Ludix met problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:14
Mijn standaard Ludix snor rijdt al een tijdje maar heeft nog wel iets hinderlijks, dipjes tijdens het accelereren met een koude motor. Ik reed ongeveer 2/3 maanden lang met dit kwaaltje.

Ik weet dat een scooter koud iets minder fijn rijdt, maar 10 minuten lang een dipje hier en daar is niet helemaal de bedoeling. Het geluid van ‘volgas’ is tijdens zo’n dipje ook weg en na het dipje komt het weer terug. Bij een warme motor, na een kwartier non-stop vol gas, trekt ie wel gelijk goed door. Je kan de dipjes vergelijken met een dipje als je vol gas een drempel op en af gaat. Het dipje duurt echt 1 seconden en het lijkt alsof de scooter dan gewoon niet meer reageert en uit wil vallen.

Ik weet dat een begrensde scooter een dipje heeft, dat heeft de mijne namelijk ook gehad elke keer bij de 25 als hij koud is. Maar nu krijg ik er gewoon meerderen in het eerste kwartiertje dat hij accelereert vanaf stilstand. Ik vind dit erg gevaarlijk als ik opeens een dipje pak naast een fietser die ik wil inhalen.

Ik heb de carterkap eraf gehaald en de koppeling bekeken, lamme drukveer. Gelijk een nieuwe ingezet, deze is wel 2 spinsels langer, trek een stuk langzamer op, meer toeren en de dipjes blijven aanhouden. V-snaar is nog goed.

Ondertussen hield ook de elektrische start ermee op, ik hoor alleen een tikje, ik hoor geen bendix noch startmotor draaien. Dit gebeurde precies op de dag dat mijn scooter onder het stof zat van de bladblazer die opeens langs kwam blazen toen ik aan het werken was, dus ik denk dat ik even wat moet schoonmaken.

Nu zitten er net nieuw 11,5 gram rolletjes in, zou ik dus ook lichtere rolletjes moeten monteren?

Ik heb daarna rondgereden voor 2 weken met het volgende kwaaltje:
Als ik bij een stoplicht sta moet ik mijn scooter op de bok zetten en gas bijgeven om deze aan te laten. Geef ik geen gas bij dan valt hij langzaam uit, denk aan 40-60 seconden. Het opschroeven van de stationairschroef maakt geen verschil, het enige wat er dan gebeurt is dat hij al uit zichzelf rijdt. Bij het dichtdraaien van de luchtschroef reageert hij precies hetzelfde, dus er komt degelijk wel op de een of andere manier lucht bij.

Nu loop ik met het volgende kwaaltje:
Hij geeft uit zichzelf gas en na een tijdje valt deze uit. Totdat hij uiteindelijk überhaupt niet meer aan wil kicken, dan moet ik even wachten voordat hij weer aan wilt kicken.

Ook flits het normaal licht en soms gewoon niet, groot licht daarentegen werkt naar verwachting. Kwestie van lampje vervangen?

Wat is al vervangen?
- Nieuw membraan + pakking (100 km oud)
- Nieuwe zuiger + zuigerveren + pakkingen (200-300 km oud)
- Trekveertjes 1.6 (150km oud)
- Rolletjes 11.5gr (150km oud)
- Sproeier 54 (Vele kilometers oud)
- Nieuwe drukveer (10 km oud)

Ik weet dat het erg veel vragen zijn, maar dit is mijn eerste klasscooter en ik ben er al 2 jaar bijna mee bezig. :/

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.