[Ervaringen] GMK NucBox (2020)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Eerste post gereserveerd. Topicstart zal verder worden uitgebreid!

GMK NucBox (2020)

Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://c1.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_fill,f_auto,h_460,w_695/v1598324897/kkw6jrw0bxxnosvtpalb.jpg

Shenzhen GMK Technology Co,. Ltd heeft inmiddels, na hun initiële Indiegogo campagne, de GMK NucBox beschikbaar en te koop gezet op niet alleen hun eigen website, maar ook via derde partijen zoals BangGood.

Specificaties
Afbeeldingslocatie: https://www.notebookcheck.net/fileadmin/Notebooks/News/_nc3/gmkspecs.jpg

NieuwsProductpagina'sConfiguraties
NucBox
  • Intel Celeron J4125 - 8GB RAM - 128GB SSD
  • Intel Celeron J4125 - 8GB RAM - 256GB SSD
  • Intel Celeron J4125 - 8GB RAM - 512GB SSD

[ Voor 12% gewijzigd door Indir op 27-12-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Gelet op het stijgende aantal palm-sized mini-PC's (Nettops) afkomstig vanuit China, zou de startpost en topic eventueel kunnen worden omgezet in het "Het grote verzameltopic voor (Chinese) Nettops". Indien hier vraag naar en behoefte aan is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Aangezien dit topic gaat over ervaringen met dit type device, een aanvulling.

Zelf heb ik afgelopen zomer de Chuwi Larkbox Pro gekocht voor ongeveer €169 (inc. verzending en BTW)

Meer voor de fun om eens te kijken wat er nou gedaan kan worden met zo’n klein mal ding. Nu een paar maanden later ben ik er nog steeds zeer content mee.

Geen problemen met internetten en multimedia afspelen als YouTube en Spotify. Ook browsen met een beetje vlotte browser (Brave) is perfect te doen en scrollen gaat lekker vlot. Daarnaast gebruik ik ‘m met Moonlight software. Mijn lieve echtgenote wilde de nieuwe gaming PC liever niet op de eettafel, en door het thuiswerken is het buro door haar geconfiskeerd.

Ik zelf voel er niet zo veel voor om dan maar mijzelf te verbannen naar zolder, dus moest er een oplossing komen. Ik heb de Game PC op zolder nu via ethernet aangesloten en beneden pakt de Larkbox prima WiFi signaal. (ongeveer 490Mbit) Middels Geforce Shadowplay en Moonlight heb ik nu beneden via de Larkbox prima beeld, geluid en latency vrij game plezier. (Voornamelijk TransportFever 2 en Microsoft Flight Simulator 2020). Het enige dat ik nog beneden heb staan is een 27” monitor met de Larkbox er aan vast, een muis, toetsenbord en soms een Xbox controller. Geluid doe ik via mijn oordopjes.

Verder speel ik op de Larkbox SimSig simulaties en OpenTTD.

Al met al een leuk klein computertje waar ik achteraf meer mee doe dan aanvankelijk gedacht. En dat voor een zeer leuke prijs.

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
Stopmerkbord schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:31:
Aangezien dit topic gaat over ervaringen met dit type device, een aanvulling.

Zelf heb ik afgelopen zomer de Chuwi Larkbox Pro gekocht voor ongeveer €169 (inc. verzending en BTW)

Meer voor de fun om eens te kijken wat er nou gedaan kan worden met zo’n klein mal ding. Nu een paar maanden later ben ik er nog steeds zeer content mee.

Geen problemen met internetten en multimedia afspelen als YouTube en Spotify. Ook browsen met een beetje vlotte browser (Brave) is perfect te doen en scrollen gaat lekker vlot. Daarnaast gebruik ik ‘m met Moonlight software. Mijn lieve echtgenote wilde de nieuwe gaming PC liever niet op de eettafel, en door het thuiswerken is het buro door haar geconfiskeerd.

Ik zelf voel er niet zo veel voor om dan maar mijzelf te verbannen naar zolder, dus moest er een oplossing komen. Ik heb de Game PC op zolder nu via ethernet aangesloten en beneden pakt de Larkbox prima WiFi signaal. (ongeveer 490Mbit) Middels Geforce Shadowplay en Moonlight heb ik nu beneden via de Larkbox prima beeld, geluid en latency vrij game plezier. (Voornamelijk TransportFever 2 en Microsoft Flight Simulator 2020). Het enige dat ik nog beneden heb staan is een 27” monitor met de Larkbox er aan vast, een muis, toetsenbord en soms een Xbox controller. Geluid doe ik via mijn oordopjes.

Verder speel ik op de Larkbox SimSig simulaties en OpenTTD.

Al met al een leuk klein computertje waar ik achteraf meer mee doe dan aanvankelijk gedacht. En dat voor een zeer leuke prijs.
Werkt de Larkbox nog goed? Zag de pro versie vandaag voorbij komen en twijfelde om hem te kopen voor 125 euro. Ik zie ook veel negatieve reviews over de levensduur op Amazon en de campagne site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
Ik heb hem toch maar besteld! 3 dagen levertijd. Ik twijfelde tussen de ZX01 (N5105, 8GB DDR4, geen SSD) voor 200 euro of de Larkbox Pro (J4125, 6GB ram, 128GB MMC) voor 125 euro. Ik vind de ZX01 net iets te duur zonder SSD.

Voor de Larkbox Pro heb ik een prijzige SSD besteld. De Transcend MTS552T2 128GB van 48 euro met 220TBW. Met de Transcend 420S 128GB heb je maar 40TBW.

Ik gebruik een UGREEN USB netwerkadapter van 1Gbps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVGLuILrydv_WhDFGM6jLlR-KQg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GmEWdAHCY8xG2sQY8mliV9Ao.png?f=user_large

Windows Server 2022 geinstalleerd met de laatste drivers & een Prime95 test uitgevoerd. Maximaal 77C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOzVZh8tFyotoVFC2k45SRqJSkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9I9sKR0W5gSCPSJroKB2bxVv.png?f=fotoalbum_large

Linux support is zeer matig en de TPM module krijg ik niet aan de praat. Verder is het belangrijk om van de BIOS af te blijven (zie Chuwi forum voor issues). Verder is het een leuke mini PC!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XunHicn3e-lMUfTQtY_WzdjB2KI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igEkaRVK4G44SkvXtjCC0XPB.jpg?f=fotoalbum_large

Toevoeging: Volgens Chuwi heb ik 2 jaar garantie.