Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Achtergrond
Ik heb vrij recent een laptop aangeschaft, de [ThinkPad X13 AMD], met de Ryzen 7 Pro 4750U er in. En ik wilde begin volgend jaar een nieuwe desktop computer aanschaffen voor het zwaardere werk.

Bij het vergelijken van de benchmarks kwam ik er alleen achter dat de laptop die ik, zonder er veel over na te denken had gekocht, behoorlijk snel is. Dus toen is bij mij het idee gekomen om deze laptop ook als mijn vaste desktop te gaan gebruiken. De uitdaging waar ik mee zit, is om te kijken, of de compatibiliteit met de dockingstation en monitor goed is. Ik zou graag de laptop eenvoudig USB-c er in willen prikken en dat alles dan netjes werkt.

Opzet
De laptop is dus de ThinkPad X13 AMD, met daarin 2x USB-C 3.2 Gen 2 (support data, PD and DP 1.4).
Dockingstation heb ik verschillende opties, die Lenovo compatible acht, zoals:
https://accessorysmartfind.lenovo.com/#/products/40AF0135EU [ThinkPad Hybrid USB-C met USB-A-dockingstation]
https://accessorysmartfind.lenovo.com/#/products/40ANY230EU [ThinkPad Thunderbolt 3-workstationdock Gen 2]
Ik zou graag een ultrawide monitor met een hoge resolutie willen toepassen zoals: Samsung LC43J890DKU Zwart

Vraag/Uitdaging
Mijn uiteindelijke vraag is, of deze combinatie de resolutie van de monitor goed gaat doorgeven.
Waarom ik me zorgen maak? Omdat de laptop geen thunderbold heeft.
Lenovo gaf aan dat de specifieke dockingstations die ik hierboven link, compatible zijn met de laptop. Tegelijkertijd staat in de naam van 1 van de dockingstations dat het een thunderbold dockingstation is.

De laptop heeft displayport 1.4 in zijn usb-c, dat zou volgens mij genoeg moeten zijn, maar werkt dit dan ook 1 op 1, via een dockingstation?

Wat denken jullie?

Opleiding Brandveiligheid

Beste antwoord (via Emielio op 28-12-2020 07:07)

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Hi,

Toevallig genoeg heb ik exact dezelfde laptop in combinatie met de genoemde monitor (Die Samsung LC43J890DKU) en gebruik deze dus met de ThinkPad Hybrid USB-C met USB-A dockingstation.

Werkt perfect. Alles netjes aangesloten op het dock, en slechts een enkele USB-C kabel naar de laptop die ook direct functioneerd als oplader van de laptop.

Volledige resolutie icm de maximum verversingssnelheid werkt 100% probleemloos en ben er zeer tevreden mee!

Al met al;
Doen. Werkt als een trein!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Hi,

Toevallig genoeg heb ik exact dezelfde laptop in combinatie met de genoemde monitor (Die Samsung LC43J890DKU) en gebruik deze dus met de ThinkPad Hybrid USB-C met USB-A dockingstation.

Werkt perfect. Alles netjes aangesloten op het dock, en slechts een enkele USB-C kabel naar de laptop die ook direct functioneerd als oplader van de laptop.

Volledige resolutie icm de maximum verversingssnelheid werkt 100% probleemloos en ben er zeer tevreden mee!

Al met al;
Doen. Werkt als een trein!