Welke station wagen in België

Pagina: 1
Acties:

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:05
Hallo beste tweakers.

Na enkele jaren trouwe dienst heeft mijn volkswagen passat b6 uit 2007 het begeven (kosten begonnen te groot te worden om te laten herstellen).

Vandaar de keuze gemaakt om de te verkopen voor export.

Momenteel heb ik een opel insignia 2.0 diesel uit 2011 aangekocht dit was meer een tijdelijke optie omdat de passat plots kapot ging.

Zowel mijn passat als insignia waren beide 2.0 diesel motoren.

Nu had ik het briljant idee om een volvo v60 plug in hybride te kopen, mijn schoonvader had deze als lease auto gekregen en sindsdien ben ik helemaal verliefd op de auto.

Na het onderzoeken was dit de perfecte keuze.
Grote station met steeds een super sportieve rijstijl (enige minpunt was een kleinere kofferbak maar gezien de rijstijl en het complete plaatje was dit geen probleem) doordat de auto minder als 50gr uitstoot roet heeft heeft deze een wegenbelasting van 0 euro tov 630 euro wat ik nu moet betalen en aangezien we nu zonnepanelen hadden geplaatst was dit een heel mooie financiele keuze ook opzich.

Na de nieuwe regeling te hebben gelezen van 2021 vervalt dit ! Nu is de eerste inschrijving 100 euro en jaarlijks 570 euro nog steeds minder dan wat ik nu betaal maar als ik dan echter nog het kostenplaatje bekijk van het opladen kom ik echter duurder uit dan wat ik nu heb.

Balen want nu valt mijn "droom" op zich in het water, want deze auto was mij op het lijf geschreven een grote auto met een heel sportief rijgedrag zonder dat dit een fortuin zou kosten.

Nu was ik aan het kijken voor een volvo v60 1.6T met 180 pk echter hebben deze een stuk minder koppel dan de diesels en verbruiken de benzine nog steeds veel meer dan een normale diesel, en denk ik dat de rijervaring mij niet genoeg voldoening zal geven en ik misschien toch maar moet kijken voor een 2.0 benzine turbo.

Het voordeligste is vermoed ik nog steeds een diesel te kopen vanwege veel meer km's maken en ook goedkoper aan de pomp nog.

Kortom ben ik nu op zoek naar stationwagens met veel vermogen / chiptuning potentieel maar nog steeds met een goedkopere wegenstaks ?
Of dat ik toch nog steeds beter kan vasthouden aan de trouwe 2.0 diesels.

Benieuwd alvast wat eruit gaat komen.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30
Volgens mij zoek je een schaap met minstens 7 poten. Zuinig, sportief, krachtige motor, goed voor het milieu, goedkoop, diesel, groot.
Dit wordt weer een net zo kansloos topic als vele andere, waar het gaat om de aanschaf van een gebruikte auto. Gebruik gewoon zelf je verstand.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop een V60 D4(1969cc) met R-design pakket/chassis en ga naar Rica voor de extra pk's (niet tegen de koning vertellen...)
Je hebt dan je geliefde V60 met 260pk, sportchassis, 8traps automaat en iets meer kofferbakruimte dan de PIH/D6, wel moet je genoegen nemen met enkel voorwielaandrijving.
Verder volledig met Bill eens.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Die V60 plug in is ook helemaal niet zuinig. Meestal 1:10 en als je het goed doet op hele lange afstanden is 1:20 wel te halen (dus cruise control en vaste snelheid). Vooral koud rijden die 5 cilinders 1:3 en de accu is na 40km ook wel klaar als ze wat ouder zijn.

Ik heb er 5 jaar met veel plezier in gereden en alleen omdat de leasemaatschappij een onrealistisch bedrag wilde hebben heb ik deze niet overgenomen (paar duizend erbij en had een bijna nieuwe V60 T5 AWD CC).

Zoals hierboven al wordt genoemd, een D4 met een berg opties is een veel fijnere auto, mede vanwege de extra kofferbak ruimte.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:05
jadjong schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:14:
Koop een V60 D4(1969cc) met R-design pakket/chassis en ga naar Rica voor de extra pk's (niet tegen de koning vertellen...)
Je hebt dan je geliefde V60 met 260pk, sportchassis, 8traps automaat en iets meer kofferbakruimte dan de PIH/D6, wel moet je genoegen nemen met enkel voorwielaandrijving.
Verder volledig met Bill eens.
Komt deze met een stage 1 tuning dan tot 260 pk ? Niet tot ik dat nodig heb maar denk tot dit idd de beste keuze zal zijn dan.