opnsense openvpn setup i.c.m. vlan tags t-mobile glas.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sexy_sorcerer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 22:07
Hallo allen,

Het is gelukt om een opnsense bak draaiende te krijgen. D.m.v. vlan (300) maak ik succesvol verbinding met het internet (t-mobile glas). Echter wil ik nu gebruik maken van nordvpn. Heb tevergeefs een tutorial doorlopen van nordvpn/openvpn, zie onderstaande link:

https://support.nordvpn.c...-1-setup-with-NordVPN.htm

Nadat ik de stappen heb doorlopen blijft de ''status'' bij >vpn>openvpn> connection status op verbinden i.p.v. up. Ook na een reboot.

Ik draai momenteel versie OPNsense 20.7.7_1-amd64, FreeBSD 12.1-RELEASE-p11-HBSD, OpenSSL 1.1.1i 8 Dec 2020. Openvpn 2.4.9_3, unbound 1.13.0.

Aangezien er in de tutorial geen gebruik gemaakt wordt van een vlan t.b.v. internetverbinding vraag ik mij dan ook af of ik een stap(pen) in de tutorial moet aanpassen en zo ja welke en hoe... Heb al meerdere interface opties geprobeerd, daarmee bedoel ik dat in de stappen beschreven in de tutorial waar een interface geselecteerd moet worden dus ook de opt1 en nordvpn (of een dergelijke zelf toegewezen naam). Kan iemand hier wat hulp in bieden? Of is er een voorkeur voor wireguard?

Mvg,

MJ

[ Voor 12% gewijzigd door sexy_sorcerer op 26-12-2020 18:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leoneill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Hier hetzelfde probleem.
Ik kan de VPN gateway niet gebruiken omdat deze de VLAN300 gateway omzeilt.
Weet iemand een oplossing? Kan het zijn dat er een bridge ingesteld moet worden tussen de VLAN300 en de VPN interface?