Receiver voor Klipsch speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:07
Mijn vraag
ben op zoek naar een nieuwe reciever. Nadat een defect van m'n klipsch sub de uitgang op de reciever defect gemaakt heeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Klipsch r51m en sub klipsch r100sw

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De speakers ben ik voornamelijk weg van. Ze zijn mooi en geven een zeer goed geluid, ze zitten nu op een Yamaha 7.1 reciever aangesloten. Maar gebruik het 7.1 al een tijdje niet meer. Dus wil naar een 2.1 toe maar wel met HDMI mogelijkheid. Omdat dit veel voordelen biedt met audio return van de tv, het in en uit schakelen enz.

De speakers hebben alleen wel naar mijn mening wat instel werk. Bij de Yamaha kon ik per frequentie dit instellen, echter bij veel stereo recievers lijkt dit alleen bas en treble te zijn.

Ik zat te kijken naar de Denon dra800h.
Deze lijkt alles te hebben wat ik zoek. Liefst ga ik naar een audio zaak om deze beluisteren en daar aan te schaffen. Maar kan/wil niet tot 19 januari wachten.

Hoop dat jullie nog ideeën hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:24
Je kan prima een surround receiver gebruiken voor enkel 2.1, je hebt dan ook altijd veel meer opties.

Dat een receiver enkel voor 2.1 gemaakt is maakt hem niet beter dan een 5/7.1 receiver ;-) zijn meestal duurder omdat er ook minder vraag/productie is.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51
Marantz NR1510 zit in dezelfde prijsklasse. Persoonlijk ben ik heel tevreden van zijn voorganger ( NR1509).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In basis kun je elke receiver van de gangbare merken wel kopen. Kijk dus binnen je budget vooral naar de aansluitmogelijkheden en features die je zoekt. Vervolgens naar andere zaken zoals bijvoorbeeld de looks.

Tevens een verhuizing van dit topic naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft. En een kleine titel-fix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
Bedankt. Ik heb toen ik m'n speakers kocht de Yamaha wxa50 beluisterd. Deze klonk zeer goed en begreep dat dat voor echt muziek een stereo versterker beter was. M'n versterker was toen nog goed. Maar het nadeel van de wxa 50 is het gemist van HDMI. Anders had ik deze meteen besteld. Zal eens naar die Marantz kijken. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10 19:02
Je kunt ook naar een stereo versterker met optische digitale ingang kijken, de meeste tv's hebben een digitale uitgang voor stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
martyw schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:16:
Je kunt ook naar een stereo versterker met optische digitale ingang kijken, de meeste tv's hebben een digitale uitgang voor stereo
Klopt. Maar voordeel van HDMI is het automatisch in en uitschakelen en volume regeling. Dat vind m'n thuis wel fijn IPV weer een ab erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

roundlet schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:02:
Bedankt. Ik heb toen ik m'n speakers kocht de Yamaha wxa50 beluisterd. Deze klonk zeer goed en begreep dat dat voor echt muziek een stereo versterker beter was. M'n versterker was toen nog goed. Maar het nadeel van de wxa 50 is het gemist van HDMI. Anders had ik deze meteen besteld. Zal eens naar die Marantz kijken. Bedankt
Een moderne versterker klinkt niet echt beter als het een stereo versterker is. Dat is een audiofiel misverstand. Dit is een side-grade die je alleen maar geld gaat kosten. Ik zou lekker die yamaha versterker houden en alleen in 2.1 gebruiken.

Heb je ergens problemen mee of mis je iets in het geluid?

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 26-12-2020 17:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
JvS schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:30:
[...]

Een moderne versterker klinkt niet echt beter als het een stereo versterker is. Dat is een audiofiel misverstand. Dit is een side-grade die je alleen maar geld gaat kosten. Ik zou lekker die yamaha versterker houden en alleen in 2.1 gebruiken.

Heb je ergens problemen mee of mis je iets in het geluid?
Jvs, de uitgang van mijn versterker naar de sub is defect. Dit na kortsluiting in de subwoofer( ga daar nog wel vragen over stellen). De versterker van de sub is vervangen maar nu blijkt dus reciever uitgangen( alle tulp uitgangen) niks meer doen. Sub werkt wel bij een andere reciever. Dus dat wordt een nieuwe reciever.

Dus dacht als ik de keuze ga maken. Wat is het slimste om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

ah die had ik gemist :). Dan zou ik inderdaad ook een ander willen. Ik denk dat je ivm je wens voor hdmi bij 5.1 versterkers uitkomt. Marantz en Denon zijn dan vaak de populairste. Heb zelf toevallig ook een NR1509 en ben er tevreden mee. Ik heb hem zelf wel vooral gekocht omdat die versterker plat is en omdat-ie ook pre-outs heeft voor een losse eindversterker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1