nieuwe achteruirijcamera geeft geen beeld op monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabu66
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-05-2024
Heb bij nl webwinkel in NL een achteruitrijcamera met bijpassende monitor 9” gekocht.
(die hebben zich heel netjes opgesteld !!! mag alles terugsturen, maar dat lost het probleem niet op!)

Heb alles netjes aangesloten volgens de handleiding, dus incl. de gele videoverlengkabel.
MAAR krijg op zowel AV1 als AV2 blue screen.

De camera achterop is als volgt aangesloten:
Gele stekker van video verleng kabel aangesloten op gele stekker van de achteruitrijcamera.
Rode kabel uit de gele video kabel aangesloten op de blauw-witte +/+ kabel van de achteruitrijlamp.
Zwarte stekker met 12V verlengsnoer (rood en zwart) aangesloten op rode stekker uit de camera.
De rode kabel uit deze stekker aangesloten op de blauw-witte kabel van de achteruitrijlamp.
En de zwarte kabel aangesloten op de bruine -/- kabel van het achterlichtunit.

De monitor voorin is als volgt aangesloten:
Gele stekker van video verleng kabel aangesloten op gele stekker van de monitor..
Rode kabel uit de gele video kabel aangesloten op de vast +/+ aansluitpunt van de accu.
Groene kabel uit de monitor aangesloten op de vast +/+ aansluitpunt van de accu.
(ook geprobeerd met groene kabel uit monitor op blauw-witte kabel achteruitrijlamp voorin!)
Rode kabel met zekering uit de monitor aangesloten op de vast +/+ aansluitpunt van de accu.
Zwarte kabel uit de monitor aangesloten op de vast -/- aansluitpunt van de accu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WujWjjUj3kxuP1kKzaVLyAV4F4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DRpzXDUkBct13z5itovQJ6tR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7T4gIR0IOuVcU0x6TewLYYJipw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oFodTBSycO6rKxB38I4Gjkov.jpg?f=user_largeJa, er staat stroom op de vaste aansluitpunt van de accu (11.83 amp.)
Ja, gecontroleerd met motor draaiend en met de versnelling in achteruit.
Ja, zekering in +/+ draad monitor is gecontroleerd en tijdelijk vervangen, maakte geen verschil.
Ja, andere achteruitrijlamp brand en op blauw-witte kabel+bruine kabel staat stroom.

Met advies van de webwinkel kom ik niet verder.
-Wat heb ik verkeerd aangesloten en daardoor geen beeld op monitor ?
-Als de achteruitrijcamera stroom krijgt en goed werkt gaat er daar dan een led of zo branden ?
Of is de camera misschien kapot ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:44
Geen idee
Welke set heb je gekocht,
Op wat voor auto sluit je de set aan
Heb je de set buiten de auto getest dus droog aangesloten.

Misschien heb je wel een defecte set gekocht of is ergens toch kortsluiting ontstaan in je set en defect geraakt.

Zo zijn er nog tal van vragen.

[ Voor 189% gewijzigd door To_Tall op 26-12-2020 12:03 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
meteen is weten;
- staat er spanning op de monitor als de achteruitrijlamp aan is?
- is er verbinding tussen de 'min' van de camera en de min van de accu?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabu66
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-05-2024
zowel de camera als de monitor zijn merkloos, niks op de doos of op apperatuur zelf.

ja, er staat spanning op de monitor en op de 12V bekabeling bij de camera. zekeringen zijn steeds gecontroleerd en vervangen.

alles gemonteerd in een Mercedes Sprinter bus uit 2008.

ja ook alles naast de auto gecontroleerd op separate accu, met de groene kabels ook op de PLUS ??

maar mijn vraag blijft, hoe te controleren of camera niet kapot is........................?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
ok, er staat dus blijkbaar spanning op de monitor (er staat ergens spanning op, en er loopt ergens stroom. Als er werkelijk ruim 11 Ampère gelopen heeft denk ik dat er iets stuk is)
Is je aarde meetpunt hetzelfde als het aardepunt van je camera?

meten van een video signaal is met huis/tuinmeters niet te doen denk ik.
heb je een weblink voor de handleiding?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:44
Of het is een DOA. Of je hebt iets niet goed gedaan.

Als de webwinkel de spullenboel terug wil nemen. Dan zou ik dat lekker doen.

Het zouden 1001 problemen kunnen zijn. Zoals jij nu je probleem beschrijf lijkt het mij echt dat of er was al iets defect of er is iets defect gegaan.

Als alles merkloos is dan wordt het sowieso lastig om probleem echt te doorgronden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1