Geen 5.1 geluid bij Samsung soundbar en rear speaker set?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Beste,

Ik gebruik al enige tijd de Samsung HW-N650 soundbar die via HDMI ARC is aangesloten op mijn LG CX tv. Gisteren heb ik de Samsung SWA 8500S rear speaker set aangesloten op de soundbar zonder problemen.

Mijn vraag is... hoe krijg ik nu het echte 5.1 geluid? Wanneer ik op youtube een 5.1 demo test video afspeel, dan komt er bij de rear speakers ook nog geluid uit de front speakers van de soundbar.

Oftewel: Wanneer de speaker van linksachter geluid moet maken hoor ik ook nog geluid van linksvoor van de soundbar.

Andersom idem. Moet de speaker linksvoor van de soundbar geluid maken dan hoor ik ook linksachter het geluid.

Maw: Hij ziet wel verschil tussen links en rechts maar niet tussen voor en achter.

In de soundbar settings zelf kan ik weinig wijzigen. Ook bij de geluid opties van mijn tv kan ik niets behalve de audio bron selecteren.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

YouTube heeft naar mijn weten geen ondersteuning voor 5.1 en is altijd stereo. Wat je nu hebt klinkt meer als iets van All Channel Stereo of een Dolby Pro Logic modus. Probeer het eens met een bron die echt 5.1 audio uit kan sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Fear al aangeeft, Youtube maakt van elke bron eigenlijk een stereo signiaal. Dus probeer even een fatsoenlijke bron te gebruiken. Daarnaast vraag ik mij af hoe je überhaubt een 5.1" signiaal uit drie speakers wilt gaan krijgen, maar dat vraag ik mij sowieso af als ik "Soundbar" en "5.1, 7.1 en ATMOS" in een zin zie staan.
YouTube simply take extra audio channels and render them into the left and right channels. This allow users to upload 5.1 or 7.1 audio film and YouTube will automatically convert it to stereo.
Google beantwoord de vraag in detail.

[ Voor 48% gewijzigd door _Dune_ op 25-12-2020 13:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Oke ga ik dat eens proberen.

_Dune_.. ben het met je eens hoor. Je krijgt nooit het ultieme 5.1 geluid met een soundbar. Losse speakers hebben de voorkeur maar ik moet zeggen deze soundbar doet het naar behoren. Hij is vrij lang en je hoort overduidelijk een verschil tussen linksvoor center en rechtsvoor.