headset in monitor pluggen voor PS5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een headset die ik wil gebruiken voor mijn PS5.

Ik wil een headset kopen voor mijn Playstation 5. Ik speel op de PS5 met een monitor en vroeg me af of ik mijn nieuwe bedrade headset dan in de monitor kan pluggen en dan 3d sound kan krijgen en ook in de mic kan praten. Bij de headset zit dan een plug voor de audio en voor de microfoon. en die heeft de monitor ook.

Ik hoor graag van jullie of dit mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Ik mis een heleboel gegevens in deze TS. Voornamelijk om welke monitor en welke headset het hier gaat.

Als ik termen als "een plug voor de audio en de microfoon" lees dan denk ik veelal aan een groene en roze 3,5 mm jack. Indien dat het geval is ga je geen echte surround krijgen, 3,5 mm jack is maximaal 2.0 stereo. In praktijk kan geluid vanaf de PS5 over HDMI de monitor invoeren. Wat de monitor met dat geluid doet is een tweede. De microfoon ben ik redelijk zeker van dat het niet gaat werken, dat kanaal kan niet de monitor in terug over de HDMI waar de PS5 mee aan de monitor zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@FeaR :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Het gaat om een aoc 24g2u monitor en de hyperx cloud 2. Het gaat idd over een 3.5 mm jack voor audio en een mic plug (weet niet hoe dat heet, maar ongeveer zelfde maat als 3.5 mm jack)

Zou het hiermee dan niet kunnen? Waarom zit er dan eigenlijk een microfoon ingang in de monitor?

Kun je met 3.5 jack echt maar maximaal 2.0 stereo krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Je hebt toch ook gaming headsets met kabel die gewoon surround sound hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Die heeft een Line In en Headphone Out. De Line In om een apparaat aan te sluiten om audio weer te geven via de ingebouwde speakers van de monitor. De Headphone Out voor het aansluiten van een headphone.
en de hyperx cloud 2.
Die kan volgens de Pricewatch wel surround. Dan zal je echter via USB aan moeten sluiten of het wordt pseudo surround.
Zou het hiermee dan niet kunnen?
Zoals ik het zie niet.
Waarom zit er dan eigenlijk een microfoon ingang in de monitor?
Die is er niet, volgens de handleiding. Al zou je een microfoon op die poort aangesloten krijgen dan zal je stem uit de speakers van de monitor komen. Dat wil je niet bereiken.
Kun je met 3.5 jack echt maar maximaal 2.0 stereo krijgen?
Analoge 3,5 mm jack heeft twee kanalen (uitgezonderd de 3,5 mm jack met drie ringen, die is twee voor audio en één voor microfoon dus eigenlijk drie kanalen). Optische Toslink bestaat ook in mini uitvoering, dan is het ook 3,5 mm jack maar is het signaal digitaal (en ook licht in plaats van elektrisch). Dan kan er meer informatie over één kabel. Echter zowel de monitor als de headset hebben een analoge 3,5 mm jack en daarmee twee kanalen.
JWonlineja schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:58:
Je hebt toch ook gaming headsets met kabel die gewoon surround sound hebben?
Zie hierboven. Surround in een headset (of welke andere weergever) kan zeker maar maar niet met alleen één analoge 3,5 mm jack.

Edit:
Let wel, ik heb het hier over echt surround. Pseudo surround heb je inderdaad minder kanalen voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 27-12-2020 02:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWonlineja
Thanks voor de uitgebreide uitleg. Is het misschien beter om de steelseries arctis 7p te nemen dan?
Pagina: 1