Beste tweakers,
Ik heb 2 elektrische skateboards (skatey 800). 1 hiervan werkt volledig en 1 hiervan is de motor controller kapot. Ik heb daarom de motor controller opgemaakt, deze is gegoten in een soort siliconen ik denk om hem zo water dicht mogelijk te maken. Maar maakt solderen ook wel een ramp. Toen ik deze controller aansloot op het werkende bord en hem aan wou doen hoorde ik geen klikje van het relay op de pcb. Ik ging er dus eerst vanuit dat deze door slijtage o.i.d defect was gegaan. Ook als ik een 24v stroombron op de 2 kleinere soldeerplekjes zet hoor ik geen klik en is de weerstand ook 1/oneindig. En heb om puur te testen deze even overbrugt zie foto 1. Helaas had dit geen effect en wil het skateboard nog steeds niet rijden.
Bij de werkende controller kan ik alle draden los halen behalve een 4 pins JST connector, deze gaat naar een printplaat waarvan ik denk dat het de ontvanger is omdat een antenne kan zien zitten op de pcb, zie foto 2.
Ik heb dus het idee dat er iets fout gaat bij het aansturen van de mosfets. Hier houd echter mijn kennis een beetje op en daarom ben ik benieuwd of een van jullie iets verdachts ziet, hier ervaring mee heeft of mij kan wijzen naar componenten die ik kan doormeten.
Ik heb er nog een hoop foto's bijgevoegd.
Mocht er baad zijn bij een nog gedetailleerdere foto of andere invalshoek van komen hoor ik dat graag.
Foto 1:
:strip_exif()/f/image/X9Y7QxQZ0H5DngKzUdqBBUln.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 2:
:strip_exif()/f/image/k8xUnygmZgMRr3U0BlOZTJPg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x9l1k4YMQmCzlC8BkStc3aUY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rLBgxPxQGyKzjNdwxRSGAxOU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RU1utMeLTY3zWLTuxQWeZWp0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qzdllRvDXhxaDflimTiR889B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FPk3MChchE812qpBchtU90aY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QDlSRujYOidGpl8pqcLNzsza.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 2 elektrische skateboards (skatey 800). 1 hiervan werkt volledig en 1 hiervan is de motor controller kapot. Ik heb daarom de motor controller opgemaakt, deze is gegoten in een soort siliconen ik denk om hem zo water dicht mogelijk te maken. Maar maakt solderen ook wel een ramp. Toen ik deze controller aansloot op het werkende bord en hem aan wou doen hoorde ik geen klikje van het relay op de pcb. Ik ging er dus eerst vanuit dat deze door slijtage o.i.d defect was gegaan. Ook als ik een 24v stroombron op de 2 kleinere soldeerplekjes zet hoor ik geen klik en is de weerstand ook 1/oneindig. En heb om puur te testen deze even overbrugt zie foto 1. Helaas had dit geen effect en wil het skateboard nog steeds niet rijden.
Bij de werkende controller kan ik alle draden los halen behalve een 4 pins JST connector, deze gaat naar een printplaat waarvan ik denk dat het de ontvanger is omdat een antenne kan zien zitten op de pcb, zie foto 2.
Ik heb dus het idee dat er iets fout gaat bij het aansturen van de mosfets. Hier houd echter mijn kennis een beetje op en daarom ben ik benieuwd of een van jullie iets verdachts ziet, hier ervaring mee heeft of mij kan wijzen naar componenten die ik kan doormeten.
Ik heb er nog een hoop foto's bijgevoegd.
Mocht er baad zijn bij een nog gedetailleerdere foto of andere invalshoek van komen hoor ik dat graag.
Foto 1:
:strip_exif()/f/image/X9Y7QxQZ0H5DngKzUdqBBUln.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 2:
:strip_exif()/f/image/k8xUnygmZgMRr3U0BlOZTJPg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x9l1k4YMQmCzlC8BkStc3aUY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rLBgxPxQGyKzjNdwxRSGAxOU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RU1utMeLTY3zWLTuxQWeZWp0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qzdllRvDXhxaDflimTiR889B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FPk3MChchE812qpBchtU90aY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QDlSRujYOidGpl8pqcLNzsza.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oWNYkuCo5u22BVVFwYxy7Q61.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Torac op 25-12-2020 18:23 ]