Nieuwe tv, rond de 1400 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10 23:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een tv die mijn onlangs gesneuvelde Samsung UE55J6240 te vervangen, die kon blijkbaar niet tegen een Lightning McQueen autootje.

Wat is je budget?
Het budget is rond de 1400 euro, minder mag, ietsje meer ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, Prime Video, YouTube en TV via de satelliet. Gamen zal er niet op gebeuren, heb de PS4 niet eens laat staan de 5. Een Snes Mini is er wel, maar die is niet veeleisend.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Sony 65XH90, de XH95. De LG65Nano866 heb ik ook nog bekeken, alleen vind ik de afstandsbediening niet zo makkelijk, m'n zus heeft de 55CX Oled.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik woon in een hoekwoning op 3 hoog, 3 grote ramen met veel lichtinval. In de zomer is er veel lichtinval, dus weet niet of een OLED heel handig is. De enige OLED die binnen mijn budget valt is de BX van LG en ik heb begrepen dat die niet zo heel fel kan als de CX en de led tv's die ik hierboven heb opgenoemd.
De kijkafstand is een metertje of 4, een 65 inch tv lijkt mij wel de juiste keuze.

De 65HX95 kan ik bij Art en Craft meenemen voor 1399 euro met een kortingscode.
De 65XH90 is rond de 1300 euro.
De LG is 1100.

Zie ik andere, betere opties over het hoofd of zijn deze zo'n beetje het beste binnen mijn budget?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

De piekhelderheid van OLED is alleen van belang voor HDR kijken. OLED kan over het hele scherm een helderheid weergeven waar je een lasbril bij nodig hebt (350cd/m2) en die ook prima in een heldere kamer bruikbaar is.

Wel is het zo dat als je het 'adembenemende' van OLED (diepe zwart, veel detail in het zwart, oneindig contrast en daarmee zeer overtuigend HDR beeld) beter tot z'n recht komt in een kamer die ietsje schemerig is. Oled HDR in zo'n ruimte is (veel) mooier dan LCD HDR in een felverlichte ruimte.

Dus als je perse HDR wilt in een felverlichte ruimte of je wilt TV kijken terwijl de zon OP je beeld schijnt, dan neem geen OLED. Maar als je generiek gewoon het beste beeld wilt, dan neem je een OLED.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 27-12-2020 12:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Helaas valt een 65" OLED buiten mijn budget, en met de kinderen thuis tot en met minstens 19 januari moet de tv zsm komen.
De 65XH9005 voor 1250 via PlatteTV, of de 65XH9299 voor 1269 via Smits Arnhem. De 65XH9505 is 1399 bij Art en Craft. Op de Sony's kan je een VPN installeren wat het aanbod van Netflix aanzienlijk vergroot. Weet niet of dat met andere merken ook kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De XH90 is geen slechte tv, maar vooral interessant voor gamers door 4K120. De XH95 heeft o.a. een superieur reflectiefilter, een hogere helderheid en X-Wide Angle. Zijn voorloper de XG95 is gezien de huidige prijs ook het overwegen waard. Valt grofweg tussen de twee modellen in, maar heeft meer overeenkomsten met de XH95 wat ook zijn opvolger is. LG is in het high-end LCD segment niet meer relevant en de Q80T (~XH90) en Q90T (~XH95) zijn duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-10 15:30
atillicious schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:54:
Helaas valt een 65" OLED buiten mijn budget, en met de kinderen thuis tot en met minstens 19 januari moet de tv zsm komen.
De 65XH9005 voor 1250 via PlatteTV, of de 65XH9299 voor 1269 via Smits Arnhem. De 65XH9505 is 1399 bij Art en Craft. Op de Sony's kan je een VPN installeren wat het aanbod van Netflix aanzienlijk vergroot. Weet niet of dat met andere merken ook kan.
Moet het een 65inch zijn?
Ik zou ik heb al een aantal jaar een 55 inch OLED (LG B6) maar zou hem nooit vervangen met een LED van welk formaat dan ook.
Niemand in mijn omgeving heeft een OLED en het valt altijd tegen als je daar naar de tv kijkt, mooie felle kleurtjes maar zwart is grijs. :'( (valt vast mee bij de duurdere modellen maar bij de mensen die ik ken valt het vaak tegen :P.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Mijn advies zou zijn de Sony 65XH95, perfecte TV voor wat jou wensen zijn.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Neig toch voor 99% naar de 65XH9505 voor 1399, ook vanwege het feit dat de 65XG geen reflectiefilter heeft op de 65 inch, alleen de 75 en 85. Wel handig voor bij de eettafel.
Anders zou ik voor 200 minder die bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Zeker eens prijs vragen bij Frans De Smet, mag met mijn groeten 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Bij de Mediamarkt outlet zijn een aantal LG 65BX tv's die alleen uit de doos zijn geweest voor om en bij de 1500 euro.
Wat denken jullie, doen of niet?
Écht hè, zoveel keuzes, ben bang dat ik de verkeerde maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja die zijn omgeruild, zou ik niet doen.
Ook gaat mijn voorkeur uit naar Sony, betere Smart TV met Android TV.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Deze is ongeopend. Zolang er geen direct zonlicht op het oled paneel (blijft) schijn(en)t is er geen probleem. Met de CX heb je al ervaring en de BX is nagenoeg hetzelfde. Uiteindelijk zal je toch het/een model in jouw woonkamer en met jouw content moeten beoordelen. Retourneren kan altijd en is in deze tijd al helemaal gebruikelijk. De XH95 en BX6 zijn beide uitstekende televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik zou altijd een OLED kopen, zelfs bij een fel verlichte kamer, dan liever de gordijnen dicht dan jezelf tekort doen met een mindere kijkervaring.
OLED is gewoonweg het aller mooist, altijd, punt.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Ik dacht dat ik al had gereageerd, maar er is iets blijkbaar misgegaan.
Het is tóch een LG 55CX geworden, na veel wikken en wegen is een 65 iets te groot voor in de woonkamer, vooral als ie uitstaat en met 2 grote zuilen (Jamo s606) krijg je toch een zwarte hoek in de kamer. Vond het vrouwtje toch niet zo fijn.
Ik kan niet meerdere antwoorden als 'Beste antwoord' selecteren, maar jullie hebben allemaal een duitje in de zak gedaan, dat wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lol, elk topic hetzelfde. Enorm veel twijfel en uiteindelijk een OLED kopen.

Goeie keuze btw! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
Veel plezier met je aankoop @atillicious
@JvS Ja met OLED heb je toch het mooiste beeld. :)

Pagina: 1