Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
hallo,

Ik zit met het volgende, ik heb beneden alle rolluiken van somfy ( IO ), en een tahoma box. Dit werkt allemaal goed. Nu heb ik boven ook rolluiken, alleen deze zijn gewoon electrisch, geen IO. Weet iemand of ik die Shelly's 2.5 erachter kan zetten bij de electrische rolluiken, en kan ik deze shelly's dan bedienen met mijn tahoma box? Ziet de tahoma box deze shelly's 2.5, zodat ik er programmas mee kan maken enz enz?

iemand ervaring met deze setup?

bedankt!!

gr rene

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Nee tahoma kan niet met Shelly werken. Wat je wel kan doen is alles via Apple homekit besturen.

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:44

j4y

Ik heb shellys achter onze gewone elektrische rolluiken (met een knoppie). Werkt perfect! Ik heb alleen geen Tahoma, maar de gewone shelly app kan je een simpel schema instellen.

Als je alles in 1 wil hebben moet je denk ik naar een overkoepelend platform waarin tahoma en shelly dan toegevoegd worden zoals home assistant ofzo maar dat heb ik zelf ook nog niet

• passat_v5
belrpr schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:21:
Nee tahoma kan niet met Shelly werken. Wat je wel kan doen is alles via Apple homekit besturen.
Ik heb helaas niets van apple, heb wel alles gestuurd via google home...dat werkt wel goed

• passat_v5
j4y schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:22:
Ik heb shellys achter onze gewone elektrische rolluiken (met een knoppie). Werkt perfect! Ik heb alleen geen Tahoma, maar de gewone shelly app kan je een simpel schema instellen.

Als je alles in 1 wil hebben moet je denk ik naar een overkoepelend platform waarin tahoma en shelly dan toegevoegd worden zoals home assistant ofzo maar dat heb ik zelf ook nog niet
Ik heb ook alles via home assistent werken, philips hue lampen, ook de rolluiken werken via spraak, via tahoma. Dus ik kan die shelly's achter de schakelaar plaatsen van de rolluiken boven, en deze werken ook via de home assistent, dus spraak gesturd? Deze krijg je ook te zien in je overzicht van home assistent? En ja zowieso via de shelly's app zal t werken.. Btw, kun je de shelly's app ook gebruiken buitenshuis, war je ook bent, werkt dat vlekkeloos? Ik heb boven opbouw schakelaars van de electrische rolluiken, past als je deze openmaakt, de shelly erachter of moet je die apart in een bv inbouwdoosje stoppen of net wat? Hoe heb jij dat opgelost?

[ Voor 9% gewijzigd door passat_v5 op 26-12-2020 07:21 ]

• j4y

j4y

Ik kan bevestigen dat Google Home integratie werk voor de Shelly. Je kan commando's zoals doe de rolluiken omhoog of zet de rolluiken op 20% zeggen en dat wordt dan ook uitgevoerd. Hiervoor moet je wel de shelly toegang geven tot internet en Shelly cloud met een shelly account (gratis). Hierdoor gebruiken we de fysieke knop eigenlijk niet meer haha. Gaan ofwel automatisch met het schema of lui vanuit bed met stembesturing.

Misschien een beetje lelijk hahaha maar ik heb gewoon een gat/sleuf geboord achter de schakelaar waar de shelly in ligt. De schakelaar erop en je ziet er niks meer van... Beetje prutsen is het wel maar ik ben elektro noob en het is me gelukt. Had zelfs 1 van de draden verkeerd om gedaan zodat omhoog naar beneden werd en andersom. In de Shelly app kan je zelfs de besturing omdraaien zodat je de boel niet meer los hoeft te halen!

Edit: heb ff op 4g getest en de shelly app werkt gewoon dus buitenshuis zou moeten werken

[ Voor 17% gewijzigd door j4y op 26-12-2020 07:38 ]

• passat_v5
j4y schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 07:32:
Ik kan bevestigen dat Google Home integratie werk voor de Shelly. Je kan commando's zoals doe de rolluiken omhoog of zet de rolluiken op 20% zeggen en dat wordt dan ook uitgevoerd. Hiervoor moet je wel de shelly toegang geven tot internet en Shelly cloud met een shelly account (gratis). Hierdoor gebruiken we de fysieke knop eigenlijk niet meer haha. Gaan ofwel automatisch met het schema of lui vanuit bed met stembesturing.

Misschien een beetje lelijk hahaha maar ik heb gewoon een gat/sleuf geboord achter de schakelaar waar de shelly in ligt. De schakelaar erop en je ziet er niks meer van... Beetje prutsen is het wel maar ik ben elektro noob en het is me gelukt. Had zelfs 1 van de draden verkeerd om gedaan zodat omhoog naar beneden werd en andersom. In de Shelly app kan je zelfs de besturing omdraaien zodat je de boel niet meer los hoeft te halen!

Edit: heb ff op 4g getest en de shelly app werkt gewoon dus buitenshuis zou moeten werken
duidelijk verhaal, dank je. Stopt de rolluik automatisch met naar boven en naar beneden gaan zoals ie nu in gesteld is, of moet je dat opnieuw instellen? Ik moet alleen ff gaan kijken of er 4 draden uit de motor komen, want ik zag dat ik dat nodig heb, wil ik de schakelaar nog kunnen gebruiken...

• j4y

j4y

passat_v5 schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:31:
[...]

duidelijk verhaal, dank je. Stopt de rolluik automatisch met naar boven en naar beneden gaan zoals ie nu in gesteld is, of moet je dat opnieuw instellen? Ik moet alleen ff gaan kijken of er 4 draden uit de motor komen, want ik zag dat ik dat nodig heb, wil ik de schakelaar nog kunnen gebruiken...
In de Shelly app als je de roller shutter hebt toegevoegd, kan je bij settings calibrate klikken. Dan gaat hij automatisch begin en eindpunt zoeken (gok dat hij stroom/weerstand meet ofzo?). En tussenliggende stappen. Dus vanaf dan kan je ook rolluiken op 50% zetten. Let wel dat dat dus de helft van de motor rit is en niet perse de helft van je raam. Maar na een paar keer heb je wel door welk percentage past bij de helft van je raam.

Volgens mij zie je wel beren op de weg haha [had ik ook hoor] elke keer stelde ik weer uit omdat ik x of y nog niet zeker wist. Uiteindelijk gewoon doorgezet en de boel open gehaald en begonnen. Het helpt om wel even een tekeningetje te maken van hoe je denkt dat het moet en dat crosschecken met een plaatje van internet

Veel plezier!

Edit; ik moest wel een draad splitsen met een lasklemmetje dus als je een draad mist kan kloppen haha

[ Voor 4% gewijzigd door j4y op 27-12-2020 09:05 ]

• passat_v5
j4y schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:59:
[...]

In de Shelly app als je de roller shutter hebt toegevoegd, kan je bij settings calibrate klikken. Dan gaat hij automatisch begin en eindpunt zoeken (gok dat hij stroom/weerstand meet ofzo?). En tussenliggende stappen. Dus vanaf dan kan je ook rolluiken op 50% zetten. Let wel dat dat dus de helft van de motor rit is en niet perse de helft van je raam. Maar na een paar keer heb je wel door welk percentage past bij de helft van je raam.

Volgens mij zie je wel beren op de weg haha [had ik ook hoor] elke keer stelde ik weer uit omdat ik x of y nog niet zeker wist. Uiteindelijk gewoon doorgezet en de boel open gehaald en begonnen. Het helpt om wel even een tekeningetje te maken van hoe je denkt dat het moet en dat crosschecken met een plaatje van internet

Veel plezier!

Edit; ik moest wel een draad splitsen met een lasklemmetje dus als je een draad mist kan kloppen haha
Wil altijd alles eerst zeker weten vandaar de vraag hahaa...maar moet goed komne..dank je...

• henk1957
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 01:08
Ik lees op Amazone de Shellys stroomvretertjes zijn en ontzettend warm worden. Als dat zo is dan heb je weer een verborgen energieslurper erbij en kans dat door de hiite deze stuk gaat. Hoe zijn jullie evaringen? Heeft iemand het strooverbruik nagemeten? Ik ben benieuwd.
Pagina: 1