Beste Tweakers.
Hoe krijg ik boven ook warrmte?
De situatie is als volgt.
We hebben ons huis grondig verbouwd en geïsoleerd.
Geen geld genoeg om de ketel al te vervangen, de Atag E325C is blijven hangen.
Helaas heeft de installateur ons tijdens de verbouwing laten zitten (nee valt niets te claimen) en zijn we vervolgens van de een naar de andere installateur moeten switchen.
We zijn ook van de een naar de andere probleem gerold, in een notendop:
- ketel was defect door kalkophoping in branderhuis
- verdeler vloerverwarming was LT is aangepast naar LTV mbv pomp op aanvoeren kv-afsluiter op retour verdeler en bypass.
- verstopping gehad in een leiding en in een radiator beneden in de hal
Zie bijgesloten foto voor de opbouw.
:strip_exif()/f/image/nlivmFJpp6VznTksFHytdOnR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de volgende uitdagingen die het inregelen moeilijk maken:
1) geen thermostaat op de aanvoer van de vloerverdeler, dus maxtemp ketel mag niet te hoog
2) vermogen ketel veel te hoog tov afname, dus kleppen om boven en beneden te splitsen gaat problemen
geven
Als extra opmerking: ik heb het dus niet over dat het niet warm genoeg wordt boven, maar dat de convectoren nooit warm worden. Dat werden ze wel toen ze net werden aangesloten, het hele systeem was toen zo afgekoeld dat er flink gestookt werd, toen werd boven warm genoeg om in te regelen.
Ik heb op dit moment de ketel op een weersafhankelijke regeling mbv de atag one, zodat er in ieder geval vaak genoeg warm water wordt aangeboden.
Heb het idee dat ik alles al heb geprobeerd, wat raden jullie me aan?
Hoe krijg ik boven ook warrmte?
De situatie is als volgt.
We hebben ons huis grondig verbouwd en geïsoleerd.
Geen geld genoeg om de ketel al te vervangen, de Atag E325C is blijven hangen.
Helaas heeft de installateur ons tijdens de verbouwing laten zitten (nee valt niets te claimen) en zijn we vervolgens van de een naar de andere installateur moeten switchen.
We zijn ook van de een naar de andere probleem gerold, in een notendop:
- ketel was defect door kalkophoping in branderhuis
- verdeler vloerverwarming was LT is aangepast naar LTV mbv pomp op aanvoeren kv-afsluiter op retour verdeler en bypass.
- verstopping gehad in een leiding en in een radiator beneden in de hal
Zie bijgesloten foto voor de opbouw.
:strip_exif()/f/image/nlivmFJpp6VznTksFHytdOnR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de volgende uitdagingen die het inregelen moeilijk maken:
1) geen thermostaat op de aanvoer van de vloerverdeler, dus maxtemp ketel mag niet te hoog
2) vermogen ketel veel te hoog tov afname, dus kleppen om boven en beneden te splitsen gaat problemen
geven
Als extra opmerking: ik heb het dus niet over dat het niet warm genoeg wordt boven, maar dat de convectoren nooit warm worden. Dat werden ze wel toen ze net werden aangesloten, het hele systeem was toen zo afgekoeld dat er flink gestookt werd, toen werd boven warm genoeg om in te regelen.
Ik heb op dit moment de ketel op een weersafhankelijke regeling mbv de atag one, zodat er in ieder geval vaak genoeg warm water wordt aangeboden.
Heb het idee dat ik alles al heb geprobeerd, wat raden jullie me aan?

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213