Sommige apps laden slecht op WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTTP
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 18:21
Ik ervaar problemen met het laden van meerdere apps, maar niet allemaal.
Apps die slecht of helemaal niet laden zijn NOS en TVGiDS.tv
De app van het Algemeen Dagblad laadt altijd als een tierelier.

De gebruikte telefoon is een Samsung Galaxy S8 Plus
Ik heb een router van Ziggo en daarnaast een Fritz! 1750E repeater
Op beide dezelfde SSID. De router staat op de 2,4GHz band ingesteld op kanaal 6 en op de 5GHz band op kanaal 40. de repeater neemt dit over.
Als mijn telefoon verbonden is met de Fritz repeater geeft de app WiFiMan de volgende snelheden aan:
Down 103,7 Mbps en Up 21,8 Mbps op kanaal 40 de signaalsterkte geeft aan -57 dBm

De app WiFiAnalyzer geeft het volgende aan:
Fritz!1750E repeater
5,0 Ghz kanaal 40 -49 dBm
2,4 GHz kanaal 6 -55 dBM

Ziggo Router Compal Broad
5,0 Ghz kanaal 40 -60 dBm
2,4 GHz kanaal 6 -60 dBM

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?
Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Bij mij, met andere apparaten, bleek het probleem verholpen door 5 Ghz uit te schakelen tijdelijk. Kijk eens of het probleem zich zowel voordoet op de 2,4 GHz band, als op de 5 GHz band.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTTP
Dank je wel ChaserBoZ_
Ik heb met je advies geëxperimenteerd door om de beurt de 2,4 GHz en 5,GHz band uit en weer aan te zetten.
Het loste niet veel op, de NOS en de TVGiDs app's laden beroert of helemaal niet.
Blijft vreemd omdat de AD app wel goed laadt, bovendien gebruik ik op de Samsung Galxy S8 ook de Firefox app en daarmee ervaar ik helemaal geen problemen.
Mijn laatste experiment is dat ik de 2,4 GHz band op kaal 1 gezet heb (stond op 6).
Op dit moment laden zowel de NOS als de TVGids app goed, kijk het nog wat langer aan.

Zou het zo kunnen zijn dat deze app's geen of slecht gebruik maken van de 5GHz band en dat de AD app en Firefox dat wel goed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:44

lier

MikroTik nerd

Zou je eens kunnen testen zonder repeater (is deze met kabel of via Wifi verbonden met de Ziggo router)? Verschil tussen de banden zou geen reden mogen zijn voor afwijkend gedrag.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTTP
Dank je wel lier,
De repeater is met WiFi verbonden.
Wat intrigerend is, is dat sommige apps aantoonbaar slecht op wifi laden, terwijl andere daar geen last van hebben. Schakel ik wifi op de smartphone uit, dan laden beide apps even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Klinkt eerder als een DNS-issue dan strikt gesproken een netwerk-issue.

Gebruik je de default DNS-servers van Ziggo? Je kunt ook proberen om 1.1.1.1 (Cloudflare) of 9.9.9.9 (Quadnine) in te stellen.

En ook natuurlijk altijd de basisvraag: heb je je netwerkapparatuur al eens een keertje herstart. Ik had zelf onlangs wat netwerkissues, herstart van mijn 1750E loste dat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gebruik je IPv6? Ik heb dit wel eens gezien wanneer IPv6 aan staat maar niet helemaal goed ingesteld is.

Om dit te testen zou je IPv6 even uit kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTTP
Dank jullie wel Keypunchie en ik222,
Met DNS heb ik nog niet geëxperimenteerd, ga ik proberen.
De repeater 1750E heb ik al vaak herstart, daarna lijkt het wat beter te zijn, maar na korte tijd verdwijnt die winst weer. Heb zelfs al overwogen om de WiFi van de 1750E middels een schedule uit en weer aan te zetten.

Op een andere plaats op internet ben ik de opmerking over IPv6 ook al tegen gekomen.
Heb er naar gekeken bij de instellingen van het Ziggo modem, maar daarin niet gevonden of het uit te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Even voor de zekerheid; Op 4G heb je geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:01
Idd dns proberen.
Anders:
2,4Ghz uitzetten op de repeater
5Ghz splitsen van 2,4Ghz door een andere SSID voor 5Ghz te kiezen als je 2,4Ghz, dus voorbeeld en voorbeeld_5Ghz en je repeater op een ander kanaal als de ziggo doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTTP
@ FreakNL
Op 4G heb ik met Geen enkele app problemen met laden.
Op WiFi altijd problemen met de NOS en TVGIDS app's.
Na een herstart van apparatuur is het een beperkte tijd (minder dan 1 dag) beter, maar dan wordt het weer onbruikbaar. Dat vind ik vreemd want apps zoals AD, Whatsapp, Firefox vertonen dat gedrag helemaal niet.
@ ExiZteNcE
Helaas is het met de Fritz repeater niet mogelijk andere kanalen te kiezen dan de Ziggo router.
Dat kan alleen maar als de repeater bekabeld verbonden is met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTTP
Helaas is het op de Ziggo Connectbox niet mogelijk een andere DNS in te stellen.
Ik heb Ziggo nu een jaar vanwege een verhuizing, Zou ook nooit overwogen hebben Ziggo als provider te kiezen, als er een andere keuze mogelijk was, maar die is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTTP
Dan maar geprobeerd de DNS van Cloudflare (dank voor de suggestie Keypunchie) op mijn Galaxy S8 in te voeren. Daarvan vond ik de instructie op:
https://blog.cloudflare.c...1-1-1-1-on-android-9-pie/
Dat ging helaas ook niet werken.
Maar op diezelfde site stond een link naar:
https://android-developer...support-in-android-p.html
Op de Galaxy S8 Private DNS op automatic gezet, nu laden NOS en TVGIDS als een tierelier.
Ik hoop dat het zo blijft.
Pagina: 1