LG 27GN950-B bandbreedte te kort bij HDMI 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-10 10:53
hoi allemaal

ik heb de LG 27GN950-B op het oog als mijn volgende monitor

echter lijkt het erop dat als ik via HDMI 2.0 verbind met de monitor dat ik zal moeten terugvallen op 8 bit kleur diepte als ik 4K 60hz wil halen?

LG zegt namelijk dat de monitor 10 bit heeft en dat lijkt teveel te zijn voor HDMI 2.0

moet ik in dat geval een displayport 1.4 kabel kopen?

hartelijk bedankt voor jullie tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-04 19:27
Hoi,

Hoe en wat windows precies ondersteunt met HDMI weet ik even niet. Heb dezelfde monitor maar heb deze met een displaykabel aangesloten. Deze wordt trouwens meegeleverd en is redelijk lang!
Met Displayport kun je gewoon 144hz, 4K 10 bit halen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Met HDMI 2.0 kom je niet verder dan 4k 60Hz 10 bit met 4:2:2 chroma subsampling. Daar wordt je qua kleuren niet vrolijk van, dus zit je veelal vast op 4K 60 Hz 8 bit 4:4:4 vanwege de zeer beperkte bandbreedte.

De LG 27GN950-B aansluiten via HDMI is een no-go. Je wil dus inderdaad een displayport 1.4 kabel voor 4k 144hz 10 bit 4:4:4. Je kan dan ook gebruik maken van features als HDR, VRR en gsync/vsync. Blijf dus ver weg van HDMI 2.0. Gelukkig levert LG bij haar highend monitoren altijd een goede displayport kabel mee :)

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 27-12-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
hartelijk bedankt voor jullie andwoorden @PBvB en @stin00

nu hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken

nog 1 vraag weet iemand hoelang de meegeleverde kabel is?

minimaal 2 meter zou fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 05:30
Van wat ik enigszins snel via Google kon vinden levert LG altijd dezelfde DP kabel mee en is deze maar 1,2 meter.

Zie bijvoorbeeld:
https://www.reddit.com/r/...lude_a_displayport_cable/
https://www.reddit.com/r/...isplay_port_cable_length/

Kon helaas geen definitief antwoord vinden specifiek over de 27GN950-B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
hartelijk dank dan heb ik toch een andere kabel nodig

heb minimaal 1,80 nodig

weet iemand een goede 2 meter displayport kabel?

je hebt zoveel fake zooi tegenwoordig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deze pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 kabel 2 meter HBR3 8K 60Hz Zwart. ;)
In tegenstelling tot heel veel DP kabels, volgt deze wel echt de VESA specificaties.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
hartelijk dank

dan zit ik wel safe nu denk ik super

nu nog een 3090 op de kop kunnen tikken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

atthias schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:27:
hartelijk dank

dan zit ik wel safe nu denk ik super

nu nog een 3090 op de kop kunnen tikken...
Je bedoelt een RTX3080, RX6800XT of hooguit de RX3080Ti wanneer die eindelijk komt. ;)
Serieus, de RTX3090 is de meerprijs echt, echt niet waard. Tweemaal zo duur voor iets meer dan 10% sneller dan een RTX3080 of RX6800XT is zinloos. Zeker omdat de RX3080Ti eraan zit te komen en over een jaar komt RDNA3 al. Die gaan waarschijnlijk al zo over de RTX3090 heen en dan zal Nvidia weer moeten reageren. Je kan nu eigenlijk al weten dat je beter de helft kan uitgeven en als je wil, de andere helft over een jaar uitgeeft aan weer een upgrade. Dan heb je het komende jaar iets dat bijna net zo goed is als de RTX3090 en over een jaar al het budget voor iets beters.

Komt nog eens bij dat de RT hardware van alle high end videokaarten, niet eens in de buurt komt van wat word belooft door AMD of Nvidia. Ray tracing is een droom en dat blijft nog wel even zo, zeker op 4K. Daar zullen nog wel een aantal generaties met telkens forse verbeteringen nodig zijn om RT een beetje te laten draaien. En wanneer games over ruim een jaar, gebruik gaan maken van ook maar iets zwaardere en betere RT effecten, tja dan zakt ook een RTX3090 compleet door het ijs en heb je weinig tot niks meer aan het beetje RT hardware over een RTX3080.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
goed punt een 3080 TI is ook prima als die de 3090 maar evenaart of verslaat ben ik ook al tevreden

maar wil gewoon iets dat red dead redemtion 2 4k 60hz ultra kan draaien en de 3090 komt dichts in de buurt

maar goed punt de meerwaarde is er zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

atthias schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:00:
goed punt een 3080 TI is ook prima als die de 3090 maar evenaart of verslaat ben ik ook al tevreden

maar wil gewoon iets dat red dead redemtion 2 4k 60hz ultra kan draaien en de 3090 komt dichts in de buurt

maar goed punt de meerwaarde is er zeker niet
Sinds wanneer kan de RTX3080 of RX6800XT dit niet? :P
reviews: AMD Radeon RX 6900 XT - Is Navi 21 snel genoeg?

Verder kan je met RDR2 heel simpel een paar dingen net iets lager zetten. Het verschil zie je (bijna) niet, maar framerates verbeteren wel flink. Zie:
YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 1] Let's Greatly Improve PC...
YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 2] Advanced Settings Tested...

Maar de RTX3080Ti zal waarschijnlijk ergens rond of net een paar procent onder de RTX3090 uit gaan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
in forested of water heavvy areas kan zelfs een 3090 de FPS niet boven 48 houden zeg ik bij een youtuber

wil niet weten wat de 3080 doet LOL

maar helemaal gelijk het is onzinnig een 3090 te kopen maar vind het gewoon leuk beestachtige hardware erin te stoppen :)
Pagina: 1