Epilepsie tv’s en games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore058
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-06-2022
Mensen goedemiddag!

Laat ik eerst kort mijn verhaal even doen. Ik ben al games aan het doen sinds de Nintendo 8 bit en SEGA. Het is niet zo dat ik 12 uur achter elkaar speel, 3 uur max dat is het wel. Soms weleens tot een uur of 1 in de nacht maar ook dat is lange tijd geleden.

Sinds mijn 27e, ik ben nu 37, ben ik bekend met epilepsie. Vanuit het niets heb ik destijds 4 of 5 aanvallen vlak achter elkaar gekregen. Door juiste medicatie is dat onderdrukt totdat mijn zorgverzekeraar het nodig vond te wisselen van medicatie (van Nederlandse makelij naar Bulgaarse). Kon geen kwaad zij men. Volgens de neuroloog dus wel. Sinds halverwege dit jaar dus weer een aanval of 5 gehad. Het lijkt nu beter te gaan.

Door dit alles heb ik mijn PS4 weg gedaan maar daar heb ik spijt van. Ik zou daarom ook graag weer willen spelen (op PS5) maar zit tegelijkertijd ook te zoeken naar artikelen die me meer vertellen over games in combinatie met epilepsie en de verschillen in TV’s. Zo merk ik dat een TV van minimaal 100hz (wat ik wel heb) beter zou zijn. Daarnaast is ook de grote wel van belang. Zo is een grotere beter schijnt. Natuurlijk het omgevingslicht en de afstand tot de TV zijn niet onbelangrijk. Ik wil uitsluiten (voor zover mogelijk) dat gamen ervoor zorgt dat ik aanvallen krijg in de toekomst.

Wat ik weten wil, zijn er hier meer mensen met deze aandoening die hier iets mee gedaan hebben, tips hebben, dingen uitgezocht of weten die ik nog niet weet? Laat het even weten, zou graag in contact komen.

Thanks guys! _/-\o_