Dag allemaal,
Ik ben op zoek naar wat advies in verband met een nieuwe PC build.
Mijn gaming laptop van 8 jaar oud heeft nu echt wel zijn beste tijd gehad en is dringend aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, ook af en toe wat streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn gaming muis die ik al reeds voor mijn laptop gebruikte.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren. Als er een betere combinatie is met verbetering van kwaliteit, laat maar horen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen dat mijn build voor de komende 3-4 jaar goed kan meegaan zonder iets of nauwelijks iets te moeten upgraden. Als alles goed werkt en redelijk toekomstbestendig is ben ik al heel tevreden.
Ga je overklokken?
Voorlopig nog niet maar wil toch wel de mogelijkheid voor als ik het ooit ga nodig hebben.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag van jullie of ik al op de juiste weg ben met mijn build. Ik vind het belangrijk dat alles goed samenwerkt aangezien ik het echt leuk zou vinden als ik op 1440p/144hz kan gamen/streamen met redelijke tot goede FPS. Als er bepaalde zaken in mijn build goedkoper kunnen voor nauwelijks een verschil in prestatie laat maar gerust weten.
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar wat advies in verband met een nieuwe PC build.
Mijn gaming laptop van 8 jaar oud heeft nu echt wel zijn beste tijd gehad en is dringend aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, ook af en toe wat streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn gaming muis die ik al reeds voor mijn laptop gebruikte.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren. Als er een betere combinatie is met verbetering van kwaliteit, laat maar horen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen dat mijn build voor de komende 3-4 jaar goed kan meegaan zonder iets of nauwelijks iets te moeten upgraden. Als alles goed werkt en redelijk toekomstbestendig is ben ik al heel tevreden.
Ga je overklokken?
Voorlopig nog niet maar wil toch wel de mogelijkheid voor als ik het ooit ga nodig hebben.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag van jullie of ik al op de juiste weg ben met mijn build. Ik vind het belangrijk dat alles goed samenwerkt aangezien ik het echt leuk zou vinden als ik op 1440p/144hz kan gamen/streamen met redelijke tot goede FPS. Als er bepaalde zaken in mijn build goedkoper kunnen voor nauwelijks een verschil in prestatie laat maar gerust weten.
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 295,89 | € 295,89 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 168,67 | € 168,67 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | Behuizingen | Antec NX800 Zwart | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Monitoren | AOC Q27G2U/BK Zwart | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Toetsenborden | Sharkoon Skiller SGK5 (Qwerty US) | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 97,- | € 97,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 149,89 | € 149,89 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 130,90 | € 130,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.017,14 | ||
Alvast bedankt!