USB met muziek aansluiten op ‘oude’ sony reciever. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 12:43
Ik ga muziek van oude LP’s overzetten naar usb. Nu wil ik ze natuurlijk ook op mijn muziek installatie afspelen. Echter heeft mijn reciever ,sony str dh100, geen usb aansluiting.

Ik heb al wat gegoogled , maar kom er nog niet uit. Maw nog niks gevonden.

Ik heb verder een humax 5200c met usb aansluiting. Ik kan wel digitale radio ontvangst via de humax afspelen over de boxen aangesloten op de sony. Via de sat aansluiting. Maar of muziek op usb ook kan weet ik niet.

Ik zoek dus een apparaatje dat ik kan aansluiten op de sony reciever waar ik een usb stick met muziek in kan stoppen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb de handleiding van je Sony STR-DH100 er even bij gepakt en daar zie ik dat 't apparaat helaas geen netwerkaansluiting heeft zodat je de USB aansluiting van de Humax op die manier zou kunnen gaan aanspreken.

Misschien is een simpele netwerk streamer iets voor je? Qua aanschafbedrag kun je 't met die apparaatjes zo gek maken als dat je zelf wilt maar voor iets kwalitatief goeds moet je beginnen te denken aan een bedrag van minimaal rond de €150,-

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 26-12-2020 14:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik zat meer te denken aan iets dat ik aansluit op een van de vrije aansluitingen van de sony bijv. Md of sat. En dan daar de usb stick in. Tja of dat bestaat?
Ik ga sowieso eens kijken bij netwerk streamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat misschien ook nog een goede én goedkope optie is: Kijk eens of je TV toevallig niet te misbruiken is om deze functionaliteit te bieden, vaak kun je op een TV ook wel muziek op je netwerk benaderen als deze bijvoorbeeld op een USB stick staat welke in je Humax geplaatst is óf als die USB stick direct in je TV gestoken is ;)

Ik zou persoonlijk overigens die Sony vervangen hebben, maar ik kan niet in andermans portemonnaie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik ga het eens via de tv en humax proberen.

En wat betreft het vervangen van de sony...Tja, daar zat ik ook al aan te denken. Als het niet op een andere manier kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik ga morgen eens wat uitvogelen.

De TV heeft een AUDIO OUT voor naar de versterker. Met een rca naar de ‘AUDIO IN‘ van de TAPEdeck van de sony reciever.
Dan de tv op audio ontvangst van de humax zetten en daar de usb stick als audio media.
Dan via de humax afspelen, via de tv naar de sony.

Tja, of dat gaat werken, Ik ga het beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:14

DJ Vincento

1422055

Is de Humax niet als mediaspeler te gebruiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ja, dat kan, Maar dan gaat het geluid alleen via de TV. Op zich is dat ook al aardige kwaliteit. En wellicht al voldoende. Ik ga eerst eens een lp digitaliseren en dan eens luisteren wat het resultaat is.
Dus die optie met de humax staat ook nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
fmrama schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:27:
Ja, dat kan, Maar dan gaat het geluid alleen via de TV. Op zich is dat ook al aardige kwaliteit. En wellicht al voldoende. Ik ga eerst eens een lp digitaliseren en dan eens luisteren wat het resultaat is.
Dus die optie met de humax staat ook nog open.
Er zit een analoge a/v uitgang (red, white, yellow) op de 5200.

Mocht het daar niet mee kunnen, dan kan je beter voor de Roberts RS1 gaan - momenteel niet voorradig, maar wel een klap voordeliger (ook als je voor hetzelfde apparaat bij een ander verkooppunt kijkt betaal je 5x meer), bovendien heb je dan direct de beschikking over internetradio.

@Will_M beetje dure keuze voor een receiver van 10 jaar oud.

[ Voor 7% gewijzigd door Comp User op 26-12-2020 21:00 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik kom steeds een stukje verder. Mijn panasonic tv heeft de mogelijkheid om met een wifi dongel (die ik van panasonic heb) verbinding te maken met mijn laptop. Als ik daar de muziek op heb zou het al via wifi op de tv te beluisteren zijn. Dat is al een stap in de richting. Tja, de oude hersencellen moeten het effe allemaal op een rijtje krijgen. o<:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:32
fmrama schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:38:
Ik kom steeds een stukje verder. Mijn panasonic tv heeft de mogelijkheid om met een wifi dongel (die ik van panasonic heb) verbinding te maken met mijn laptop. Als ik daar de muziek op heb zou het al via wifi op de tv te beluisteren zijn. Dat is al een stap in de richting. Tja, de oude hersencellen moeten het effe allemaal op een rijtje krijgen. o<:) :)
dus je wilt eerst het analoge signaal van oude lp’s digitaliseren naar USB, dat via wifi doorsturen naar je tv, dan vandaar op je tv weer converteren naar analoog. Dat gaat niet mooi klinken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@aljooge Ik ga er vanuit dat de TS (@fmrama ) het ook alleen doet om een beetje gemak te hebben bij het kunnen afspelen van wat eigen achtergrondmuziek en dat 'ie de originele LP's + platenspeler(s) niet de deur gaat wijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Nee idd. De lp’s gaan niet weg,
En wellicht blijft het bij de eerste stap, Dus alleen naar de tv, Horen hoe dat klinkt.

[ Voor 80% gewijzigd door fmrama op 27-12-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik heb de instellingennvoor elkaar. Maar.....,
De mp3 muziek bestanden spelen niet af op de panasonic tv.
Ik krijg de muziek lijsten wel te zien Kan een bestand selecteren. Maar als ik op playbdruk gebeurt er niks.
Wat kan de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TV snapt geen mp3 bestanden.? of kan geen audio only files afspelen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@fmrama een Y kabel, 1 kant rood/wit (RCA) andere kant mini-jack die je op een mp3-speler, gsm, laptop of bluetooth apparaat aansluit ?

Zelf zou ik voor een Raspbery PI gaan met een touchscreen met een fatsoenlijke audio dac hat oid .. in een mooie case

zoiets: bedoel ik als kabel ..
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1aZSxQGsaMJf4r5nas3jc67aWgKjtu0Hmbw&usqp=CAU

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Volgens de handleiding van de tv zou die als dnla mediaspeler het via wifi moeten kunnen. Dus via windows 10 via wifi naar de mediaplayer vd tv. Vierra serie 30 tx l32e30
Kabels is geen optie.
Een andere mogelijkheid is gebruik via de humax .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ik ben er nu wel achter dat het afspelen vanaf de laptop naar de tv wel lukt. Dus als ik het bestand in windows media speler aangeef afspelen via viera mp dan verschijnt het op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
MP3 op usb stick wordt wel afgespeeld. Maar via de mediaserver niet.
Ik heb dat bestandje omgezet naar M4A en dan werkt het wel, zoals het hoort.
Tja.... :?

[ Voor 61% gewijzigd door fmrama op 28-12-2020 19:01 ]

Pagina: 1