Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FP93
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone als opvolger van mijn Samsung Galaxy S6.

Wat is je budget?
Max. 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Social media, candy crush, mooie foto's maken. Graag met een goede batterijduur.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had de s10 plus in gedachten maar deze is nu in prijs gestegen en al 2 jaar oud. Het liefst zou ik de S20 kopen maar die vind ik echt te duur. Vooral nu de 4G versie slecht verkrijgbaar is.
Nu zat ik te denken aan de S20 FE.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het het geld waard om de 5G versie van de de S20 FE te kopen? Behalve 5G heeft deze telefoon een andere processor en ik begreep ook een betere batterijduur. Is het de 120 euro extra waard of kan ik net zo goed voor de 4G versie gaan? Ik kan beide met korting kopen via ING.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Echte 5G is er nog niet, alles is op snelheid(of nog niet eens) van 4G+. gem. haal je nog steeds 80Mb/s
met 4G kun je in theorie ook 250Mb/s halen. ook moet je dan een 5G abb. nemen, wat vaak E2,- p/mnd duurder is, voor geen betere prestaties

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
Voor 5G hoef je het niet per se te doen, voor de betere processor en daarbij behorende betere batterijduur zeker wel. Ik heb de S20 FE 5G en geen moment spijt van gehad dat ik niet de 4G-versie heb gekozen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik ken mensen, en volgens mij was er hier op het forum zelfs 1, die de 4G teruggebracht hebben door de enorm matige batterijduur. Iets waar de 5G geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FP93
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Eigenlijk heb ik nog een keer dezelfde vraag over de 'normale' S20.
Hiervan is ook een 4G en een 5G versie. Zit hier nog verschil in qua batterijduur etc.?

De S20 FE 4G overweeg ik niet meer.
Het gaat nu tussen de S20 FE 5G, de S20 4G en de S20 5G.
Welke van deze telefoons is volgens jullie de beste keuze?
De reden dat ik toch een van de 'normale' S20 telefoons overweeg is het betere scherm (mijn huidige s6 heeft zelfs een QHD scherm en de S20 FE niet), de betere camera en het formaat.

Ik hoor graag jullie input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FP93 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:28:
Hiervan is ook een 4G en een 5G versie. Zit hier nog verschil in qua batterijduur etc.?

De reden dat ik toch een van de 'normale' S20 telefoons overweeg is het betere scherm (mijn huidige s6 heeft zelfs een QHD scherm en de S20 FE niet), de betere camera en het formaat.

https://tweakers.net/pric.../1612538;1505810;1518630/ alle info bij elkaar ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek

De beste keuze bestaat niet. Je moet kiezen wat het beste bij je eisen aansluit. Ik kan je iig zeggen dat het verschil in resolutie niet zichtbaar gaat zijn voor je. Het verschil in vernieuwingsfrequentie, tov je S6, wel. De FE 5G heeft een Snapdragon, de normale S20 in beide gevallen een Exynos. De Snapdragon gaan hoe dan ook zuiniger zijn. Maar daar lever je wel een premium feel en wat premium functies voor in. Je moet voor jezelf afwegen of het je dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 15:44
Zelf voor de FE 5G gegaan naar de S1 t/m S9 te hebben gehad. Merk nog geen verschil t.o.v. de S20 4G van mijn vrouw. Hooguit kan ik in de toekomst het verschil in werkgeheugen gaan merken.

Erg blij mee! Wel moet ik na een week nog wennen aan het formaat. Is ook iets groter dan de S20

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:01

Even ter info, er is op dit moment een cashback actie van 100 euro op de S20 S20+ S20 ultra en de S20 FE
b.v de S20 FE 5G kost bij belsimpel in de groene uitvoering 653.00 euro min 100 euro cashback blijft over 553.00 euro.
Actie loopt t/m 10 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Pagina: 1