Hoi!
Alvast bedankt voor de tijd en moeite die jullie er in steken. Ik ben momenteel bezig met mijn pc lijst aan het samenstellen en wil nog een laatste goeie controle om eventuele fouten uit de setup te halen. Zo heb ik nog geen kast, twijfel ik over de CPU en wil mogelijk nog een extra SSD. Ik heb nog een Harde Schrijf van mijn vorige computer, maar die is ondertussen iets van 7 jaar oud.
Daarbij wil ik vermelden dat het mij is gelukt de MSI RTX 3070 Triple te bemachtigen. Die kostte mij ongeveer 640 euro, dus het systeem heb ik geprobeerd hierrond te bouwen.
Wat is je budget?
Intotaal had ik een budget van 1500 in gedachte, minder en efficiënter is altijd meegenomen. Met de prijs van de RTX3070 er af gehaald heb ik dus, even makkelijk afgerond, nog een budget van 900 voor de rest
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zal voornamelijk voor gamen gebruikt wordt op 1080p, maar ik heb wel de wens om aankomende maanden/jaar over te stappen naar 1440p. Als het systeem VR aan kan voor in de toekomst zal dat ook super fijn zijn! Wat betreft games heb ik momenteel RDR2 in gedachte.
Snelgezegd zit ik nog met een aantal twijfels dus.
1. Moet ik eventueel voor de Ryzen 3600X gaan voor het beetje extra geld?
2. Wat betreft behuizing zoek ik een mooie strakke case zonder al te veel RGB met genoeg airflow, maar ik ben bang dat het kopen van een willekeurige case die ik mooi vind misschien problemen gaat opleveren wat betreft grootte (bijv. van de grafische kaart).
3. Eventueel nog een extra SSD kaart voor het beheersysteem?
(4. Zijn er verder nog een bluetooth, wifi en/of geluidskaart nodig?)
Verdere opmerkingen zijn ook zeer welkom!
Nogmaals ontzettend bedankt!!
Alvast bedankt voor de tijd en moeite die jullie er in steken. Ik ben momenteel bezig met mijn pc lijst aan het samenstellen en wil nog een laatste goeie controle om eventuele fouten uit de setup te halen. Zo heb ik nog geen kast, twijfel ik over de CPU en wil mogelijk nog een extra SSD. Ik heb nog een Harde Schrijf van mijn vorige computer, maar die is ondertussen iets van 7 jaar oud.
Daarbij wil ik vermelden dat het mij is gelukt de MSI RTX 3070 Triple te bemachtigen. Die kostte mij ongeveer 640 euro, dus het systeem heb ik geprobeerd hierrond te bouwen.
Wat is je budget?
Intotaal had ik een budget van 1500 in gedachte, minder en efficiënter is altijd meegenomen. Met de prijs van de RTX3070 er af gehaald heb ik dus, even makkelijk afgerond, nog een budget van 900 voor de rest
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zal voornamelijk voor gamen gebruikt wordt op 1080p, maar ik heb wel de wens om aankomende maanden/jaar over te stappen naar 1440p. Als het systeem VR aan kan voor in de toekomst zal dat ook super fijn zijn! Wat betreft games heb ik momenteel RDR2 in gedachte.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 211,05 | € 211,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M V2 | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P2 1TB | € 94,11 | € 94,11 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 577,91 | ||
Snelgezegd zit ik nog met een aantal twijfels dus.
1. Moet ik eventueel voor de Ryzen 3600X gaan voor het beetje extra geld?
2. Wat betreft behuizing zoek ik een mooie strakke case zonder al te veel RGB met genoeg airflow, maar ik ben bang dat het kopen van een willekeurige case die ik mooi vind misschien problemen gaat opleveren wat betreft grootte (bijv. van de grafische kaart).
3. Eventueel nog een extra SSD kaart voor het beheersysteem?
(4. Zijn er verder nog een bluetooth, wifi en/of geluidskaart nodig?)
Verdere opmerkingen zijn ook zeer welkom!
Nogmaals ontzettend bedankt!!