Aankoopadvies 50" 4K Televisie max. ~500 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Ik zoek een?
Om mijn huidige Samsung 43" HD-ready plasmatelevisie te vervangen ben ik op zoek naar een nieuwe 4K LED televisie van 50", eventueel 55" als de prijs dit toelaat zonder te veel in te boeten in kwaliteit. Heb tot enkele jaren geleden in een elektronicazaak gewerkt, dus heb er wel aardig wat verstand van, ben alleen niet meer echt op de hoogte van de huidige line-up van de verschillende merken. Dus vandaar deze vraag!

Wat is je budget?
Gezien ik niet al te veel televisie kijk vind ik een maximumprijs van 500 euro wel een mooie richtlijn. Goedkoper is natuurlijk altijd mooi meegenomen, maar als ik een paar tientjes boven budget kom hoeft dit ook geen ramp te zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk Netflix, Youtube en af en toe een potje FIFA. Een redelijk lage inputlag is dus wel een pré, 100hz is helaas bij dit budget natuurlijk niet aan de orde. Verder staat de TV in een kamer met redelijk veel lichtinval, dus dat is iets wat misschien ook in overweging genomen moet worden?

Wat heb je zelf al gevonden?
Na wat Google werk kwam ik uit op de goedkopere Samsung modellen als de RU7100 series (of de opvolger, de TU7100 series, geen idee of deze flink anders zijn?). Ook kwamen modellen van Hisense of TCL naar voren, al ben ik een stuk minder bekend met deze merken. Vooral TCL, omdat deze modellen over Android TV beschikken, lijkt mij aardig interessant. Heb alleen geen idee welke modellen van deze merken het overwegen waard zijn, zeker omdat recensies over de Europese modellen nogal lastig te vinden zijn...

Alvast bedankt voor jullie tijd, en prettige feestdagen gewenst!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Android TV is op dit moment het beste besturingssysteem voor een echte Smart TV.
Maar een echt goede TV met goede beeld kwaliteit e.d. voor 500 euro wordt wel erg lastig denk ik.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Ik snap dat het geen high-end toestel zal worden hoor, en dat is ook geen enkel probleem. Mijn vraag is vooral gericht op het beste krijgen wat er voor het budget beschikbaar is. Eigenlijk staat de TV vooral aan voor een filmpje op z'n tijd, een potje FIFA of wat achtergrond vermaak/muziek op YouTube (geluidskwaliteit maakt niet uit, er hangt een versterker met Jamo speakers aan). Voor de tijd dat het aanstaat kan ik daarom een veel grotere investering niet aan mezelf verantwoorden, en het zal ongetwijfeld een verbetering zijn ten opzichte van wat ik nu heb staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Een model dat wel iets duurder is met goede beeldkwaliteit en Android TV is de Sony KD-49X7055;

https://www.smitsarnhem.nl/kd49x7055

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Bedankt voor je input! Ziet er zeker uit als een goed toestel, met name vanwege de Android TV mogelijkheden natuurlijk.

Ik ben even verder gaan speuren en daar kwam ik de Hisense 50U7QF tegen, welke met 450 nits en QLED schijnbaar een aardig goeie HDR ervaring moet leveren. De Smart TV functies schijnen daarentegen vrij matig te zijn, maar Coolblue levert hier een gratis Chromecast bij en aan mijn oude TV hangt (weliswaar een 1080p) Xiaomi Mi TV Stick welke ik daar nog voor zou kunnen gebruiken. Zou deze kwa beeldkwaliteit dan niet nog beter moeten zijn dan de Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De X70 is een basic IPS smart tv met WCG en draait niet op Android. De U7QF (VA) is met local dimming (FALD), multi-hdr ondersteuning en een relatief hoge helderheid (700 nits) uniek in zijn soort. TCL biedt de C715, maar die mist local dimming en helderheid voor enigszins wat impact bij HDR. Andere 50'' VA tv's vallen hier ook onder en 49'' tv's van LG/Sony zijn hun IPS tegenhangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Dan heb ik dat verkeerd gelezen, ik ken de basis smart functies van Sony en die zijn volgens mij niet zo best... De U7QF had volgens reviews wel redelijk last van problemen bij snel bewegende beelden, maar ziet er voor de rest wel echt goed uit. Gezien ik dus wel eens een potje FIFA speel en voetbal kijk is deze dan misschien toch niet de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het blijft een budget tv met een 60Hz VA paneel, dus motion is niet zijn sterkste troef, maar het is ook niet (veel) minder dan elke andere 50'' tegenhanger. BFI en interpolatie zal minder verfijnd zijn dan bij een Philips met P5 beeldprocessor, maar die kan weer niets met HDR-content. Voor af en toe een potje fifa en voetbal is het prima, zie ook de gebruikersreviews. Daarnaast is motion ook iets persoonlijks en vaak in dit soort gevallen een kwestie van simpelweg uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Hmm, klinkt dan wel als een aanlokkelijke optie, maar ik vind het wel lastig. Beeld blijft natuurlijk iets subjectiefs inderdaad.

Ik dacht, ik maak even makkelijk een beslissing, maar misschien toch maar handig om even naar een winkel te gaan om de Hisense in de praktijk te zien (wanneer de winkels weer open zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik zou dan toch voor de Sony gaan, bekend merk met goede support.
Voor rond de 500 ga je niet veel beter krijgen of je met nog even doorsparen.

Pagina: 1