Graag zou ik mijn eerste systeem bouwen. Ik ben een absolute leek, na wat research ben ik onderstaande build als resultaat uitgekomen. Naast het feit dat ik een systeem wil bouwen voor het plezier, wil ik graag wat bijleren over de hardware. Na een zeer beknopte cursus Python, wil ik mij nu meer verdiepen in front end development, dit zal dus ook de belangrijke functie van het systeem zijn. Graag hierover wat meer feedback.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Algemene taken: Web, Office (vooral Excel: ik maak hier en daar wat analyses), geen films afspelen.
- Programmeren (front end developer)
- Fotobewerking: ondanks ik niet bezig ben met lightroom en photoshop, is dit toch een vereiste voor het systeem, eventueel voor later. Daarnaast is het ook niet de bedoeling om 1000den foto's op het systeem te bewaren.
- Gaming: zeer minimaal, enkel AOE III DE of gerelateerd. Rest speel ik wel op de Playstation
- Geluid: connectie met hoofdtelefoon via bluetooth of via ethernet met boxen is voldoende
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 - 800 EUR incl. Windows 10. Er zou dus nog iets van de totale prijs af mogen, waar heb ik een overkill?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- monitor: HP 24nf g2
- Muis en toetsenbord: HP Pavilion Set 800 AZERTY
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven voor de programma's die gebruikt zullen worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, geen voorkeur. Systeem moet er wel clean uitzien, liefst ook een kleine case.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet er wel clean uitzien, liefst ook wat kleiner. Daarnaast is natuurlijk hoe stiller hoe beter. In de build heb ik een cooler toegevoegd, is dit een vereiste?
Ga je overklokken?
Neen, niet nodig lijkt me
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik hier totaal geen kennis van heb, heb ik weinig voeling met wat met elkaar kan gecombineerd worden en wat niet. Ik zou dus graag info krijgen over de combinatie van de verschillende componenten en de build in zijn geheel. Ik wens zeker niet het nieuwste/snelste/beste maar design moet wel goed zitten. De prijs mag best nog wel iets naar omlaag, een overkill wil ik zeker vermijden. Daarnaast moet het wel goed werken voor de opgenoemde toepassingen hierboven.
Systeem:
Bedankt alvast voor de feedback & fijne feestdagen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Algemene taken: Web, Office (vooral Excel: ik maak hier en daar wat analyses), geen films afspelen.
- Programmeren (front end developer)
- Fotobewerking: ondanks ik niet bezig ben met lightroom en photoshop, is dit toch een vereiste voor het systeem, eventueel voor later. Daarnaast is het ook niet de bedoeling om 1000den foto's op het systeem te bewaren.
- Gaming: zeer minimaal, enkel AOE III DE of gerelateerd. Rest speel ik wel op de Playstation
- Geluid: connectie met hoofdtelefoon via bluetooth of via ethernet met boxen is voldoende
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 - 800 EUR incl. Windows 10. Er zou dus nog iets van de totale prijs af mogen, waar heb ik een overkill?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- monitor: HP 24nf g2
- Muis en toetsenbord: HP Pavilion Set 800 AZERTY
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven voor de programma's die gebruikt zullen worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, geen voorkeur. Systeem moet er wel clean uitzien, liefst ook een kleine case.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet er wel clean uitzien, liefst ook wat kleiner. Daarnaast is natuurlijk hoe stiller hoe beter. In de build heb ik een cooler toegevoegd, is dit een vereiste?
Ga je overklokken?
Neen, niet nodig lijkt me
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik hier totaal geen kennis van heb, heb ik weinig voeling met wat met elkaar kan gecombineerd worden en wat niet. Ik zou dus graag info krijgen over de combinatie van de verschillende componenten en de build in zijn geheel. Ik wens zeker niet het nieuwste/snelste/beste maar design moet wel goed zitten. De prijs mag best nog wel iets naar omlaag, een overkill wil ik zeker vermijden. Daarnaast moet het wel goed werken voor de opgenoemde toepassingen hierboven.
Systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 154,05 | € 154,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 100,12 | € 100,12 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC | € 138,05 | € 138,05 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 77,26 | € 77,26 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 93,05 | € 93,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 73,- | € 73,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 755,48 | ||
Bedankt alvast voor de feedback & fijne feestdagen