Goedemiddag Tweakers,
Ik ben enthousiast geraakt van Escape From Tarkov, alleen zal mijn 11 jaar oude desktop (i5-750, ati 5850) dat niet kunnen dragen dus ik heb besloten een nieuwe PC aan te schaffen om het gamen weer op te pakken. In eerste instantie puur voor Tarkov, maar wie weet wat volgt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en daarnaast huis tuin en keuken gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik streef tussen de 1500 en 1900 EUR. Dit is inclusief monitor en Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik was van plan mijn oude case te hergebruiken, tenzij ik iets over het hoofd zie en dit niet gaat passen oid. Is een 'Antec Three Hundred'.
CPU koeler 'Scythe Mugen 2 Rev. B' zou volgens de fabrikant ook passen op de huidige generatie sockets en is volgens mij een prima ding.
Ik had ook even een vrek-moment en dacht mijn oude voeding ook wel te kunnen gebruiken - cooler Master Real Power M520 - maar bij nader onderzoek lijkt me dat het risico niet waard.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basics eigenlijk, verder geen exotische plannen.
Ik heb in de eerste opzet een SSD van 'slechts' 500 GB aangetikt. In mijn ervaring gebruik ik niet zo veel, mijn huidige PC heeft een hdd van 500 GB die in al die tijd nooit meer dan de helft gevuld is geweest.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Ik heb begrepen dat Tarkov momenteel vooral baat heeft bij single core speed, heb vandaar een Intel CPU eruit gevist maar sta open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Heb geen behoefte aan RGB lampjes. Geluid stoor ik me niet zo snel aan, zal altijd met headset gamen.
Ga je overklokken?
Nee dat is uitgesloten, ga ik niet doen
Wat verwacht je van ons?
Een dubbel check op mijn opzetje hieronder met name mijn keuzes qua componenten verbeteren. Qua prijs mag het beide kanten op eigenlijk, als er met wat meer nog mooie performance stappen te maken zijn dan is dat prima.
Ik ben enthousiast geraakt van Escape From Tarkov, alleen zal mijn 11 jaar oude desktop (i5-750, ati 5850) dat niet kunnen dragen dus ik heb besloten een nieuwe PC aan te schaffen om het gamen weer op te pakken. In eerste instantie puur voor Tarkov, maar wie weet wat volgt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en daarnaast huis tuin en keuken gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik streef tussen de 1500 en 1900 EUR. Dit is inclusief monitor en Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik was van plan mijn oude case te hergebruiken, tenzij ik iets over het hoofd zie en dit niet gaat passen oid. Is een 'Antec Three Hundred'.
CPU koeler 'Scythe Mugen 2 Rev. B' zou volgens de fabrikant ook passen op de huidige generatie sockets en is volgens mij een prima ding.
Ik had ook even een vrek-moment en dacht mijn oude voeding ook wel te kunnen gebruiken - cooler Master Real Power M520 - maar bij nader onderzoek lijkt me dat het risico niet waard.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basics eigenlijk, verder geen exotische plannen.
Ik heb in de eerste opzet een SSD van 'slechts' 500 GB aangetikt. In mijn ervaring gebruik ik niet zo veel, mijn huidige PC heeft een hdd van 500 GB die in al die tijd nooit meer dan de helft gevuld is geweest.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Ik heb begrepen dat Tarkov momenteel vooral baat heeft bij single core speed, heb vandaar een Intel CPU eruit gevist maar sta open voor andere suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Heb geen behoefte aan RGB lampjes. Geluid stoor ik me niet zo snel aan, zal altijd met headset gamen.
Ga je overklokken?
Nee dat is uitgesloten, ga ik niet doen
Wat verwacht je van ons?
Een dubbel check op mijn opzetje hieronder met name mijn keuzes qua componenten verbeteren. Qua prijs mag het beide kanten op eigenlijk, als er met wat meer nog mooie performance stappen te maken zijn dan is dat prima.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700 Boxed | € 323,90 | € 323,90 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B460M-A | € 79,99 | € 79,99 |
| 1 | Videokaarten | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC Edition | € 627,99 | € 627,99 |
| 1 | Behuizingen | Antec Three Hundred | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | AOC 24G2U/BK Rood, Zilver | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 102,22 | € 102,22 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16 | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.525,90 | ||