Ben van plan om binnen een maand een work/gaming station te bouwen. Al een tijdje niet meer gebouwd maar mijn handen beginnen nu wel te jeuken. Ik ga het gebruiken eerst zonder GPU. Die haal ik later wel wanneer de aanbod en prijzen weer een beetje normaal zijn. Zit overigens op een 29 inch 21:9 monitor. Nog geen 4K maar die haal ik waarschijnlijk samen met de GPU.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
40% Photoshop en video editing. 40% Gamen(ook VR icm met een Quest 2). 20% Web.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zonder de GPU en monitor wil ik rond de €1000 zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 29WK500-P. Razer Keyboard en ditto muis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Stil en future proof moet ie zijn.
Ga je overklokken?
Nog niet. Misschien later.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik twijfel nog een beetje over het volgende:
- Heb nu de 5600x in mijn lijst maar is de 3700x misschien toch een betere keuze qua prijs/kwaliteit? Begreep dat de meervoud van cores van de 3700x goed zou zijn voor foto en video bewerking maar de volgens de benchmarks zou het niet veel schelen. Vooral icm gamen wil ik future proof zijn met de 5600x.
- Bij de 5600x zit geen stock cooler. Welke all-in-one watercooler raden jullie mij aan? Wellicht overkill maar wil het wel hebben.
- Case cooler keuze twijfel ik nog. Moet gewoon een stille zijn.
- De CPU en RAM wilde ik heel misschien tweedehands halen. Evenals de toekomstige GPU. Afradertje of kan gewoon? Dit moet dus nog gereflecteerd worden in de totale prijs.
- Welke GPU raden jullie mij aan rond februari/maart? Voor spellen zoals Cyberpunk 2077, VR, Apex, Fallout.
Dit is voorlopig mijn wishlist:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
40% Photoshop en video editing. 40% Gamen(ook VR icm met een Quest 2). 20% Web.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zonder de GPU en monitor wil ik rond de €1000 zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 29WK500-P. Razer Keyboard en ditto muis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Stil en future proof moet ie zijn.
Ga je overklokken?
Nog niet. Misschien later.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik twijfel nog een beetje over het volgende:
- Heb nu de 5600x in mijn lijst maar is de 3700x misschien toch een betere keuze qua prijs/kwaliteit? Begreep dat de meervoud van cores van de 3700x goed zou zijn voor foto en video bewerking maar de volgens de benchmarks zou het niet veel schelen. Vooral icm gamen wil ik future proof zijn met de 5600x.
- Bij de 5600x zit geen stock cooler. Welke all-in-one watercooler raden jullie mij aan? Wellicht overkill maar wil het wel hebben.
- Case cooler keuze twijfel ik nog. Moet gewoon een stille zijn.
- De CPU en RAM wilde ik heel misschien tweedehands halen. Evenals de toekomstige GPU. Afradertje of kan gewoon? Dit moet dus nog gereflecteerd worden in de totale prijs.
- Welke GPU raden jullie mij aan rond februari/maart? Voor spellen zoals Cyberpunk 2077, VR, Apex, Fallout.
Dit is voorlopig mijn wishlist:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 405,- | € 405,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li TU150 Window Zilver | € 109,41 | € 109,41 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 153,90 | € 153,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 94,05 | € 94,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.122,26 | ||