Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
De Vraag
Hey people, het is al weer ruim 16 jaar geleden dat ik écht actief ben geweest op dit forum. Sinds kort weer de draad opgepakt met PC's bouwen. Onderaan de post zal ik de full specs van de PC neerzetten ter referentie. Ik heb nu een Asrock B365 Phantom Gaming 4 mobo en een Coolermaster aRGB LED controller. Nu heb ik de afgelopen maanden wel gemerkt dat Polychrome pure bocht is. Heeft weinig met Addressable RGB te maken om eerlijk te zijn. Ik had verwacht met de losse controller meer te kunnen doen, maar polychrome ziet het niet als een controller en nog steeds is het alle RGB fans in 1 modus tegelijk ipv elke fan een eigen kleur. Heeft iemand een methode, goed stuk software, of ervaring met deze controller (link naar product onderaan ook) zodat ik veel meer kan managen met m'n RGB? Ik heb al gezocht maar kan geen zelfde vraag vinden waarbij ik elke fan of zelfs de LED's van de fans individueel kan managen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Corsair iCue
NZXT Cam
Asrock Polychrome

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Open RGB (werkt helaas voor geen meter)
Jacknet RGB (Doet nog minder)
De uitleg/handleiding van Cooler Master over de RGB controller is erg summier en laat te wensen over.

PC Specs:
Mobo: Asrock B365 Phantom Gaming 4
CPU: Intel i3 9100
RAM: Corsair Vengeance Pro 32GB (4x8)
GPU: EVGA Geforce RTX 2070 Super Black
Fans: Coolermaster MasterFan MF120 Halo (4x)
Koeling: NZXT Kraken X53 AiO
Case: NZXT H510 Black/Red
Link naar aRGB controller: https://www.coolermaster....ries/argb-led-controller/

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
Is een schopje nog toegestaan tegenwoordig?

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinten_15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-04-2023
Hey, ik ben zelf opzoek naar een argb controller en kwam daarom je form tegen. Lijkt me dat je de controller met een argb kabel op je mobo kan aansluiten en je moederbord software het moet kunnen aansturen. Mocht dat niet werken, kan je misschien proberen om het met usb te verbinden en masterplus van coolermaster te gebruiken. Daarin kan je de 4 kanalen ook apart besturen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldrop89
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05-2024
Quinten_15 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:37:
Hey, ik ben zelf opzoek naar een argb controller en kwam daarom je form tegen. Lijkt me dat je de controller met een argb kabel op je mobo kan aansluiten en je moederbord software het moet kunnen aansturen. Mocht dat niet werken, kan je misschien proberen om het met usb te verbinden en masterplus van coolermaster te gebruiken. Daarin kan je de 4 kanalen ook apart besturen.

mvg
weet jij toevallig ook of je zonder argb/rgb aan sluiting op het moederbord of je dan nog steeds via de cooler master software de argb kan aan passen ?
of heb je perse een argb/rgb aansluiting nodig vanuit mobo ..
ben pas 6 dagen aan het google maar word niks wijzer helaas
wie weet heb jij het inmiddels getest O-)
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinten_15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-04-2023
Hey geldrop 89,

Ik heb zelf de controller niet aangeschaft maar ik heb zelf een aantal reviews op YouTube gezien waarin werd verteld dat het mogelijk is om via usb, op het moederbord, de fans in masterplus te bedienen.

Zover ik weet wordt die kabel alleen niet meegeleverd dus zou je zelf nog moeten kijken naar een Micro usb naar usb mobo header kabel.

Hier nog wat video’s waarvan ik deze informatie heb:
YouTube: ML240R & ML120R RGB Software Is COMING - EXCLUSIVE BETA First Look
YouTube: COOLER MASTER ADDRESSABLE RGB LED CONTROLLER

Ik hoop je met deze informatie wat verder geholpen te hebben.
Succes!

Mvg Quinten