Laptop voor oa racing games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimmi
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09-2021
Hi,

Ik ben zelf toe aan een vervanger voor mijn pricewatch: Asus N56VB-S4129H. Ik speel zelf niets zwaarders dan de Sims 4 met veel mods en veel cc maar dit kan met deze laptop niet lekker meer op de hoogste settings.

Mijn partner heeft een playseat en speelt veel F1 op de PS4, maar hij wilde toch ook weer eens wat andere auto race spellen op de pc gaan spelen, en hij vroeg dus of ik - als ik toch een nieuw apparaat ga uitzoeken - hier rekening mee kan houden zodat hij de laptop daar ook af en toe voor kan gebruiken. Maar ik heb dus geen flauw benul van wat je nodig hebt voor zulke racespellen..

Keuze voor een laptop is dan puur praktisch overigens, de playseat staat op een andere plek dan waar ik normaal gesproken zit ;).

Wat ga je met je laptop doen?
Beetje alledaags gebruik, Sims en autorace games zoals rFactor 2, iRacing, F1 2020

Wat is je budget?
Ik dacht initieel aan iets tussen de 800 - 1400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar wel van locatie wisselen binnenshuis (werkkamer; playseat kamer; aan keukentafel).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
We zijn beide vrij te spreken over Lenovo, maar ander merk is te overwegen.
Verder: minimaal 16GB ram, dedicated videokaart en ik heb echt minimaal 1TB schijfruimte nodig totaal.. kan bij aankoop ook 512GB zijn als ik er dan nog maar iets bij kan zetten.
Heb hier gelezen dat een AMD Ryzen momenteel een goede keuze is boven een Intel, maar slecht verkrijgbaar.

Vragen:
- Voldoet een Geforce GTX 1650 (volgens mij zo'n beetje het instapmodel videokaart?) voor de autorace spellen die mijn vriend wil gaan spelen? Of moet ik dan toch echt naar bv. RTX uitvoeringen kijken?
- Hoe kan ik achterhalen of een laptop nog uitgebreid kan worden met schijfruimte? Het gros wordt geleverd met 512GB, wat prima is als we het kunnen uitbreiden maar hoe kan ik zien of dat überhaupt mogelijk is? :?
- Kan ik beter een aparte laptop kopen voor m'n Surf&Sims behoefte en tegen vriend zeggen dat ie maar mooi zelf iets anders moet kopen voor z'n racespellen :+ :P?
- Voor alleen Sims; als ik die met veel cc, mods en op hoge instellingen wil spelen, heb ik dan een dedicated grafische kaart nodig of hoe kom ik erachter welke onboards goed genoeg zijn?

Anyway als ik er vanuit ga dat de GTX 1650 afdoende is, kwam ik dus uit op de Legion 5 maar deze uitvoering is alleen op lenovo.com te krijgen en daar lees ik veel slechte ervaringen mee. HP heeft nog wat modellen in ong. zelfde specs, hieronder een voorbeeld, maar koeling van een Legion is wrs beter? Yet again: geen idee of we dat ook echt nodig hebben voor bovenstaande behoefte. Advies meer dan welkom, thanks!

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B500E3MH)
pricewatch: HP Pavilion 15-ec1160nd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimmi
Niemand die een advies kan geven over type videokaart dat nodig zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Type videokaart dat je nodig hebt hangt af van wat voor performance jullie willen zien.

Op welke resolutie en fps willen jullie de genoemde spellen kunnen spelen?

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimmi
Generaal Pep schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:17:
Type videokaart dat je nodig hebt hangt af van wat voor performance jullie willen zien.

Op welke resolutie en fps willen jullie de genoemde spellen kunnen spelen?
Voor de race spellen minimaal 60 fps, resolutie 2560x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Ik ga er geen vergif op innemen, maar dan verwacht ik dat beiden door jou gelinkede laptops afdoende zijn.

Let wel dat beiden een 1920*1080 resolutie scherm hebben.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:45
Ik denk dat de eerste vraag moet zijn: Welke racegames is hij van plan om te spelen? 60fps op QHD halen zal met een 1650 denk ik lastig worden, afhankelijk natuurlijk van je instellingen. Op low zal het misschien lukken, maar high of ultra wordt denk ik krap.

Ikzelf heb om die reden deze gekozen, met een RTX2060 erin, en vooral een veel beter scherm dan de door jou gekozen lenovo. Op 1080p haal ik hier in forza horizon 4 rond de 80fps.

• kimmi
Evoluzione schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:00:
Ik denk dat de eerste vraag moet zijn: Welke racegames is hij van plan om te spelen? 60fps op QHD halen zal met een 1650 denk ik lastig worden, afhankelijk natuurlijk van je instellingen. Op low zal het misschien lukken, maar high of ultra wordt denk ik krap.

Ikzelf heb om die reden deze gekozen, met een RTX2060 erin, en vooral een veel beter scherm dan de door jou gekozen lenovo. Op 1080p haal ik hier in forza horizon 4 rond de 80fps.
Die drie die ik in de OP had beschreven; rFactor 2, iRacing, F1 2020. De lenovo die jij linkt had ik idd ook gezien..

Maakt het voor zoiets trouwens ook nog uit of je 3 schermen aansluit of niet?

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:45
kimmi schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:02:
[...]

Die drie die ik in de OP had beschreven; rFactor 2, iRacing, F1 2020. De lenovo die jij linkt had ik idd ook gezien..

Maakt het voor zoiets trouwens ook nog uit of je 3 schermen aansluit of niet?
Ik had even over de spellen heen gelezen, sorry.

Het maakt zeker uit of je 3 schermen aansluit. Sowieso hebben de meeste laptops maar 1 of 2 outputs, dus zal je al een docking station moeten gebruiken. Ook moet je hiermee weer met de kracht van je GPU rekening houden. 3x 1440P met hoge framerates kost erg veel kracht.
Pagina: 1