Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen (Nieuwste FPS, liefst op hoogste instellingen) op een 1440p 140hz scherm, en dit voor een aantal jaar.
- Video's bewerken (vrouw is dansleerkracht en moet regelmatig dansfilmpjes monteren)
- Photoshop & Illustrator (oude passie opnieuw opstarten, niet per se professioneel maar moet wel vlot draaien)
- Af en toe streamen van games, maar die setup moet nog worden opgezet (maar moet dus wel kunnen met deze pc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Puur PC zonder scherm zou ik toch echt graag rond de 1.500 EUR blijven, minder mag ook uiteraard!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopige monitor = ASUS VG279q, Logitech G703 Lightspeed & Logitech K800 toetsenbord. Ik heb ook een Synology NAS, dus documenten en dergelijke zullen daar op worden opgeslagen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB lichtshow hoeft helemaal niet. Wel stil en stabiel.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk, licht weliswaar, niet het 'onderste uit de kan' met alle risico's vandien.
Wat verwacht je van ons?[i]
Checkup van wat ik zelf heb gevonden, adviezen,...
Kan ik beter wachten tot een bepaalde videokaart weer in stock is, zijn sommige zaken overkill,...
- Gamen (Nieuwste FPS, liefst op hoogste instellingen) op een 1440p 140hz scherm, en dit voor een aantal jaar.
- Video's bewerken (vrouw is dansleerkracht en moet regelmatig dansfilmpjes monteren)
- Photoshop & Illustrator (oude passie opnieuw opstarten, niet per se professioneel maar moet wel vlot draaien)
- Af en toe streamen van games, maar die setup moet nog worden opgezet (maar moet dus wel kunnen met deze pc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Puur PC zonder scherm zou ik toch echt graag rond de 1.500 EUR blijven, minder mag ook uiteraard!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopige monitor = ASUS VG279q, Logitech G703 Lightspeed & Logitech K800 toetsenbord. Ik heb ook een Synology NAS, dus documenten en dergelijke zullen daar op worden opgeslagen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 211,05 | € 211,05 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 164,- | € 164,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti OC Edition | € 559,99 | € 559,99 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 2TB | € 53,91 | € 53,91 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,76 | € 50,76 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 115,53 | € 115,53 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 130,90 | € 130,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.558,99 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB lichtshow hoeft helemaal niet. Wel stil en stabiel.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk, licht weliswaar, niet het 'onderste uit de kan' met alle risico's vandien.
Wat verwacht je van ons?[i]
Checkup van wat ik zelf heb gevonden, adviezen,...
Kan ik beter wachten tot een bepaalde videokaart weer in stock is, zijn sommige zaken overkill,...