Gezocht: Monitor arm mount voor LG 49WL95C-W Monitor (15kg)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildwithchris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04-2021
.

[ Voor 107% gewijzigd door wildwithchris op 10-04-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02

1Kb

De volgende vragen zijn van belang:
Hoever van de muur komt de monitor te hangen.
Heeft de beugel de juiste vesa aansluitingen
Moet de monitor kantelbaar zijn (horizontaal/vertikaal)
Heb je na gedacht over de ergonomische zit positie
Waar zitten de knoppen van de monitor ten opzichte van de rest van de spullen
Is de muur stevig of een holle wand

Als je bovenstaande weet, weet je beter welke beugel je voorkeur heeft en is de keuze makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildwithchris
1Kb schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:06:
De volgende vragen zijn van belang:
Hoever van de muur komt de monitor te hangen.
Heeft de beugel de juiste vesa aansluitingen
Moet de monitor kantelbaar zijn (horizontaal/vertikaal)
Heb je na gedacht over de ergonomische zit positie
Waar zitten de knoppen van de monitor ten opzichte van de rest van de spullen
Is de muur stevig of een holle wand

Als je bovenstaande weet, weet je beter welke beugel je voorkeur heeft en is de keuze makkelijker.
Beste 1Kb,

Dat zijn inderdaad belangrijke dingen om rekening mee te houden kan ik mij voorstellen, het is mijn eerste scherm en daarbij monitor arm, alvast bedankt voor de input! Ik zal kijken of ik je vragen kan beantwoorden:

1. Hoever van de muur komt de monitor te hangen
- Ik hoop dat er armen bestaan die je kunt verstellen, heb er nog geen ervaring mee. Ik heb er al bekeken van

2. Heeft de beugel de juiste vesa aansluitingen
- Ah, een Vesa aansluiting weer wat geleerd! Ja, daarmee moet ik wel rekening houden.

3. Moet de monitor kantelbaar zijn (horizontaal/vertikaal)
- Nee, niet nodig.

4. Heb je na gedacht over de ergonomische zit positie
- Krijg een stoel gesponsord van Autonomousdotai Ergochair2, ik hoop dat de monitor arm of wandbeugel verstelbaar is en deze 15kg 33lbs monitor kan dragen.
- Heb er inmiddels al een paar gevoden via Amazon, maar ook via Ergotron die ik hoogtswaarschijnlijk mag testen.

5. Waar zitten de knoppen van de monitor ten opzichte van de rest van de spullen
- knoppen zitten rechts, maar die bedien ik nauwelijks dus dat is niet zo belangrijk (denk ik)

6. Is de muur stevig of een holle wand
- Ja beton! :D

Heb je suggesties op basis van bovenstaande? Ik vind de zoektoch lastig en heb er nog geen gekocht of gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
https://www.ergotron.com/...tails/45-478#?color=white
met
https://www.ergotron.com/...ts/product-details/98-540

wordt voor de Samsung G9 aangeraden. Niet heel goedkoop; wel stevig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02

1Kb

Voor wat betreft de zithouding en monitor hoogte,
https://www.ergotopics.nl/ergonomie/

De reden van de vraag voor de knopjes is vanwege de ergonomie (de hoogte van jouw buro, jouw lengte en de grote van de monitor kunnen er voor zorge dan het eigenlijk heel krap is en de knoppen aan de onderzijde niet goed te bereiken zijn)

Verder is wat @418O2 aangeeft zeker een goede optie. Ook omdat de achterwand van beton is, is het minder belangrijk om naar de bevestiging op de muur te kijken.
Het enige wat je nu zult moeten uitzoeken is of de vesa aansluiting overeen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildwithchris
1Kb schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:13:
Voor wat betreft de zithouding en monitor hoogte,
https://www.ergotopics.nl/ergonomie/

De reden van de vraag voor de knopjes is vanwege de ergonomie (de hoogte van jouw buro, jouw lengte en de grote van de monitor kunnen er voor zorge dan het eigenlijk heel krap is en de knoppen aan de onderzijde niet goed te bereiken zijn)

Verder is wat @418O2 aangeeft zeker een goede optie. Ook omdat de achterwand van beton is, is het minder belangrijk om naar de bevestiging op de muur te kijken.
Het enige wat je nu zult moeten uitzoeken is of de vesa aansluiting overeen komt.
Hartelijk bedankt beide! Ik ben weer wat wijzer geworden! Zodra de monitor hangt zal ik een foto hier plaatsen met mijn bevindingen. Duizend maal dank voor de input! :)
Pagina: 1