alles prima benaderen. (Coax Kabels zijn nieuw dus dat kan 't eigenlijk niet zijn, als je bekabeld wel goed is en je wifi niet.
nu loop ik tegen 't volgende aan.
Ga ik browsen op mn mobiel, heb ik wel een Wifi verbinding, Vlot, maar soms duurt 't laden gewoon ineens erg lang (totdat de melding, 'kan pagina niet laden verschijnt'
Dan is het even wachten /refreshen, en dan laad de pagina wel.
Ik kom er zelf niet meer uit. loop hier nu al twee dagen tegenaan.
Fabriekinstellingen router helpt niet .
Nieuwe bekabeling scheen ook niet veel te hebben geholpen (behalve bedraad)
WHO can help.
bijgevoegd een simpele opstelling van mn netwerk.
Ziggo modem (bridge mode)
Ac68U Router van Asus
Dataswitch.
:strip_exif()/f/image/StSVJruNSZZkkCbxay6f66FT.jpg?f=fotoalbum_large)