Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hey allemaal!

Ik heb sinds mijn playstation 5 een aantal problemen met mijn TV. Bij het begin toen ik hem aansloot merkte ik dat de tv het niet aan kon. Veel zwarte flickeringen etc. Eerste wat ik heb gedaan is hdcp eraf en de transferrate op -2. Dit hielp al aanzienlijk maar alsnog af en toe tijdens het gamen gebeurde het.

Nu denk je? Moet je niet bij het Playstation topic zijn? Ja in principe wel tot dat ze zeiden verander je HDMI eens. Dit gedaan en na ook meteen alles te hebben veranderd wist mijn tv helemaal niet meer waar die het moest zoeken.

Maakt niet uit welke stand hij bleeft maar flikkeren en zelfs kpn 4k begon te flikkeren.

Op deze tv zit er een stand op dat je per hdmi kan aangeven waar die hdr moet tonen. Wanneer ik op zowel hdmi 1 als 2 (kpn en ps5) dit aan doe dan storen beide inputs vrij erg. Niet meer kijkbaar en playstation niet meer speelbaar.

Wanneer ik KPN hdr uitzet (hdmi 1) kan ik prima spelen echter is er toch nog soms even een seconde zwart scherm (vrij irritant).

Het lijkt bijna alsof de tv processor HDR niet goed aan kan.

Hebben jullie enig idee? Wordt er moedeloos van heb je een leuke setup staan en krijg je dit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:39
Klinkt als een defect aan de tv.
Dit is een veelvuldig defect bij samsung tvs na enkele jaren.

Maar dit wordt binnen de garantie gewoon keurig opgelost door samsung meestal door het complete moederbord te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:36
Je moet HDR volledig uitzetten.

De MU6400 begrijpt alleen wat een HDR signaal is en kan er verder niets mee aangezien de hardware niet toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
boyette schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:52:
Klinkt als een defect aan de tv.
Dit is een veelvuldig defect bij samsung tvs na enkele jaren.

Maar dit wordt binnen de garantie gewoon keurig opgelost door samsung meestal door het complete moederbord te vervangen.
Freshouttheoven schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:49:
Je moet HDR volledig uitzetten.

De MU6400 begrijpt alleen wat een HDR signaal is en kan er verder niets mee aangezien de hardware niet toereikend is.
Bedankt voor jullie reacties! 2 diverse antwoorden haha. In combinatie met de ps4 heeft die het altijd prima gedaan met de output hdr op alle hdmi’s. Wat bedoel je precies met de mu begrijpt alleen wat een hdr signaal is? Waarom heeft de tv dan wel een hdr ondersteuning als het er niet mee kan omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Shadow343 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:33:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reacties! 2 diverse antwoorden haha. In combinatie met de ps4 heeft die het altijd prima gedaan met de output hdr op alle hdmi’s. Wat bedoel je precies met de mu begrijpt alleen wat een hdr signaal is? Waarom heeft de tv dan wel een hdr ondersteuning als het er niet mee kan omgaan?
Zou me niet verbazen als je de originele PS4 hebt, die 1080p HDR uitzend wat goed ging en de PS5 4K HDR is, wat de tv blijkbaar niet meer aan kan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
YakuzA schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:43:
[...]

Zou me niet verbazen als je de originele PS4 hebt, die 1080p HDR uitzend wat goed ging en de PS5 4K HDR is, wat de tv blijkbaar niet meer aan kan.
Klopt alleen het vreemde is. Zodra ik uberhaupt de optie al inschakel gaat bijvoorbeeld Kpn ook al storen. Dus puur de outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:36
Shadow343 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:33:

Om HDR te kunnen weergeven heb je een paneel nodig met een hoog contrast, dit kan OLED zijn waarbij elke pixel individueel aan en uit kan of LCD VA paneel met Full Array Local Dimming waarbij zones aan en uit kunnen. Daarnaast moet het paneel een hogere helderheid kunnen behalen, ook hierin komt de MU6400 veel te kort. Hierdoor is HDR, op jouw tv en andere vergelijkbare tv's, eerder marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt. Vergeleken met reguliere sdr-weergave is er dus nauwelijks sprake van een vergroot dynamisch bereik.

Daarnaast zal hoogswaarschijnlijk, zoals YakuzA al aangeeft, de beeldprocessor van de MU6400 het signaal niet goed meer kunnen verwerken c.q. aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Nou ben ik dan lekker mee😂 bedankt mensen, ik ga 2021 maar eens naar tv’s kijken. Qled voldoet wel?

Zoals:
https://www.coolblue.nl/p...ung-qled-55q74t-2020.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Shadow343 schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:53:
Nou ben ik dan lekker mee😂 bedankt mensen, ik ga 2021 maar eens naar tv’s kijken. Qled voldoet wel?

Zoals:
https://www.coolblue.nl/p...ung-qled-55q74t-2020.html
weer voor samsung kiezen?
zou ik niet doen
hun smarttv gedeelte is ook maar zeer beperkt
ik zou kijken naar een full android tv zoals SONY en PHILIPS deze leveren

En dan mogelijk gaan voor een upgrade naar OLED
Qled is gewoon een normale led tv met een beetje Q (software van Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
boyette schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:09:
[...]

weer voor samsung kiezen?
zou ik niet doen
hun smarttv gedeelte is ook maar zeer beperkt
ik zou kijken naar een full android tv zoals SONY en PHILIPS deze leveren

En dan mogelijk gaan voor een upgrade naar OLED
Qled is gewoon een normale led tv met een beetje Q (software van Samsung)
Oke! Ja ben een beetje op tv gebied een Samsung “fanboy” vandaar. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Zou gewoon weer voor een qled van samsung kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
plexter22 schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:51:
Zou gewoon weer voor een qled van samsung kiezen
Oke ben ik toch even benieuwd buiten het prijskaartje, waarom een Qled vs Oled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
Is genoeg info over op t forum oled beter beeld maar ? Qled geen inbrandgevaar .Zit wel eens te lezen dat mensen met een lg toestel van net geen half jaar last hebben van inbranden blijf een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
plexter22 schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:31:
Is genoeg info over op t forum oled beter beeld maar ? Qled geen inbrandgevaar .Zit wel eens te lezen dat mensen met een lg toestel van net geen half jaar last hebben van inbranden blijf een persoonlijke keuze.
ja bij LG wel
maar ik heb ook geen LG genoemd..
ik heb gezegd SONY of PHILIPS

die toestellen zijn beveiligd en kunnen niet inbranden anders wordt dat gewoon binnen garantie afgehandeld.
Een low budget merk als LG dat is een heel ander verhaal.. en dat moet je niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
Geloof er nou niet in sony en philips gebeurt t ook gewoon zoek maar een op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
Waar denk je dat ze hun displays inkopen😉
Pagina: 1