Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Mijn vraag:
Hallo mensen. Ik heb sinds een half jaartje een Logitech G29 in bezit (stuur en pedalen). Aanvankelijk speelde ik ACC, maar de laatste tijd veel F12020. Tot dusver geen problemen mee gehad. Ik heb de laatste 5 weken niet gespeeld, het stuur heeft sindsdien niet op het stroomnet aangesloten gezeten en de USB zat ook niet ingeplugd in de PC. Toen ik deze gisteren weer aansloot had ik ineens een probleem.

Het stuur kalibreerde niet automatisch (dat doet hij normaal bij het opstarten van Windows) en bij het openen van G-Hub gaf het stuur aan 180 graden naar links te staan (met rotatie 360), terwijl het stuur recht stond (en dit dus 0 moest zijn). Waar ik de rotatie ook naar veranderde, de app bleef zeggen dat het stuur volledig naar links staat. Bij het openen van ACC of F12020 werken de pedalen, alle buttons (ook de shifters), maar het stuur werkt niet en de auto stuurt volledig naar links. Op de bovenkant van het stuur (bij PS3/PS4) knippert een groene LED. De LED's boven het PS-teken op de voorkant van het stuur branden gisteren nog wel, links en rechts, maar staan nu uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Logitech Gaming Software
G Hub
F1 2020 & ACC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Dit probleem komt kennelijk vaker voor, maar op internet heb ik geen passende oplossing gevonden;
- Ik heb geprobeerd van USB-slot te veranderen, op een ander stopcontact aan te sluiten, ik heb het adapterblok ontkoppeld en opnieuw aangesloten, de Logitech Gaming Software en G-Hub verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En meermaals de PC opnieuw opgestart... Geen succes nog...

Ik hoop dat jullie me op weg naar een oplossing kunnen helpen... 8)7 _/-\o_

Gr. Ice

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:18

Raimond613

Simracer

Misschien heb je hier iets aan?

Mijn t80 racestuur wil niet naar links sturen

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneercroc
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-05-2022
Hallo

Ik heb het zelfde probleem. Mijn stuur wil niet meer kalibreren en hij staat naar links maar de knoppen en pedalen werken wel nog. Wat moet ik doen ?

Met veiendelijke groeten Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Hier ook hetzelfde probleem...

Iemand al een oplossing?

greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:34
Ik had dit probleem toen de kabel van het stopcontact niet goed in de adapter zat.

Deze even erin en eruit, en toen begon de calibratie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties0620
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2022
Is het al opgelost? Zo ja hoe heb je dit gedaan? Ik heb namelijk het zelfde probleem. Mijn stuur kalibreert niet wanneer ik de PlayStation aan zet, de ps3/ps4 knop staat goed alle snoeren zijn goed aangesloten. Alle knoppen op het stuur werken prima alleen in de game stuurt hij automatisch naar links en wil die niet terug sturen. Iemand die enig idee heeft? Laat het graag even weten.
Mvg Ties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ries1968
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-08-2022
Hoi , hier ook hetzelfde probleem met mijn G29. Wat mij wel opvalt is dat wanneer ik het stuur naar rechts draai , ik meer weerstand voel dan wanneer ik naar links draai. Zou er misschien een motor kapot kunnen zijn? Wie o wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07

DonJunior

NO Moderator

Hier het probleem gehad met een G27 stuur.
Logitech heeft bij deze sturen gekozen voor een plastic kalibratie sensor wieltje (beter bekend als de optische encoder) . Dat breekt soms waardoor je stuur niet meer kan kalibreren en vast blijft 'corrigeren' naar één bepaalde richting.

Dit behoeft wel enig knutselwerk om te maken.Mij is het uiteindelijk gelukt door het encoder wieltje te lijmen. Had verschillende nieuwe wieltjes van Etsy gekocht maar die bleken toch allemaal niet te werken.
IFixit heeft een beschrijving gemaakt
zie: https://www.ifixit.com/Gu...Encoder+Replacement/42113

*sowieso

• Badabats
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik had persoonlijk het zelfde probleem en het lag gewoon simpel aan de stroom kabel goed erin te steken en het werkte terug. Hoop dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanskooo
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-06-2023
Misschien een beetje laat,

Heb dit afgelopen week ook gehad, Zelf wat dingetjes geprobeert, en gekeken of de stroom toevoer wel klopte, Ondanks ik de lader/stroom kabel niet heb aangeraakt, heeft deze het toch begeven, hierdoor bleef mijn stuur ook naar links sturen volgends het systeem, Tis een kwestie van een nieuwe stroom kabel kopen, en bij mij werkte hij tenminste weer.

Dus het is het proberen waard voor 30 euro, ik had tenminste precies het zelfde, en bij mij werkt het weer! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bronkhorst
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02 02:43
Zoals @Dylanskooo hierboven vermeldt heb ik hetzelfde aan de hand gehad.
Geen stuurkalibratie meer, maar pedalen en knoppen werkten wel nog, knipperende groene led.
Had bij mij ook te maken met de stroomkabel.
Een nieuwe besteld en hij deed het ook weer! d:)b
Pagina: 1