Boeken IT

Pagina: 1
Acties:
  • 1.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tota-Fox-
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-06 13:25
Hallo Total-Fox hier

ik zal maar met de deur in huis vallen, wat zijn goede boeken om te beginnen in network beveilig
ik zelf ging googlen maar kwam niet echt op een goed boek.
Daarnaast waar kan je het best ict-programmeertalen boeken op het internet kopen.
had ooit een boek bij bol.com gedaan maar kwam niet aan.

Dit is trouwens me 4de jaar in nederland dus verwacht niet 100% nederlands

Groetjes Total-Fox
en fijne kerst + Gezond nierjaar

Groet Tota-FOX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er zijn maar weinig boeken en de meeste zijn slecht en verouderd. Wat je vooral ziet zijn boeken die je trainen om een of andere certificering te halen, maar dan weet je vooral hoe je gecertificeerd moet zijn en niet hoe je netwerkbeveiliging moet doen. Het is een beetje hetzelfde als de boeken van fabrikanten zelf: niet automatisch nutteloos, maar vooral goed als je dan ook hun producten koopt.

Wat wil je precies bereiken? Wil je iets leren, is het voor werk of studie, of zit er een ander idee achter?

In de IT zijn boeken niet de meest praktische manier van leren, je kan vaak beter meteen digitaal beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 27-12-2020 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je iets met IP-Netwerk Beveiliging wilt gaan doen dan zul je als eerste moeten weten wat een IP-Netwerk is en hoe dat een IP-Netwerk opgebouwd is óf opgebouwd kan worden vanaf Laag 1 van 't OSI model...

Ik zou zeggen: Begin eens met een cursus(boek) CCNA zodat je een klein beetje een idee krijgt van laag 1 tot en met 3 van het OSI model, dan kun je daarna verder gaan kijken naar de lagen erboven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 27-12-2020 01:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tota-Fox-
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-06 13:25
Oh ik dacht dat boeken du wel goed waren.

comptia en udemy werd me aangeraden maar das wel dier. en hooge prijs
ik zelf doe nu MBO 3 Ict

OSI zegt me niks maar Tcp/Udp zegt me wel wat en Ccna zegt me ook iets maar weet niks van icts bij mij hoop ik dat windows 10 2h20 gewoon opstart op de ssd schijf maar das alles dat ik weet. Ik wilde me dit jaar focusen op C en c__ maar dat luckt не працуе

Groet Tota-FOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:20

kronolith

[EDIT]

Nvm...

[ Voor 91% gewijzigd door kronolith op 27-12-2020 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kronolith schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:13:
Als ik jou was zal ik eerst eens op je spelling gaan focussen...
Beetje een overbodige reactie. @Tota-Fox- meldt in de OP al dat 'ie geen native Nederlander is en pas 4 jaar in NL woont.

Jouw zinsopbouw loopt ook niet 'lekker' overigens 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32
Als je basis netwerk kennis wilt hebben over TCP/IP, OSI, VLAN, Routing, Switching etc dan is het boek How to Master CCNA een mooi begin. Deze is helder geschreven waardoor je niet direct van die semi droge stof hebt https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Wat betreft udemy je (moet) wachten op acties die zijn er een paar x per week dan koop je een cursus voor +- 13 euro.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:21
Stephen King heeft ook een goed boek over IT geschreven😉

[ Voor 10% gewijzigd door Mereco op 27-12-2020 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mereco schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:17:
Stephen King heeft ook een goed boek over IT geschreven😉
offtopic:
Er zijn wel betere grappen in de wereld.. :Z ;) (Zeker als je weet dat de lezer nog de taal aan het leren is).

Welkom @Tota-Fox-.

Je vraag is wel erg breed, gaat alle kanten op. C / C++ / C-- / enzovoorts staat vrij ver af van netwerkbeveiliging en beide lijken me niet iets voor MBO3.

Voordat je aan netwerkbeveiliging begint, wil je inderdaad eerst de concepten op alle lagen van een netwerk leren kennen. Begin daar mee. Maar geef dan ajb. aan waar je zelf aan denkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:29
Ik heb het vermoeden dat hier meteen te specifiek wordt gedacht.
Ik geloof dat meneer eerst (Engelstalige) boeken zoekt over algemeen ICT, zonder specifiek over een onderwerp. Eerder een soort helikopter view met mogelijk interessante onderwerpen.
Dan kan hij zodra het boek uit is beslissen goh dit en dit onderwerp klinkt interessant.

Ik zou zelf beginnen bij Wikipedia, zodra je dat uitgelezen hebt kan je een goede keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou niet direct een boek kopen om een programmeertaal te leren. Voor de programmeertalen heb je prima instructievideo's op YouTube staan. Deze zijn helemaal gratis. Het enige probleem waar je dan nog tegenaan kunt lopen, is dat je de taal wel kunt "lezen", maar nog niet op een gewenst niveau kunt "schrijven". Bij goede programmacode schrijven komt best veel kijken.

Overigens, dat ben ik bijna vergeten te vermelden: het is natuurlijk ook belangrijk wat je wilt bereiken met het leren van een programmeertaal. Wil je professioneel een applicatie bouwen, of wil je een applicatie schrijven om een bepaalde actie in jouw leven makkelijker te maken? Als jouw app om de beregening van de planten aan te sturen wat minder goed in elkaar steekt, is dat minder erg dan dat een duur administratiepakket dat jij voor jouw baas onderhoudt slecht in elkaar steekt.

Over goede code (DRY, SOLID, paradigma's Design Patterns e.d) schrijven is ook best veel geschreven op het internet. Dit zijn meestal een soort basisprincipes die je op alle talen kunt toepassen. Een mogelijkheid is om een opleiding te volgen. Daar wordt alles wat je nodig hebt (eigenlijk wat de opleiding vindt dat je nodig hebt) je bijgebracht. Een andere manier is om op fora rond te vragen. Je kunt natuurlijk ook zelf onderzoek doen naar welke basisprincipes je moet kennen. Persoonlijk vind ik dit echter erg lastig, omdat je niet weet wat je moet weten en het dus ook lastig is om hier informatie over te vinden. Sommige mensen vinden het geen probleem om zelf onderzoek te moeten doen naar de basisprincipes van het programmeren. Je zal zelf het beste weten of jij bij deze groep hoort of niet.

Ik ben zeker geen professional. Ik ben begonnen aan een HBO-opleiding Software Development, maar heb deze niet afgemaakt. Ik heb echter wel een heleboel geleerd op die opleiding en ik heb dus ook ooit moeten leren programmeren.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 27-12-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Tota-Fox- heeft helaas niet de moeite genomen meer te reageren. Dan heeft het topic in de huidige staat weinig zin en sluit ik het alsnog.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.