Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyUserXR
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Als ik op mijn iPhone XR (iOS 14.3) in de Microsoft Outlook-app een e-mail stuur gaat dat gepaard met een geluidje. Dat kan in de app ingesteld wonder in Settings, Email, Notifications en dan Sound for Sent Email. Je kunt dan uit verschillende geluidjes kiezen: Default, Chime, Chirp et cetera. Tot zover geen probleem. Maar eenmaal ingesteld is het geluid dat je dan krijgt bij het versturen van een e-mail ontzettend luid. Alsof de volume knop op de iPhone XR op 10 staat. Ik heb alles al geprobeerd: o.a. app verwijderd opnieuw geïnstalleerd, zelfs m’n iPhone XR terug naar fabrieksinstellingen en weer opgebouwd vanuit de Cloud. Steeds blijft dat geluidje bij het versturen van mails irritant oorverdovend. Lijkt een bug sinds iOS 14.
Hebben meer mensen dit en is er misschien een oplossing?
Verder is er nog een probleem dat lijkt op te treden in iOS 14. Als ik in diezelfde Microsoft Outlook-app naast mijn mailbox ook een aantal “shared” mailboxes toevoeg, dan is er een mogelijkheid om als er e-mails binnenkomen voor elke mailbox een apart geluidje te laten klinken. Dat werkt ook niet. Alleen voor de hoofd mailbox kan ik differentiëren, maar voor de shared mailboxen is het altijd Chime ook al kies ik geluid Glossy of een ander geluidje. Lijkt ook een bug sinds iOS 14.Wordt dit ook herkend?