Mijn vraag:
Mijn pa zit nu al een paar dagen te stoeien met een PB Easynote TJ76, deze is eerst 2 jaar van mijn moeder geweest, toen 2 jaar voor mij en toen 2 jaar voor mijn zusje. Nu wilt mijn vader hem gebruiken maar hij heeft een paar problemen:
De TouchPad werkt niet en de bluetooth lijkt ook niet te werken.
De touchpad werkt volgens mij al een paar jaar niet meer maar dit maakte niet uit aangezien er al standaard een muis bij werd gebruikt. De bluetooth is nooit gebruikt maar mijn pa zou nu wel beide onderdelen willen gebruiken om bijvoorbeeld een keer op de bank met wireless oortjes een film oid te kijken.
Hoe dit op te lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Packard Bell Easynote TJ76
Windows 10 64-bit
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Er is al op Fn + F6 gedrukt en ook op F6 apart.
Er werd gezegd dat met Windows 10 de bluetooth via F9 aan kon worden gezet, geen resultaat.
In apparaatbeheer wordt de touchpad niet gedetecteerd onder Muis noch onder HID.
Er zijn drivers verwijderd en geïnstalleerd op verschillende manieren zonder resultaat.
In de Bios is er geen functie te zien waarop je de touch pad kan inschakelen.
Is deze laptop gewoon aan het einde van zijn levenscyclus en zal het meer een hardware-gerelateerde issue zijn of is het toch software-matig?
Mijn pa zit nu al een paar dagen te stoeien met een PB Easynote TJ76, deze is eerst 2 jaar van mijn moeder geweest, toen 2 jaar voor mij en toen 2 jaar voor mijn zusje. Nu wilt mijn vader hem gebruiken maar hij heeft een paar problemen:
De TouchPad werkt niet en de bluetooth lijkt ook niet te werken.
De touchpad werkt volgens mij al een paar jaar niet meer maar dit maakte niet uit aangezien er al standaard een muis bij werd gebruikt. De bluetooth is nooit gebruikt maar mijn pa zou nu wel beide onderdelen willen gebruiken om bijvoorbeeld een keer op de bank met wireless oortjes een film oid te kijken.
Hoe dit op te lossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Packard Bell Easynote TJ76
Windows 10 64-bit
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Er is al op Fn + F6 gedrukt en ook op F6 apart.
Er werd gezegd dat met Windows 10 de bluetooth via F9 aan kon worden gezet, geen resultaat.
In apparaatbeheer wordt de touchpad niet gedetecteerd onder Muis noch onder HID.
Er zijn drivers verwijderd en geïnstalleerd op verschillende manieren zonder resultaat.
In de Bios is er geen functie te zien waarop je de touch pad kan inschakelen.
Is deze laptop gewoon aan het einde van zijn levenscyclus en zal het meer een hardware-gerelateerde issue zijn of is het toch software-matig?
[ Voor 3% gewijzigd door RazorMaron op 26-12-2020 17:40 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.