Devolo Magic 2:uplink en downlinksnelheid?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LutzVB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik heb al de oudere zwarte Powerline Devolo dlan generatie met 1200Mbit/s. Erbij is de downlinksnelheid tussen 2,7 tot 3 keer de uplinksnelheid. Ondersteunen de nieuwe Magic 2 adapters reeks ook symmetrische snelheden? (Ik heb namelijk glasvezel gekregen).

Ik twijfel tussen kabel ondergronds laten leggen (met het dure grond LAN kabel) of nieuwe powerline adapters en een standard AP erbij. Alleen heb ik dan een meter of 40 van dat grond LAN kabel nodig...

In mijn geval zou ik een Magic 2 adapter nodig hebben en een Magic 2 next adapter, die dan gelijk een AP is.

Ik heb een glasvezel met 150Mbit/s, en op 5m afstand van het modem haal ik dat ook via WLAN.
Op het plek van mijn powerline 1200 AC adapter haal ik 35Mbit/s zowel bedraad als ook draadlos.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36
absoluut vaste bekabeling aanleggen... simpele grondkabel vind je voor nog geen euro / m en indien goed aangelegd istie verzekerd van een stabiele 1000mbps verbinding..

je kan zelfs je bestaande 1200AC adapter als accespoint gebruiken ,daar waar de ontvangst niet ok is (gewoon de uplink powerline weglaten bij de modem)

het vernieuwen van je powerline set daarintegen gaat je vermoedelijk 0-20% meer snelheid bieden... zonde van de centen dus

[ Voor 16% gewijzigd door ijske op 26-12-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dailybits|IA
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-01-2024
Klopt.

Ik heb de magic 2 hier nu een half jaar tussen woonkamer en bureau.

Ik heb een BE Telenet gigabit internetlijn (aan de modem goede 800Mbits down en 50Mbits up). In mijn bureau via Magic 2 heb ik er nog 50Mbits (download) en 30Mbits (upload) over.
Signaal moet door 2 zekeringkasten en dus veel verlies. Hangt dus heel veel van je installatie af.

Daarom deze week bezig met trekken van 40m utp6 kabel doorheen kruipkelder, kelder, waskot... Wat meer werk, maar we gaan dan ook nog even moeten thuiswerken. 😅🙈