Toon posts:

Geschikte speaker voor Dual CS503-1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Brinkmanovic
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
Mijn vraag
Ik heb een platenspeler cadeau gekregen, maar zoek nu de juiste speaker om erop aan te sluiten. Daarbij wil ik uiteraard niet te veel uitgeven. Welke adviseren jullie? Ik wil er maximaal 100 euro aan uitgeven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Platenspeler: Dual CS503-1

Beste antwoord (via Brinkmanovic op 25-12-2020 22:30)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Brinkmanovic schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:07:
Het is voor mij niet nodig om een losse Phono Amp aan te schaffen..
Dat is het wel. Je moet ergens het signaal van een platenspeler aanpassen (RIAA). Sommige platenspelers hebben dat ingebouwd, andere niet. Jouw Dual heeft dat niet volgens de handleiding dus zal je na de platenspeler nog een dergelijke Phono Amp moeten plaatsen. Dit kan extern, in de vorm van een los apparaat of ingebouwd in de versterker die ook je speakers zal aansturen.

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 25-12-2020 22:23]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

En wat had je zelf al gevonden. De template is er niet voor niets:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet. Alleen een budget posten en ons het zoekwerk laten doen is niet de bedoeling, een short list is eigenlijk wel een eis.

Volgens mij wordt het lastig voor dit budget. Je moet namelijk naast speakers ook een versterker hebben om de speakers aan te sturen. Dit kan los of je neemt actieve speakers. Daarnaast zal je een losse Phono Amp moeten aanschaffen of een set met Phono In. Best wat eisen voor honderd euro.

Is tweedehands een optie? Een oudere versterker heeft vaker Phono In dan de hedendaagse generaties. Speakers tweedehands haal je ook meer waar voor je geld mee in huis.

Als laatste verhuis ik dit topic richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dat de plek voor aankoopadvies is: AUD > CEA

[Voor 23% gewijzigd door FeaR op 25-12-2020 22:04]

• Brinkmanovic
Volgens mij is mijn budget niet zo zeer het probleem, ik zoek gewoon een compact muzieksysteem welke ik via draad kan koppelen aan mijn platenspeler. In dit geval dus een actieve speaker (versterker ingebouwd) met RCA aansluiting. Het is voor mij niet nodig om een losse Phono Amp aan te schaffen..

Een voorbeeld van een actieve speaker is de GPO Westwood Bluetooth Speaker. Misschien dat anderen op dit forum ervaring hebben met deze speaker of eventueel een andere adviseren. Uiteraard ben ik wel bereid om wat meer uit te geven.

Ik hoor het graag:)

[Voor 10% gewijzigd door Brinkmanovic op 25-12-2020 22:09]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Brinkmanovic schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:07:
Het is voor mij niet nodig om een losse Phono Amp aan te schaffen..
Dat is het wel. Je moet ergens het signaal van een platenspeler aanpassen (RIAA). Sommige platenspelers hebben dat ingebouwd, andere niet. Jouw Dual heeft dat niet volgens de handleiding dus zal je na de platenspeler nog een dergelijke Phono Amp moeten plaatsen. Dit kan extern, in de vorm van een los apparaat of ingebouwd in de versterker die ook je speakers zal aansturen.

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 25-12-2020 22:23]

• Brinkmanovic
Er komt meer bij kijken dan ik had verwacht. Ik ga mij maar eens verdiepen aan de hand van jouw antwoorden FeaR. Dit zal ik de volgende keer ook doen voordat ik een Topic open..

Dankjewel.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee