Asus AC68U wifi niet goed. (Hapert)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred Stel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-07 09:52
Beste allemaal.

Tot voor kort had ik helemaal geen problemen met mijn netwerk thuis.
totdat we onze "hobbykamer' gingen bouwen/inrichten.
Heb een bekabelde verbinding richting de hobbykamer, en dus mijn pc daar gestalt!
Natuurlijk test je dan ff je verbinding, was ruk! 100Mbit/s
goed, dat kan. dus kabeltjes checken, bleek de kabel van Ziggo modem naar de Router een defect te hebben.
TOEN is eigenlijk al het gedonder begonnen.
Deze kabel vervangen (alles is cat6 btw)
Bekabeld was de verbinding weer helemaal terug. Internetten lukt weer met 250Mbit/s
Dacht echt dat het nu volledig opgelost zou zijn. Bekabeld is het nu ook gewoon echt goed.
Maar heb wel meerder malen ergens het stroom er af gehad, de Router meedere malen gereset (apparaten vaste ip adressen gegeven ect ect ect.
Dus lijkt een redelijk goed netwerk.
De verbinding naar mn server is stabiel, kan alles prima benaderen. (Coax Kabels zijn nieuw dus dat kan 't eigenlijk niet zijn, als je bekabeld wel goed is en je wifi niet.

nu loop ik tegen 't volgende aan.
Ga ik browsen op mn mobiel, heb ik wel een Wifi verbinding, Vlot, maar soms duurt 't laden gewoon ineens erg lang (totdat de melding, 'kan pagina niet laden verschijnt'
Dan is het even wachten /refreshen, en dan laad de pagina wel.
Ik kom er zelf niet meer uit. loop hier nu al twee dagen tegenaan.

Fabriekinstellingen router helpt niet .
Nieuwe bekabeling scheen ook niet veel te hebben geholpen (behalve bedraad)

WHO can help.
bijgevoegd een simpele opstelling van mn netwerk.

Ziggo modem (bridge mode)
Ac68U Router van Asus
Dataswitch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYFILB9S_57impzGM4ybdxY4zow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StSVJruNSZZkkCbxay6f66FT.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:44

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je Wifi ingesteld op de Asus router? Staat er nog ergens een frequentie op automatisch? Zendvermogen op de 2.4GHz radio al flink teruggeschroefd? Is de snelheid van browsen lokatie afhankelijk: werkt het wel goed als je in de buurt van de Asus router bent? En hoe test je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred Stel
zoals ik al eerder vermelde had ik nooit problemen, en ik heb ook overal wel vol bereik.
hoe ik test.
Simpel gewoon browsen op je mobiel.
En het is niet zo dat de wifi helemaal wegvalt.
Het duurt dan gewoon even... en soms zo lang dat er word aangegeven dat je geen verbinding hebt.

Zendvermogen heb ik nog niet teruggeschroeft, dit leek mij niet relevant ivm het altijd zo heeft gewerkt.
Deze router heb ik inmiddels 5 jaar in mn bezit, en nooit problemen ondervonden.

Deze topic post ik ook niet zomaar. T begint nu langzamerhand een puntje van ergenis te worden.
Frequenties stonden vastgesteld, maar heb ze nu inmiddels automatisch staan omdat dit voor nu het 'beste' werkt.
Snelheid van het browsen locatie afhankelijk kan ik niet zeggen. In onze hobbykamer is het signaal net zo sterk als in de woonkamer. En daar zit ik dus met hetzelfde probleem te hobbelen.

Het is zegmaar net alsof je een dun 0.75mm kwadraad kabeltje hebt, waar altijd dezelfde dikte 0.75 doorgaat, maar ineens is er een 1m2 klontje die er niet door wil.
Misschien beetje crappy uitleg, maar kan ff niets beters bedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door Wilfred Stel op 27-12-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:53
Gezien de symptomen die je beschrijft, heeft je apparatuur vermoedelijk toch een (te) druk kanaal gekozen.

Scan eens even de omgeving met een tool als Wifi-analyzer op je mobiel om beter zicht te krijgen op de verkeersdrukte en signaalsterktes. En stel dan vervolgens handmatig het beste kanaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:29
dus
a) het probleem stelt zich alleen op wifi voor ?
b) het probleem doet zich op alle plaatsen voor (inclusief dicht bij de router)
c) het probleem is constant / reproduceerbaar ?

stap even van je buikgevoel af en ga op feiten af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:41
Wat is de locatie van je router? Zit deze midden in de woning of ergens in een hoek? Om een idee te krijgen waar je de router het beste kan plaatsen laat onderstaande afbeelding goed zien hoe het signaal zich door een woning 'beweegt' Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npN2CfU81AvMsr07-ARnVfbVxuM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Km9apMAY22aNIMNNtBPIq0vt.png?f=user_large

Het kan zijn dat de wifi in je horizonbox nog aan staat... Dit zou nog best eens voor wat interferentie kunnen zorgen. Zeker wanneer je de wifi test wanneer je bijv op de bank zit(dicht bij de horizonbox). Waarschijnlijk maakt het weinig verschil maar je kan het eens proberen.

Daarnaast vrij weinig info wat de locatie is waarop je de wifi test, zit er een muur tussen, hoeveel meter of sta je er pal voor? Kijk voor de gein eens met wifi-analyzer hoeveel netwerken er in je directe omgeving zitten en bepaal of je router wel het goede wifi kanaal pakt.

Doe bijvoorbeeld eens een test rechtstreeks bij je router en kijk dan eens of je de snelheden behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred Stel
het gaat me niet zozeer om de snelheden.. laten we wel zijn, wifi en een mobiel apparaat hoeft niet geweldig veel mbps te behalen om fatsoenlijk te kunnen browsen.
De router hangt midden in onze woning. Moet wel door een muur, maar dan is deze ook meteen bij de hobbykamer.
Ik heb met Wifi Analyzer gewoon goed signaal waar ik zit. Echter is het zoals ik al vermelde net alsof er een 40mm door een 32mm buisje moet. alsof er een klont ontstaat, en hij daarna verder gaat.
T is allemaal een beetje lastig uit te leggen. Soms brows ik 2minuten aan een stuk vlot door, en vervolgens 'Lost Connection of het duurt dan gewoon even.

-Done! Het probleem leek te zitten in mn eigen p30.
Wifi Cache verwijderd, en tel opnieuw geinstalleerd, en 't probleem was opgelost.-

Dus voor een ieder die dit misschien ook ondervind....

[ Voor 13% gewijzigd door Wilfred Stel op 29-12-2020 00:21 ]

Pagina: 1