Heb in de kringloopwinkel waar ik vrijwilligerswerk doe een Macbook Air 2010 (eind) binnengekregen.
Probleem: De recovery via internet komt niet tot stand en via USB lukt (mij...) niet.
De MacOS installatie is gedelete.
De MBA start wel op in recovery mode
Disk utility: de harde schijf zelf is leeg , zie nog wel een recovery deel aanwezig.
Door starten naar Internet levert een foutmelding op. Zie de plaatjes van dit recovery proces
Gedaan:
Iemand tips hoe er toch verder mee te komen?
Heb er al een flink aantal uren de laatste 2 dagen in gestoken. Dit komt nog het kortste in de buurt van mijn probleem, maar ik kan geen MacOS versie 10.7 downloaden. Bij de recovery geeft het plaatje aan dat Lion 10.7 nodig is. Kan proberen er ergens een te downloaden en te kijken of dit werkt.
Heb niet super veel ervaring met MacOS, meer met Linux.
Info over de AMB air:
Probleem: De recovery via internet komt niet tot stand en via USB lukt (mij...) niet.
De MacOS installatie is gedelete.
De MBA start wel op in recovery mode
Disk utility: de harde schijf zelf is leeg , zie nog wel een recovery deel aanwezig.
Door starten naar Internet levert een foutmelding op. Zie de plaatjes van dit recovery proces
Gedaan:
- Internet connectie is OK. Via 5Ghz wifi prima pings.
- Heb geen MacOS systeem bij de kringloop of thuis, dus thuis aan de slag gegaan: oa met Transmac (full working trial van 14 dagen) een bootable USB stick gemaakt van oa Snow Lion die ik al rap tegen kwam (Lion nog niet). Probleem is dat geen enkele usb stick met booten zichtbaar wordt. Heb al heel wat opstartopties die ik tegen kwam geprobeerd, maar alleen de internet recovery is degene die doorstart maar dan met die foutmelding stop.
- Heb ook via Transmac de InstallESD.dmg op een USB gezet ipv de complete dmg, maar geen boot.
Iemand tips hoe er toch verder mee te komen?
Heb er al een flink aantal uren de laatste 2 dagen in gestoken. Dit komt nog het kortste in de buurt van mijn probleem, maar ik kan geen MacOS versie 10.7 downloaden. Bij de recovery geeft het plaatje aan dat Lion 10.7 nodig is. Kan proberen er ergens een te downloaden en te kijken of dit werkt.
Heb niet super veel ervaring met MacOS, meer met Linux.
Info over de AMB air:
Op basis van het serienummer gaat het inderdaad om een van deze MB Air's:MacBook Air (11-inch, eind 2010)
Modelaanduiding: MacBookAir3,1
Onderdeelnummers: MC505xx/A, MC506xx/A
Nieuwste compatibele besturingssysteem: macOS High Sierra 10.13.6
Technische specificaties: MacBook Air (11-inch, eind 2010)
En een check op serienummer levert iig meteen op dat de Air niet gestolen is anders was ik er meteen mee gestopt.MacBookAir3,1 Late 2010: MC506LL/A (1.4 GHz Core 2 Duo)
MacBookAir3,1 Late 2010: MC506LL/A (1.6 GHz Core 2 Duo)
Zoekresultaten: Je zocht op serienummer
We hebben op 26-12-2020 geen resultaten gevonden in de Stop Heling-database voor dit serienummer. Dat betekent dat dit artikel niet bij ons geregistreerd staat als gestolen.