Nieuwbouwwoning - Coax F-connecter kern knippen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 10:11
Goedenavond,

we hebben een nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen en we hebben door het hele huis COAX aansluitingen. Deze aansluitingen komen alleen samen in de meterkast uiteraard en allemaal met F-connector.

Ik heb de Astro AL5R gekocht als 'versterker/splitter'. Vandaag geprobeerd alles even vast te schroeven in de versterker, maar ze draaien niet vast, het lijkt erop dat de kern die ik erin stop te lang is en ik daardoor net niet ver genoeg kom om vast te schroeven.

Ik heb een foto van de F-connectoren. Lijkt de kern op het eerste oog te lang? moet ik ze knippen, en ten tweede, mag ik het knippen of heeft dat effect op het signaal?

Ik hoor graag van jullie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQGScgLTrueJHQ4SyWWOiaWniS8=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/QLBEPeNL6rFhpnh5UqskxlDk.gif?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Castus op 26-12-2020 01:36)

Verwijderd

Connectoren vervangen zou ik pas doen als je echt last hebt van storing. Gewoon beginnen met de kern afknippen net buiten de connector. Ze hebben de kabels te ver gestript, daardoor steekt de kern te ver uit en komen er stukjes mantel onder de connectoren uit. Vervangen kan altijd nog als het nodig blijkt.

Ik zit hier overigens ook met een heel coax netwerk in huis. Maar we hebben momenteel onze Ziggo box nog niet eens in gebruik, dus ik denk dat ik het hele spul, op 2 kabels na, maar vervang door UTP. Heb eigenlijk alleen maar een kabel nodig van AOP in de eetkamer naar de meterkast en dan 1 van de meterkast naar de woonkamer. Op alle andere plaatsen gaan we toch alleen streamen. Binnenkort eens kijken of ik het modem aan de praat krijg als ik de groene kabel verleng tot in de meterkast met een goede Hirschmann kabel en daar een AOP plaats (tras 2000 ofzo).

Alle reacties

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 18:46

job

De kern is inderdaad te lang. Als de kern 5mm uitsteekt is het ideaal.

Edit: in een video van hirschmann stelt men dat 2mm de juiste lengte is. Kortom.. hij moet dus een stukje uitsteken tov de schroefconnector.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 25-12-2020 23:58 ]

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Die mag je gewoon afknippen, dat maakt niet zoveel uit. als je het maar niet te kort doet. Als ze te lang zijn dan kun je ze niet vastdraaien inderdaad.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Knip ze er maar met connector compleet af, die opdraaiers zijn waardeloos. Gebruik krimpconnectoren of Hirschmann push-on connectoren.
Oh en dat schaamhaar op de onderste kabel dat onder de connector uitsteekt werkt als antenne om storing op te vangen... om maar een voorbeeld te noemen waarom die stekkers kut zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Connectoren vervangen zou ik pas doen als je echt last hebt van storing. Gewoon beginnen met de kern afknippen net buiten de connector. Ze hebben de kabels te ver gestript, daardoor steekt de kern te ver uit en komen er stukjes mantel onder de connectoren uit. Vervangen kan altijd nog als het nodig blijkt.

Ik zit hier overigens ook met een heel coax netwerk in huis. Maar we hebben momenteel onze Ziggo box nog niet eens in gebruik, dus ik denk dat ik het hele spul, op 2 kabels na, maar vervang door UTP. Heb eigenlijk alleen maar een kabel nodig van AOP in de eetkamer naar de meterkast en dan 1 van de meterkast naar de woonkamer. Op alle andere plaatsen gaan we toch alleen streamen. Binnenkort eens kijken of ik het modem aan de praat krijg als ik de groene kabel verleng tot in de meterkast met een goede Hirschmann kabel en daar een AOP plaats (tras 2000 ofzo).

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 10:11
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:55:

Ja. Ik zie wat je bedoelt. Ik heb zelf 5 UTP en 5 Coax door hele huis. Vooral omdat ik altijd zonder kastje wil kijken (dus met CI+ module).

Verwijderd

Castus schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:02:
[...]

Ja. Ik zie wat je bedoelt. Ik heb zelf 5 UTP en 5 Coax door hele huis. Vooral omdat ik altijd zonder kastje wil kijken (dus met CI+ module).
Dat was vroeger ook mijn gevoel. Maar de praktijk leert dat wij eigenlijk alleen in de woonkamer nog gebruikmaken van een echte aansluiting en ook dat wordt al minder. Nu in onze nieuwe woning heb ik de TV alleen aangesloten op 230V en de Chromecast erin geprikt (TV uit 2010, dus die is niet heel smart). We missen eigenlijk niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2020 10:59 ]

Pagina: 1