Hulp bij keuze overstap surround bedraad naar draadloos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 21:19
Zit met het volgende,
Door keuze vrouwlief met andere meubels kan ik mn versterker niet meer kwijt in het tv meubel.
Ik loop wel al wat langer om de overstap te maken naar draadloos maar komt nu even versneld.
Ik heb nu opstelling Harmann Kardon 7.1 volledig bedraad met sub.

Ik zoek een?
Draadloze home cinema / surroundset

Wat is je budget?
Varierend, dat ligt aan wat de mogelijkheden zijn, zat zo eerst te denken tot een €2000, maar dat hoeft niet ineens, het mag ook uitgestreken worden, minder is natuurlijk altijd beter.
Als er een startset is van €1000 dan is dat ook oke, wil het over de jaren steeds verder uitbreiden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De beleving te ervaren wat muziek en films brengen en dan vooral het effect

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb geen voorkeur naar een merk, wel al diverse sets gehoord en geprobeerd, mijn zwager heeft bv sonos en ik kan niet zeggen dat ik dat top vind wat sommige beweren, maar sta overal voor open.

Merken/sets wat ik al geprobeerd heb.
Harmen Kardon.
Sonos,
Denon.
Bose.
Teufel
B&O

Welke vragen heb je hier nog over?
Mogelijkheden voor google, volledig instebare parameters m.b.t. geluid, uitbreidbaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:11
Maar wat heb je zelf al gevonden? Zo veel is er niet wat draadloos is volgens mij dus een shirt list is vrij makkelijk te maken.

Je hebt nog wel stroomkabels nodig, dus volledig draadloos zal het niet worden (speaker met accu daargelaten, dat kost te veel moeite :+)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
LuisjeNL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:57:
Maar wat heb je zelf al gevonden? Zo veel is er niet wat draadloos is volgens mij dus een shirt list is vrij makkelijk te maken.

Je hebt nog wel stroomkabels nodig, dus volledig draadloos zal het niet worden (speaker met accu daargelaten, dat kost te veel moeite :+)
Zoals in de begin post de bekende deelsets van

Harmen Kardon.
Sonos,
Denon.
Bose.
Teufel
B&O

Die geprobeerd of bekeken, maar nog niet echt een keuze kunnen maken.
Daarom ook de vraag mbt advies van jullie zijde in voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:27
Sony htrt 5. Prima set, waf hoog. Aardig voor je budget ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:53
Alle speakers draadloos gaat lastig worden denk ik. Je kunt dan best eens kijken naar Wisa compatible apparatuur (volgens mij had Klipsch een aantal jaar geleden een draadloze 5.1 set) of bv naar Canton. Canton heeft bv de Smart Amp 5.1 en meerdere draadloze speakers die je daar op zou kunnen aansluiten.
Als je draadloze aspect voornamelijk belangrijk is voor de surrounds maar je je front en center wel bedraad kan en wil aansluiten zou je ook naar een moderne Yamaha receiver kunnen kijken. Daar kun je hun MusicCast 20 speakers gebruiken als wireless surround.

Als je de soundbar richting op wilt zijn er flink wat opties van de bekende merken die met wireless surround speakers worden geleverd of kunnen worden uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:11
pachmo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:53:
[...]

Zoals in de begin post de bekende deelsets van

Harmen Kardon.
Sonos,
Denon.
Bose.
Teufel
B&O

Die geprobeerd of bekeken, maar nog niet echt een keuze kunnen maken.
Daarom ook de vraag mbt advies van jullie zijde in voor en nadelen.
Maar welke sets dan, wat beviel je als en niet eraan? Wat wel.

Dan kunnen we een beetje meedenken en helpen

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
LuisjeNL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:11:
[...]

Maar welke sets dan, wat beviel je als en niet eraan? Wat wel.

Dan kunnen we een beetje meedenken en helpen
Wekko306 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:06:
Alle speakers draadloos gaat lastig worden denk ik. Je kunt dan best eens kijken naar Wisa compatible apparatuur (volgens mij had Klipsch een aantal jaar geleden een draadloze 5.1 set) of bv naar Canton. Canton heeft bv de Smart Amp 5.1 en meerdere draadloze speakers die je daar op zou kunnen aansluiten.
Als je draadloze aspect voornamelijk belangrijk is voor de surrounds maar je je front en center wel bedraad kan en wil aansluiten zou je ook naar een moderne Yamaha receiver kunnen kijken. Daar kun je hun MusicCast 20 speakers gebruiken als wireless surround.

Als je de soundbar richting op wilt zijn er flink wat opties van de bekende merken die met wireless surround speakers worden geleverd of kunnen worden uitgebreid.
Ik zie het al, was niet helemaal duidelijk in de Titel.

Gaat om set met een soundbar.

Wat ik tot dusver heb bekeken/beluisterd;

Harman Kardon citation.
Mooie klank, strak en hard, twijfel over welke bar en componenten.

Denon dht series van 300 t/m 700.
Mooie klank, goed uitbreidbaar, twijfel in keuze van componenten.

Bose soundbar series van 300 t/m 700
strakke klanken, vooral de low, uitbreiding kostbaar, twijfel in mogelijkheden en componenten.

Sonos beam
klank is goed, niet speciaal, gezien wat zwager heeft toch mn twijfels over instellingen.

Teufel cinebar.
klank is goed, minpunt koppelen via stopcontact wat vertraging en ruis kan veroorzaken.

B&O Multiroom.
Mooie klank in mid en low maar hoog blijft achter, behoorlijk prijzig.

Uitgangspunt is dat het in de buurt moet komen van de harman kardon 7.1 set wat ik nu heb met losse sub, de sub in deze set heeft een eigen versterker en komt dus harder door.
Vergelijk het met de bose subpipe die in sommige cafe's hangt.
Pagina: 1