Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-06 12:46
Hallo,

Ik ben op zoek naar een budget ANC koptelefoon. Voornaamste reden dat ik m will gebruiken is wegens autisme. Bijvoorbeeld op drukke plekken (supermarkt, geluiden van karren, pratende mensen etc) maar ook op de scooter (wind & motorgeluid)

Mijn budget is max 100 euro.

Ik kom zelf uit op de oneodio A9
En via pepper zag ik een aanbieding van de anker soundcore life q30 voor 59,99.

Welke van deze 2 zal het beste zijn? en heb je zelf ervaring met een ander merk? Dan hoor ik graag je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Ellnsbv Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is verplaatst die kant op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
@S1NN3D oke sorry, moet ik hier zelf nog iets voor doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nee hoor; dat is al gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANC werkt niet tegen wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
@Verwijderd nee het is nooit helemaal weg te filteren uiteraard, maar mijn vriendin heeft een iteknik van 2 tientjes en de noise canceling doet het verbazend goed op de scooter. Echter vind ik het geluid van de muziek wat zwak en vlak.

Vandaar dat ik ook op zoek ben naar een andere (met iets meer budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 13:32
Ik heb de oneodio A9, ben eigenlijk zeer tevreden. Ik ben geen audiofiel dus wellicht kan 't allemaal beter qua kwaliteit.. Maar met muziek aan (normaal volume) en de ANC hoor niks meer om me heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:01
Namens mijzelf en mijn repressieve collega’s: gebruik geen NC in het verkeer en liefst helemaal geen (harde) muziek. Niet alleen omdat je hen niet of te laat hoort, maar vooral om te zorgen dat ze jou niet van het asfalt hoeven te schrapen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellnsbv
@Cass Casey ik snap waarom dit niet handig is, echter kijk ik meer om me heen en in de spiegels met NC dan zonder koptelefoon, dit heeft met prikkelverwerking te maken. En het gaat om een snor scooter waar ik hoofdzakelijk alleen maar met fietsers te maken heb.maar ik snap uw zorgen en ben me er ook bewust van waar het gevaar in kan zitten met NC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op de scooter/brommer/motor tegen wind en motorgeluid is maar één goede remedie om de prikkels te verminderen: https://pluggerz.com/nl/pluggerz-earplugs/producten/road

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:42

Yucon

*broem*

Ik denk niet dat ANC brengt wat je zoekt. Het werkt minder geweldig dan je zou denken en daarnaast doen oordopjes op maat het net zo goed. Er is wel een flinke catch: sommige mensen hebben van zichzelf al ruis in hun oren zonder dat dat direct tinnitus hoeft te zijn. Als je dat hebt ga je je ergeren aan dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
@Yucon ik heb inderdaad al gewone oordopjes geprobeerd. Bij autisme heb je overprikkeling, maar ook onderprikkeling. Door helemaal het geluid af te sluiten ontstaat onderprikkeling, en dan krijg ik inderdaad zo'n ruis. Daarom wil ik dus ook NC met op de achtergrond een zacht muziekje. En de koptelefoon gaat niet alleen maar in het verkeer gebruikt worden. Dus met alleen oordopjes ben ik er nog steeds niet.

Aan iedereen die nu reageert: graag tips welke koptelefoon onder de 100 euro met ANC het beste is. Ik weet inmiddels dat het gevaarlijk is, ik weet wat voor mij de beste manier is aangezien ik al veel dingen geprobeerd heb. Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 23:02
YouTube: Value Noise Cancelling Headphones? – Sound Surge 46 Showcase

Deze heb ik, taotronics 46. Prima dingen, meerdere reviews zijn erg te spreken en ik kan hem zelf ook zeker wel aanbevelen. Tijdens vliegen is het ook prima.

pricewatch: TaoTronics SoundSurge 46 (Aluminium, Zwart)

[ Voor 21% gewijzigd door Minaaj op 27-12-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
@Minaaj dankje, ik zal me eens verdiepen in dit merk en deze koptelefoon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:05

Johnny E

Dôh !!

Minaaj schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:03:
YouTube: Value Noise Cancelling Headphones? – Sound Surge 46 Showcase

Deze heb ik, taotronics 46. Prima dingen, meerdere reviews zijn erg te spreken en ik kan hem zelf ook zeker wel aanbevelen. Tijdens vliegen is het ook prima.

pricewatch: TaoTronics SoundSurge 46 (Aluminium, Zwart)
@Minaaj Zou je kunnen aangeven hoe groot de ruimte van de oorschelp is waar je oren in vallen?
Ik ben ook opzoek naar een geschikt model maar mijn oren zijn wat groter dan normaal :+

[ Voor 10% gewijzigd door Johnny E op 28-12-2020 12:28 ]

Specs!

Pagina: 1