Zoektocht nieuwe TV 55" voor 700 - 900eur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JordyBl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-10 23:50
Ik zoek een?.
Het liefst een 55” TV, maar als ik met mijn budget iets veel beters kan krijgen in 49/50” is dat ook prima. Geluid vind ik niet zo belangrijk aangezien ik een goede soundbar heb. OLED valt net buiten budget en maak me zorgen om inbranden, dus een goede LED heeft de voorkeur. Kijkhoeken vind ik niet super belangrijk (maar het moet acceptabel blijven), een VA paneel is dus waarschijnlijk wel een optie.

Wat is je budget?
€700 - €900

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn tv met name voor het kijken van NetFlix. Gamen doe ik niet maar ik kijk af en toe wel formule 1 en wielrennen. Ik kijk met name ’s avonds TV in een wat donkere ruimte. Ik wil hierbij het beste plaatje met mooie scherpe beelden, goede kleuren en natuurlijk een hoog contrast. Zeker het contrast vind ik belangrijk voor de beeldkwaliteit, HDR weergave zou dan ook mooi zijn als het budget dit toelaat. Ambilight heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Wat heb je zelf al gevonden?
  • Hisense 55U8QF Zwart – lijkt een goede bang for buck tv maar absoluut gezien waarschijnlijk niet het beste binnen budget. Ook ken ik het merk niet zo goed.
  • Samsung QLED Series Q80T 50" – lijkt een prima alrounder maar enkel de 50” valt binnen budget, is de beeldkwaliteit het compromis in formaat waard?
  • Sony KD-55XH9005 Zwart – lijkt een goede keuze, pootjes zijn wat ver uit elkaar. Zijn er nadelen die ik over het hoofd zie?
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van de 3 TVs hierboven is de beste keuze voor mijn wensen? Zijn er nog andere TVs die absoluut op mijn shortlist zouden moeten staan?

Alvast hartelijk dank voor jullie input :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@JordyBl
Ik heb zelf de Sony, erg fijne tv. Mooie zwartwaarden en android TV werkt goed.
Bij een goede HDR film merk je duidelijk dat hij flink fel kan (oa door FALD). Chromecast is ingebouwd, dus je kan heel gemakkelijk zaken streamen naar je TV.
Volgens mij is er nu ook een opvolger hiervan. Die was rond black-friday 899.
Voor rond de 900 euro moet je een prima tv kunnen krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door chrisborst op 25-12-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyBl
Christborn, bedankt voor de reactie en input!. Ik denk inderdaad dat de sony de beste keuze is qua beeldkwaliteit. Hoe ervaar je de upscaling? Zijn er artefacten? Is er veel blooming door local dimming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 18:56
De XH9005 is alleen interessant wanneer je gebruik wilt maken van de HDMI 2.1 functionaliteiten.

Met jouw wensen/ eisen en budget is de Sony 55XG9005 de beste keus, dit is de voorganger van de 55XH9505. Qua beeldkwaliteit zijn ze redelijk identiek, de 55XH9505 biedt een betere geluidskwaliteit, verlichte afstandbediening en wide angle filter.
Samsung maakt gebruik van een agressievere FALD algoritme waardoor blooming wat minder zichtbaar is vergeleken met Sony tv's echter zijn (schaduw)details weer beter zichtbaar op de 55XG9505. Op de meeste andere punten scoort de XG9505 beter dan de Q80T, qua upscaling en motion is Sony class-leading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Met dat budget en je wensen is de Sony KD-55XH9005 de beste keuze, deze heeft HDR en Dolby Vision, mooi geluid voor een TV met Dolby Audio, Dolby Atmos en DTS.
En Android TV 9 waardoor je dus alle apps erop kunt zetten, Netflix staat er al op die gekalibreerd is voor deze TV. En naast Chromecast ook Airplay.

[ Voor 5% gewijzigd door HereIsTom op 25-12-2020 16:14 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyBl
Bedankt voor jullie reacties. Het wordt dan toch de sony!! Maar waarschijnlijk wel de XH9299, volgens mij exact dezelfde tv als de XH9005 maar dan met een luxere afstandbediening en de voetjes onder de tv kunnen meer naar het midden. En het beste, exact dezelfde prijs :)

[ Voor 7% gewijzigd door JordyBl op 26-12-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Houd er rekening mee dat de XH90 maar 24 dimming zones heeft. Het dimming algoritme werkt prima, maar blooming kun je maar tot op zeker hoogte met software beperken. Ik zou ook voor de eerder genoemde XG95 gaan. Heeft het dubbele aantal dimming zones en is all-round ook een betere tv. Ook niet zo gek aangezien het de voorloper is van de XH95. De U8QF heeft met 132 zones veruit de beste hardware papieren, maar is wat aansturing en software wat minder verfijnd, maar dit zal met name alleen het kritische oog opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyBl
De knoop is doorgehakt en ik heb de 55XH9299 besteld. Dit is eigenlijk gewoon de 9005 maar met een fancy afstandsbediening :)

Uiteindelijk 899.- voor betaald door korting te vragen bij verschillende sites (laagste prijs in de pricewatch was 997.-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:42
JordyBl schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:23:
De knoop is doorgehakt en ik heb de 55XH9299 besteld. Dit is eigenlijk gewoon de 9005 maar met een fancy afstandsbediening :)

Uiteindelijk 899.- voor betaald door korting te vragen bij verschillende sites (laagste prijs in de pricewatch was 997.-).
Gefeliciteerd met je aankoop!
Maar ik ben wel heel benieuwd welke site je de extra korting heeft gegund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
JordyBl schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:23:

Das een mooie prijs en TV.
Veel kijkplezier en laat hier nog even weten hoe hij bevalt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordyBl
Rox92 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:38:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop!
Maar ik ben wel heel benieuwd welke site je de extra korting heeft gegund.
Beste korting kreeg ik via platteTV die hun blackfriday deal van 899.- konden evenaren. Voor de rest nog geen ervaring met ze, tv wordt vandaag geleverd. Ze proberen wel flink te upsellen met diensten en pixelgaranties.
Pagina: 1