Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1440/144hz Gaming PC build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• George_90
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-12-2020
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar wat advies in verband met een nieuwe PC build.
Mijn gaming laptop van 8 jaar oud heeft nu echt wel zijn beste tijd gehad en is dringend aan vervanging toe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, ook af en toe wat streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 2000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn gaming muis die ik al reeds voor mijn laptop gebruikte.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren. Als er een betere combinatie is met verbetering van kwaliteit, laat maar horen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen dat mijn build voor de komende 3-4 jaar goed kan meegaan zonder iets of nauwelijks iets te moeten upgraden. Als alles goed werkt en redelijk toekomstbestendig is ben ik al heel tevreden.

Ga je overklokken?
Voorlopig nog niet maar wil toch wel de mogelijkheid voor als ik het ooit ga nodig hebben.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag van jullie of ik al op de juiste weg ben met mijn build. Ik vind het belangrijk dat alles goed samenwerkt aangezien ik het echt leuk zou vinden als ik op 1440p/144hz kan gamen/streamen met redelijke tot goede FPS. Als er bepaalde zaken in mijn build goedkoper kunnen voor nauwelijks een verschil in prestatie laat maar gerust weten.

Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 295,89€ 295,89
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)€ 168,67€ 168,67
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC€ 699,-€ 699,-
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 52,90€ 52,90
1BehuizingenAntec NX800 Zwart€ 85,90€ 85,90
1MonitorenAOC Q27G2U/BK Zwart€ 299,-€ 299,-
1ToetsenbordenSharkoon Skiller SGK5 (Qwerty US)€ 37,99€ 37,99
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 97,-€ 97,-
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 149,89€ 149,89
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 130,90€ 130,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.017,14

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:13
Hoi

Even duiden dat als je op een beperkt budget zit het sowieso een heel slechte tijd is om een PC te kopen. Er is veel schaarste en daardoor is alles duur.

Processor: 3700X is zeker een goede CPU maar een generatie oud. Voor enkele euro's meer heb je een 5600X die beter presteert. Deze CPU zou binnenkort overal goed verkrijgbaar moeten zijn.

Voeding: Persoonlijk vind ik 850W te veel. Ik zelf heb een 750W met een 3080 en dat gaat goed. Persoonlijk ben ik fan van deze: https://tweakers.net/pric...raight-power-11-750w.html die net iets goedkoper is met betere kwaliteit.

Videokaart: heel goeie kaart maar heel moeilijk te krijgen. Verwacht hier wel enkele weken (of maanden) wachttijd.

Behuizing: Deze ken ik niet. Zorg dat je zeker wat benchmarks bekijkt hierover of er voor die prijs niet iets beter is?

Je bent dus op de goede weg! Deze samenstelling zal 1440p 144hz voor bepaalde spellen zeker kunnen. Volgens mij kan je wel nog een betere samenstelling maken als je enkele weken wacht tot alles beetje beter verkrijgbaar is en dus betaalbaarder met onder andere sneller geheugen (en wachten moet je toch als je een TUF 3070 wil ..)

• Paterpor
Ik merk nu ook maar pas op dat je geen aftermarket CPU koeler hebt. Deze zou ik wel nog aanschaffen. Wat wil je graag, luchkoeling of waterkoeling?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:20
Pak een andere HDD, 5600 rpm

Voor rest eens met hierboven.

• George_90
Hallo,

Bedankt voor het antwoord!

Ik weet dat het momenteel een slechte tijd is voor een PC te kopen, ben het nu ook niet direct van plan.
Maar heb wel graag op voorhand al een lijstje voor mijn toekomstige build dat mooi in het budget past.

Voor de processor: 5600X heeft wel maar 6 cores, is dit dan nog steeds voldoende voor te gamen en streamen tegelijk?

Ik zal dan de voeding nemen die jij had voorgesteld, heb het al aangepast in mijn lijstje. 850W is inderdaad wel wat overkill aangezien dat een 3080 zelfs op 750W kan draaien zonder problemen.

Hopelijk moet ik dan niet een eeuwigheid wachten op mijn videokaart want zou hem wel heel graag willen.

De behuizing vind ik gewoon een heel mooi ding en heeft volgens beoordelingen een heel goede airflow voor de prijs, daarom dat ik deze heb gekozen.

En dan nog voor CPU koeling. Ik was eerst van plan om te beginnen met de bijgeleverde stock cooler en zien hoe het presteert, of neem ik misschien best direct een aftermarket? In dat geval dan liefst luchtkoeling want waterkoeling is een pak duurder en ik betrouw dat ook niet echt.

[ Voor 16% gewijzigd door George_90 op 26-12-2020 15:14 ]

• Paterpor
5600X voor streamen en gamen is inderdaad wat nipt. De 5800X heeft net iets meer cores, wanneer je gaat kopen kijken of die niet te duur meer staat en dan beslissen zou ik doen.

CPU koeling is een must, je wil echt niet zo een stock koeler op je CPU die zijn mega luid en koelen amper. Kijk eens rond voor de betere merken zoals BeQuiet!, Noctua of Scythe. Zelfs de minder prijzige koelers zijn 10 keer beter dan de stok koeling. Als je 50euro kan missen is https://tweakers.net/pric...be-quiet-dark-rock-4.html deze niet mis.

• George_90
Moest de 5800X niet zo duur staan dan zou ik deze zeker kopen, hopelijk dropt de prijs dan wat binnenkort. Als dat toch niet het geval is neem ik gewoon eerst de 3700X en dan upgraden binnen een paar jaar ofzo, ik denk wel dat het nog steeds een uitstekende CPU is ook al is het reeds een generatie oud. Ik heb tenslotte absoluut niet de beste FPS/prestatie als mogelijk nodig aangezien ik helemaal geen interesse heb in E-sport games.

Wel jammer dat die koeler een RAM slot blokkeert. Wat denk je anders van deze?
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

[ Voor 21% gewijzigd door George_90 op 26-12-2020 18:41 ]

• Paterpor
Koeler is goed, zal beter zijn dan de stock koeler. Succes!

• MightyMike87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Paterpor schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:35:
5600X voor streamen en gamen is inderdaad wat nipt. De 5800X heeft net iets meer cores, wanneer je gaat kopen kijken of die niet te duur meer staat en dan beslissen zou ik doen.

CPU koeling is een must, je wil echt niet zo een stock koeler op je CPU die zijn mega luid en koelen amper. Kijk eens rond voor de betere merken zoals BeQuiet!, Noctua of Scythe. Zelfs de minder prijzige koelers zijn 10 keer beter dan de stok koeling. Als je 50euro kan missen is https://tweakers.net/pric...be-quiet-dark-rock-4.html deze niet mis.
Ik kan het gemist hebben maar heb hem niet gehoord omtrent overclocken. De wrath koelers op die AMD Ryzen 7 staan er juist om bekend buitengewoon goed te zijn dus waarom zou je dan nog even 50,- of meer aan een andere cooler spenderen?

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 12:32
Ik vind de Wraith wel behoorlijk luid tijdens gamen ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Pagina: 1