Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-03 18:07
Ik zoek een?
Rugged smartphone, niet al te groot (Het liefst niet groter dan ~5.7"). Liefst wel meteen met Android 10 omdat ik het update beleid van verschillende budget merken niet erg vertrouw.

Wat is je budget?
Niet meer dan 400

Wat heb je zelf al gevonden?

Hi!

Ik was benieuwd naar mensen met ervaring met het merk BlackView. Ik lees online verschillende ervaringen; de een vind de telefoons goed en de andere hebben veel problemen met verschillende modellen. Ikzelf zat te kijken naar de volgende modellen:

Blackview BV6300 PRO
Blackview BV5100 Pro

De BV6300 pro ziet er qua specificaties beter uit dan de BV5100 op de batterij na. Ook is hij nog eens goedkoper! Maar is dit te mooi om waar te zijn? Zijn ze echt rugged? Kunnen ze tegen een stootje?
Ik kan namelijk ook moeilijk een screen protector vinden.

Heeft iemand anders wellicht nog andere model suggesties?

https://www.gsmchoice.com...o-vs-blackview-bv6300pro/

[ Voor 4% gewijzigd door jancoow op 25-12-2020 12:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 17:33
Tenzij je een heel specifieke reden hebt voor een rugged telefoon, zou ik kijken naar een gangbare telefoon met een rugged case. Een Otterbox, Spigen, Under Armor, noem maar op, hebben modellen hiervoor.

Zie ook: https://www.kloegcom.nl/blog/rugged-hoesjes-army-case-uitleg

Anders, kijk eens naar CAT telefoons:
https://tweakers.net/smar...WyMjQwAHKLMpNTfTPzlKwMagE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Probleem is dat echt al die budget smartphones groter zijn dan 5.7". En met hoesje al helemaal. Of heb je hier toevallig suggesties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Ik zat ook naar de Cat S42 te kijken, maar ook hier vind ik het weinig tof qua specificaties. Zit niet eens USB c op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 23:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Je kan beter naar afmetingen van het toestel dan naar aantal inch kijken. Met het verdwijnen van de bezels, zijn de toestellen ook weer kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Dat is zeker waar, maar is ook weer lastig filteren.

De persoon waar ik hem nu voor koop is aan vervangen toe voor zijn sony xperia compact xz2. Deze kon echter niet tegen een stootje aangezien het scherm aan diggelen ligt, de oorspeaker om normaal te bellen niet meer werkt (op speaker nog wel..), de volume knoppen al een tijd niet meer werken en de GPS vaker niet dan wel werkt.

Als jullie suggesties hebben gooi ze maar op! Ik heb geen idee meer :). Die bezel-loze telefoons zien er allemaal erg mooi uit maar heb het gevoel dat ze wel erg fragiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 09:52
Gewoon de goedkoopste die je kan vinden. Als je het voor elkaar krijgt zoveel schade te maken dan krijg je een "rugged" ook kapot.
Voor de prijs van een rugged met jouw eisen koop je ieder half jaar een nieuwe goedkope. Ook direct je vertrouwen in update beleid opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:25
@jancoow welke mobiel heb je in winkel vastgejad en vond je oke qua grootte ?
LxBxD

Dan kan je die afmetingen invullen als max maten, en krijg je alles kleiner dan dat.

Let op dat rugged erg dik zijn, dus mogelijk laat je dikte gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
jancoow schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:36:
Dat is zeker waar, maar is ook weer lastig filteren.

De persoon waar ik hem nu voor koop is aan vervangen toe voor zijn sony xperia compact xz2. Deze kon echter niet tegen een stootje aangezien het scherm aan diggelen ligt, de oorspeaker om normaal te bellen niet meer werkt (op speaker nog wel..), de volume knoppen al een tijd niet meer werken en de GPS vaker niet dan wel werkt.

Als jullie suggesties hebben gooi ze maar op! Ik heb geen idee meer :). Die bezel-loze telefoons zien er allemaal erg mooi uit maar heb het gevoel dat ze wel erg fragiel zijn.
Op kimovil.com kun je prima filteren op fysieke afmetingen. Niets lastig aan.
En elke telefoon is fragiel en heeft een scherm van glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Snap ik! Ik ben gewoon op zoek naar een relatief kleinere telefoon dan tegenwoordig de standaard is. Rond de 5.7" . Welke enigszins tegen een stootje en stof kan.

De Sony heeft het overigens wel 2.5 jaar volgehouden.
De allergoedkoopste lijkt mij een slechte keuze; kan me niet voorstellen dat die snel genoeg zijn voor basis internet gebruik (of heb ik het mis?)

[ Voor 38% gewijzigd door jancoow op 26-12-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
jancoow schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:04:
Snap ik! Ik ben gewoon op zoek naar een relatief kleinere telefoon dan tegenwoordig de standaard is. Rond de 5.7" . Welke enigszins tegen een stootje en stof kan.

De Sony heeft het overigens wel 2.5 jaar volgehouden.
De allergoedkoopste lijkt mij een slechte keuze; kan me niet voorstellen dat die snel genoeg zijn voor basis internet gebruik (of heb ik het mis?)
Relatief kleinere telefoons worden niet meer gemaakt. Afhankelijk van het merk, kun je voor weinig nog heel aardige telefoons krijgen. Realme, Xiaomi en Pocophone (is eigenlijk ook Xiaomi) maken voor weinig heel aardige toestellen.
Alleen klein vind je gewoon bijna niet meer tegen aanvaardbare prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Maar ook al die telefoons zijn boven de 6" 🤮. Met een rugged case eromheen word dit wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 17:33
jancoow schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:53:
Maar ook al die telefoons zijn boven de 6" 🤮. Met een rugged case eromheen word dit wel erg groot.
Je kunt in de Pricewatch op formaat filteren, dus hoogte keer lengte keer breedte.
Breedte heeft de meeste impact op vasthouden, lengte veel minder.
Merken als Samsung en OnePlus hebben hun menu's aangepast zodat bediening in onderste helft zit. Andere merken zoals Apple hebben een hand modus.

Eind van het verhaal, je moet het doen met wat er is, of je neemt een ouder toestel met juiste maat en rugged case en stopt er custom rom op, of je verhoogd je budget voor een iPhone 12 mini.
Het is buigen of barsten, wat jij zoekt is er op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Het gaat niet zo zeer om vasthouden maar meer om het formaat in broekzak en/of borstzak. Dus lengte is hier meer van belang.
iPhone is niet gewenst, welke wel een mooi formaat zijn.

Ondertussen weet ik nog steeds niet wat de ervaringen met de Blackview modellen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
O.a. op Amazon zijn ze er best positief over.
Maar het blijft een B-merk met beperkte software support natuurlijk.
https://www.amazon.com/pr...6k_applink_bb_marketplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Cat S52...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Cat S52 is qua specificaties echt beneden maat. Die processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee, dan moet je dat misschien in je TS vermelden, daar zie ik er niks van terug :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jancoow
Daar heb je zeker een punt, ik had hier niks over vermeld! Maar wat ik meer bedoel; het moet wel een beetje bang for your buck zijn. Die CAT telefoons zien er allemaal hartstikke mooi, maar qua specificaties krijg je er natuurlijk weinig voor terug.

Ik heb zojuist de gok gewaagt op de Blackview BV6300 PRO. Voor 200 ex btw ga ik kijken of deze het 2 jaar gaat uithouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mwah ligt eraan waar je naar kijkt natuurlijk. Wat te denken van bouwkwaliteit, garantie, testen, betere IP-ratings, beter garantiebeleid enzovoort. Het draait (vooral in deze tak) niet allemaal om de beste processor!

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Zie dat Oukitel ook nog best wat opties heeft.
Dit is de nieuwste.
[384,67€ 6% OFF]OUKITEL WP10 Wereldwijde banden 5G IP68 & IP69K Waterdicht 6.67 inch FHD + NFC 8000mAh Android 10 8GB 128GB Dimensiteit 800 48MP Quad achteruitrijcamera Robuuste smartphone Mobieltjes from telefoons en telecommunicatie on banggood
https://banggood.app.link/qdYMmf5nycb
Pagina: 1