Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3sje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-03-2021

3sje

DON't PANIC!

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb een Phillips B-line 276B1/00 monitor die via usb c aangesloten kan worden.

Ik wil deze aansluiten op een HP probook 430 g3 laptop. De laptop heeft usb 3 type A poorten. Ik krijg geen beeld via de bijgeleverde usb c kabel met c naar a adapter. Ik heb de usb drivers ge-update en de bijgeleverde monitordriver geïnstalleerd. Ook vond ik door een googla zoektocht iets over displaylink drivers en ik heb deze geïnstalleerd. Maar geen beeld, de usb hib werkt wel.

Mis ik een driver? Kan mijn laptop het beeld signaal überhaupt wel via usb doorgeven?

Kan iemand mij verlichten, ik wordt niet erg wijs uit eerdere usb c topics en google acties.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Laptop: hp probook 430 g3
Momitor: phillips b line 276b1/00

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Usb driver update
Monitor driver geïnstalleerd
Displaylink drivers geinstalleerd

Do you know where your towel is? / specs

Beste antwoord (via 3sje op 26-12-2020 23:12)

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 19:37
De DisplayPort-uitgang van de monitor maakt het zogenaamde Daisy chain (1 kabel - 2 monitoren) mogelijk, maar jouw laptop ondersteunt dit niet. Uit je verhaal lees ik dat je dit wilde bereiken, maar dat gaat 'm niet worden met jouw laptop. Het mist een volwaardige DisplayPort-aansluiting (wat wellicht opgelost kan worden met een compatibel docking station) met DP 1.2 (en MST-ondersteuning noch native USB-C met DP MST-ondersteuning. MST= Multi transport protocol, een vereiste om 2 monitoren via 1 kabel aan te sturen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ondersteund je laptop wel alt mode ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:22
Als ik snel even google (..wat je zelf ook kunt ;) ) kan ik niet herleiden dat de HP laptop dit ondersteund.
Dus je zult iets van een docking station / hub ertussen moeten zetten.

Makkelijkste oplossing is gewoon via een HDMI kabel rechtstreeks verbinden. Je laptop heeft een HDMI uitgang en de philips monitor een HDMI ingang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
Je laptop doet geen beeld via USB. Sluit het aan met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3sje

3sje

DON't PANIC!

Topicstarter
Alt mode was mij onbekend. Ik vergeet te melden dat ik ook een 275 heb die als tweede scherm moet dienen.

De hdmi optie werkt prima voor 1 monitor, maar dan gaat er weer geen signaal via de 276b naar de tweede monitor helaas. In de handleiding staan daarvoor alleen de opties via usb c of dp.

Betekent dit dat de laptop vervangen moet worden als ik via 1 kabel 2 schermen aangestuurd wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3sje

3sje

DON't PANIC!

Topicstarter
fender89 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:00:
Als ik snel even google (..wat je zelf ook kunt ;) ) kan ik niet herleiden dat de HP laptop dit ondersteund.
Hoe/ waar zie je dit? Of is het het gebrek aan info waaruit je dit concludeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
3sje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:37:
Betekent dit dat de laptop vervangen moet worden als ik via 1 kabel 2 schermen aangestuurd wil hebben?
Ja. Of je moet een scherm met VGA gebruiken, terwijl die andere op HDMI zit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 19:37
De DisplayPort-uitgang van de monitor maakt het zogenaamde Daisy chain (1 kabel - 2 monitoren) mogelijk, maar jouw laptop ondersteunt dit niet. Uit je verhaal lees ik dat je dit wilde bereiken, maar dat gaat 'm niet worden met jouw laptop. Het mist een volwaardige DisplayPort-aansluiting (wat wellicht opgelost kan worden met een compatibel docking station) met DP 1.2 (en MST-ondersteuning noch native USB-C met DP MST-ondersteuning. MST= Multi transport protocol, een vereiste om 2 monitoren via 1 kabel aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3sje

3sje

DON't PANIC!

Topicstarter
Dank voor de reacties. Dan mag de baas een docking station of een nieuwe laptop regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Er is sowieso geen Displayport Alternate mode mogelijk op USB-A, alleen met USB-C.

USB-A heeft maar 9 pinnen en dat is niet genoeg voor Displayport, USB-C heeft 20 pinnen.

Zoiets zou kunnen, Usb-A naar 2x Displayport 1.2: pricewatch: Club 3D USB A to DisplayPort 1.2 Dual Monitor 4K 60Hz

Waarschijnlijk zijn er ook wel USB-A dockingstations te krijgen met 2x Displayport 1.2.
Doorlussen van Displayport wordt bijna niet ondersteund door hubs/dockingstation, want dan moet je altijd een monitor hebben die weer een Displayport-uitgang heeft.

Dan heeft een dock gewoon 2 Displayport-aansluitingen, heb je die voorwaarde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3sje

3sje

DON't PANIC!

Topicstarter
White Feather schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:20:
Doorlussen van Displayport wordt bijna niet ondersteund door hubs/dockingstation, want dan moet je altijd een monitor hebben die weer een Displayport-uitgang heeft.
Dat heeft de 276b1 inderdaad.

Wordt een beetje een principe kwestie. De baas stuurt iedereen de 276b1 en de 275 om als docking station 2 schermen en usb randapparatuur aan te sluiten met één kabel. Maar weigert vervolgens laptops te vervangen omdat ze te jong zouden zijn. Lever dan ook de mogelijkheid de monitoren incl hub te gebruiken. Met mn huidige laptop was ik qua gewicht en formaat voor reizen heel tevreden, maar voor thuiswerk is het scherm te klein. Nu kan ik maar 1 can de geleverde schermen aansluiten.

Pagina: 1