Zero Tolerance Topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Let op:
Zero tolerance topic.

Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. De rest is off topic en wordt waar mogelijk verwijderd.

• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen scalperdiscussies! Scalping: welke stelling neemt T.net hierin?. Overduidelijk nieuwe producten mogen niet in de V&A, dus meldt die in de V&A, niet hier!
• Geen verkoop!
• Geen aankoopadvies!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.

Als je je niet kunt houden aan bovenstaande is het tijdelijk exit van Tweakers. We blijven niet bijsturen.
Posts die hier niet horen worden zonder notificatie verwijderd.

Blijf alsjeblieft rapporteren. We zien door de snelle stroom berichten niet alles. Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer het, want jouw bericht moeten we anders ook trashen wat nóg meer werk oplevert.
Excuseer?
Dat jullie willen dat alles ontopic blijft, en het soepel verloopt snap ik, als jullie trolls en onwenselijke opmerkingen danwel discussies willen voorkomen snap ik, dat het feestdagen zijn en jullie op een skeleton crew draaien snap ik....

Dat jullie dreigen met een ban van GoT mocht je mogelijkerwijs iets wat in jullie ogen niet relevant is posten? nee, nee, nee, en nee.....
Als je op de man speelt, prima, als je racistisch bent, prima, als je oproept tot terreur, prima, maar iemand bannen als hij (per ongeluk) offtopic gaat? NEE!

En als jullie vinden dat deze topic ook niet door de beugel kan en besluiten mij een "time-out" te geven, prima, maar dan wil ik wel dat jullie de berichtgeving daarvan hier plaatsen, en niet (alleen) in een PM.

[ Voor 6% gewijzigd door zion op 26-12-2020 04:30 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36
Nouja, er staat in feite dat dat zou kunnen gebeuren als je herhaaldelijk off-topic post en tegen die tijd ga je dat wel doorhebben waarschijnlijk. Het is niet zo dat je op basis van 1 off-topic post gebanned gaat worden ofzo. Sterker nog, zolang het niet totaal ontspoord in een hele off-topic discussie gebeurt er waarschijnlijk helemaal niks. Maar goed, anders zou het hier ook snel een lege boel worden denk ik ; )

Verder wordt het ZT-beleid in sommige topics absoluut niet strikt nageleefd (zoals die van de nieuwe videokaarten, wat halve slowchat topics zijn, en die waarschijnlijk de aanleiding van deze post zijn), dus ik zou me d'r verder niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Snowdog schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 05:54:
Nouja, er staat in feite dat dat zou kunnen gebeuren als je herhaaldelijk off-topic post en tegen die tijd ga je dat wel doorhebben waarschijnlijk. Het is niet zo dat je op basis van 1 off-topic post gebanned gaat worden ofzo. Sterker nog, zolang het niet totaal ontspoord in een hele off-topic discussie gebeurt er waarschijnlijk helemaal niks. Maar goed, anders zou het hier ook snel een lege boel worden denk ik ; )

Verder wordt het ZT-beleid in sommige topics absoluut niet strikt nageleefd (zoals die van de nieuwe videokaarten, wat halve slowchat topics zijn, en die waarschijnlijk de aanleiding van deze post zijn), dus ik zou me d'r verder niet al te druk om maken.
ehm, nee, dat staat er absoluut niet, het staat er heel dwingend en heel definitief. En ik hou niet van dwingend noch definitief.
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. De rest is off topic en wordt waar mogelijk verwijderd.

• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen scalperdiscussies! Scalping: welke stelling neemt T.net hierin?. Overduidelijk nieuwe producten mogen niet in de V&A, dus meldt die in de V&A, niet hier!
• Geen verkoop!
• Geen aankoopadvies!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.

Als je je niet kunt houden aan bovenstaande is het tijdelijk exit van Tweakers. We blijven niet bijsturen.
Posts die hier niet horen worden zonder notificatie verwijderd.

Blijf alsjeblieft rapporteren. We zien door de snelle stroom berichten niet alles. Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer het, want jouw bericht moeten we anders ook trashen wat nóg meer werk oplevert.
Zie je het aantal uitroeptekens en het dwingende "als je je niet kunt houden aan, dan is het exit"? Geen enkele marge, sterker nog, er wordt actief opgeroepen dat mensen die denken dat iemand iets fout gezegd heeft het meteen zouden moeten rapporteren, ik zal geen vergelijkingen maken maar het klinkt bekend......

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Niemand verplicht je hier te posten als je je niet aan de regels wilt conformeren.

Wil je hier wel graag posten, dan verwacht de crew van Tweakers, dat je je aan de regels/afspraken houd...

Zo lastig is het toch niet? Net als in de supermarkt, of je hebt een masker op, of je kan geen boodschappen doen...
Net als op de luchthaven, wil je vliegen dan heb je een veiligheidscontrole, wil je die niet, dan vlieg je niet...

Ik zie eigenlijk je probleem niet. Of moet ik het gewoon niet lezen ivm je onderschift?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
jack zomer schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:35:
Niemand verplicht je hier te posten als je je niet aan de regels wilt conformeren.

Wil je hier wel graag posten, dan verwacht de crew van Tweakers, dat je je aan de regels/afspraken houd...

Zo lastig is het toch niet? Net als in de supermarkt, of je hebt een masker op, of je kan geen boodschappen doen...
Net als op de luchthaven, wil je vliegen dan heb je een veiligheidscontrole, wil je die niet, dan vlieg je niet...

Ik zie eigenlijk je probleem niet. Of moet ik het gewoon niet lezen ivm je onderschift?
Mijn onderschrift heeft hier niks mee te maken, op een forum gaat iets wel eens offtopic, ik hou gewoon niet van dreigementen, en zeker niet vanuit een moderator, die het op een case to case basis zou moeten bepalen.

Als het bij ELK onderwerp zou staan als general rule, zou ik je helemaal gelijk geven, maar als het bij één (die ik gezien heb, en ik lees hier best veel) staat is het wat mij betreft onrechtmatig.

En de rest van je vergelijkingen ben ik het net zo hard niet mee eens, als je ziek bent of denkt COVID-19 te hebben moet je ook met een mondkapje niet naar de winkel gaan (en ja, ik heb een FFP2/N95Z masker die ik keurig opdoe), maar gewoon van een van de online shopping services gebruik maken, en die veiligheids-controle gaat ook nergens over, mensen worden behandeld als criminelen omdat er ooit iemand eens de twin towers ingevlogen is, en mensen er maar over blijven praten, en dat is de kracht achter terrorisme, zolang de media er over blijft schrijven is het effectief, en ondertussen is de hele wereld bang.....
Het negeren is natuurlijk ook geen optie, maar élke dag mensen bang maken is ook absurd.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Wat stel je voor als oplossing dan? Dit soort regels zijn niet voor de lol bedacht en zijn blijkbaar nodig, omdat 'hey joh, doe eens niet' niet genoeg werkte.

Verder hebben we het hier over een forum, waar je mogelijk even 24 uur van de optie tot posten wordt ontzien als je het wat te bont maakt. Het gaat hier niet om een gevangenisstraf, of iets van levensbelang wat je onthouden wordt als je je niet aan de regels houdt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Hahn schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:07:
Wat stel je voor als oplossing dan? Dit soort regels zijn niet voor de lol bedacht en zijn blijkbaar nodig, omdat 'hey joh, doe eens niet' niet genoeg werkte.

Verder hebben we het hier over een forum, waar je mogelijk even 24 uur van de optie tot posten wordt ontzien als je het wat te bont maakt. Het gaat hier niet om een gevangenisstraf, of iets van levensbelang wat je onthouden wordt als je je niet aan de regels houdt.
Maar dat werd al lang gedaan, zónder dat er zo'n grote banner onder stond, ik zei toch al dat het per post bepaald moet worden, en ik snap ook dat tijdens de feestdagen er een minimale crew rondloopt, maar dan moet je die waarschuwing onder élk topic zetten, en niet alleen onder een topic waarvan je bang bent dat het uit de hand loopt....
Ik zou het nog eerder onder topics zetten van nVidia (vs) AMD (vs) Intel, want daar wordt veel meer getrolled.
Daar staat ook een banner onder normaliter, maar niet zo extreem als deze. (hou het ontopic, geen amd vs iets anders, etc.) maar geen bedreigingen met bans.....

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
zion schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:15:
[...]

Maar dat werd al lang gedaan, zónder dat er zo'n grote banner onder stond, ik zei toch al dat het per post bepaald moet worden, en ik snap ook dat tijdens de feestdagen er een minimale crew rondloopt, maar dan moet je die waarschuwing onder élk topic zetten, en niet alleen onder een topic waarvan je bang bent dat het uit de hand loopt....
Ik zou het nog eerder onder topics zetten van nVidia (vs) AMD (vs) Intel, want daar wordt veel meer getrolled.
Daar staat ook een banner onder normaliter, maar niet zo extreem als deze. (hou het ontopic, geen amd vs iets anders, etc.) maar geen bedreigingen met bans.....
Wat? Ik snap je gedachtegang niet... Juist bij de topics die mogelijk uit de hand gaan lopen is zo'n waarschuwing niet heel gek, toch :?

En dat het niet bij alle topics gebeurt zal komen omdat verschillende forumdelen verschillende moderators hebben, die verschillend van elkaar werken.

Maar verder vraag ik me nog steeds af wat je precies wilt met dit topic. Ook de manier waarop je het brengt met zaken als "Nee, nee, nee, nee, nee!", en de laatste zin in je startpost, komt vrij vijandig over, en zal denk ik niet snel tot een zinvolle discussie en/of verandering leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Hahn schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:21:
[...]

Wat? Ik snap je gedachtegang niet... Juist bij de topics die mogelijk uit de hand gaan lopen is zo'n waarschuwing niet heel gek, toch :?

En dat het niet bij alle topics gebeurt zal komen omdat verschillende forumdelen verschillende moderators hebben, die verschillend van elkaar werken.

Maar verder vraag ik me nog steeds af wat je precies wilt met dit topic. Ook de manier waarop je het brengt met zaken als "Nee, nee, nee, nee, nee!" en de laatste zin in je startpost komt vrij vijandig over, en zal denk ik niet snel tot een zinvolle discussie en/of verandering leiden.
Wat ik met dit topic wil is heel simpel (en ja, ook een beetje vijandig).
De mensen achter Tweakers (tegenwoordig) zien ons (in mijn opinie) steeds meer als nummers, en een verdienmodel, en dat snap ik, T.net moet ook gewoon winstgevend zijn, maar ik reageer niet goed op bedreigingen, en mensen bedreigen met een ban, dan ga je voor mij een stap te ver.

Daarom stond in mijn eerste post al, als ik niet helemaal 1984 ben met deze post, prima....

Ik verwachte eerlijk gezegd ook geen comments van leden, ik wilde voornamelijk mijn onvrede richting redactie even duidelijk maken, iets wat ik de laatste tijd vaker schijn te doen, omdat de "environment" bij Tweakers nogal aan het veranderen is, en dat gaat me aan het hart....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
zion schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:29:
[...]

Wat ik met dit topic wil is heel simpel (en ja, ook een beetje vijandig).
De mensen achter Tweakers (tegenwoordig) zien ons (in mijn opinie) steeds meer als nummers, en een verdienmodel, en dat snap ik, T.net moet ook gewoon winstgevend zijn, maar ik reageer niet goed op bedreigingen, en mensen bedreigen met een ban, dan ga je voor mij een stap te ver.
Voor het geval je het niet wist: de moderators op dit forum worden niet betaald en hebben niks te maken met het geld verdienen van Tweakers.
Daarom stond in mijn eerste post al, als ik niet helemaal 1984 ben met deze post, prima....

Ik verwachte eerlijk gezegd ook geen comments van leden, ik wilde voornamelijk mijn onvrede richting redactie even duidelijk maken, iets wat ik de laatste tijd vaker schijn te doen, omdat de "environment" bij Tweakers nogal aan het veranderen is, en dat gaat me aan het hart....
Oké, dus het enige wat je wilde met dit topic was je onvrede uiten? Dat heb je bij deze gedaan, hopelijk luchtte het op :)

Dat ik en anderen hier posten is om aan te geven dat niet iedereen hetzelfde erin staat als jij doet. Sowieso zie ik die ban-regel ook niet als dreigement, net zoals de regel dat als je iets steelt je mogelijk opgepakt wordt en naar de gevangenis moet ook geen dreigement is, in mijn boek dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Hahn schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:37:
[...]

Voor het geval je het niet wist: de moderators op dit forum worden niet betaald en hebben niks te maken met het geld verdienen van Tweakers.

[...]

Oké, dus het enige wat je wilde met dit topic was je onvrede uiten? Dat heb je bij deze gedaan, hopelijk luchtte het op :)

Dat ik en anderen hier posten is om aan te geven dat niet iedereen hetzelfde erin staat als jij doet. Sowieso zie ik die ban-regel ook niet als dreigement, net zoals de regel dat als je iets steelt je mogelijk opgepakt wordt en naar de gevangenis moet ook geen dreigement is, in mijn boek dan.
Tja, "The devil is in the details", hij mag wat mij betreft ook op slot, of verwijderd, maar inderdaad, het is niks meer of minder dan mijn beklag doen over (weer) een maatregel waar ik het niet mee eens ben, daarin heb je helemaal gelijk.
En pssst, je zal zien dat ik in zo'n beetje elk topic/opmerking die censuur oproept ik een grote bek mening heb. Namasté (officieel de god in mij erkent en groet de god in u), maar in deze "leef en laat leven"

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 26-12-2020 17:55 ]

systeem

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:25
Je zou gezien je historie hier al lang van ZT topics moeten weten. ;) Dat gebruiken we (in General Chat) enkel in topics die keer op keer uit de hand lopen en waarbij emotie snel de boventoon gaat voeren of in bv topics die men als éénregelige chatbox ziet of telkens offtopic dezelfde vragen post. Zie de verschillende topics in AWM bijvoorbeeld, maar ook het OLED-prijzen topic werd vergeven met vraagjes die daar niet thuis hoorden. Ons geduld is ook eindig, waardoor de stok waarmee we kunnen slaan daar sneller toegepast wordt zonder keer op keer gebruikers te waarschuwen vanwege ongewenst gedrag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

zion schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:29:
[...]

Ik vind het jammer dat je dit zo zien. Ik herken dit beeld helemaal niet en ik loop hier al een behoorlijke tijd rond.

Vooropgesteld dat ik geen moderator ben van het genoemde topic / forum; ik vind de topic waarschuwing niet raar. Een dreigement zie ik er ook niet in. Deze waarschuwing staat er omdat het blijkbaar op een andere manier niet meer mogelijk is om het topic gezellig en interessant te houden. De moderators plaatsen deze niet voor niets.
De waarschuwing staat er vermoedelijk niet omdat men bang is dat het topic uit de hand loopt maar omdat dit al meerdere keren is gebeurd. De lokale crew kan daar meer inzicht in geven misschien. Volgens mij staat dit op zich ook los van de bezetting tijdens de feestdagen; we willen gewoon een leuk en interessant topic.

Aan de andere kant; wat is het alternatief? Dat zal waarschijnlijk het sluiten van het topic zijn verwacht ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1