Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Future-proof work/gamingstation

Pagina: 1
Acties:

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ben van plan om binnen een maand een work/gaming station te bouwen. Al een tijdje niet meer gebouwd maar mijn handen beginnen nu wel te jeuken. Ik ga het gebruiken eerst zonder GPU. Die haal ik later wel wanneer de aanbod en prijzen weer een beetje normaal zijn. Zit overigens op een 29 inch 21:9 monitor. Nog geen 4K maar die haal ik waarschijnlijk samen met de GPU.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
40% Photoshop en video editing. 40% Gamen(ook VR icm met een Quest 2). 20% Web.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zonder de GPU en monitor wil ik rond de €1000 zitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 29WK500-P. Razer Keyboard en ditto muis.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Stil en future proof moet ie zijn.

Ga je overklokken?

Nog niet. Misschien later.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik twijfel nog een beetje over het volgende:

- Heb nu de 5600x in mijn lijst maar is de 3700x misschien toch een betere keuze qua prijs/kwaliteit? Begreep dat de meervoud van cores van de 3700x goed zou zijn voor foto en video bewerking maar de volgens de benchmarks zou het niet veel schelen. Vooral icm gamen wil ik future proof zijn met de 5600x.

- Bij de 5600x zit geen stock cooler. Welke all-in-one watercooler raden jullie mij aan? Wellicht overkill maar wil het wel hebben.

- Case cooler keuze twijfel ik nog. Moet gewoon een stille zijn.

- De CPU en RAM wilde ik heel misschien tweedehands halen. Evenals de toekomstige GPU. Afradertje of kan gewoon? Dit moet dus nog gereflecteerd worden in de totale prijs.

- Welke GPU raden jullie mij aan rond februari/maart? Voor spellen zoals Cyberpunk 2077, VR, Apex, Fallout.

Dit is voorlopig mijn wishlist:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 405,-€ 405,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-I Gaming€ 191,95€ 191,95
1BehuizingenLian Li TU150 Window Zilver€ 109,41€ 109,41
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4€ 38,95€ 38,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 153,90€ 153,90
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,05€ 94,05
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.122,26

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 07:36

SpamLame

niks

Ik ga het gebruiken eerst zonder GPU

Kan niet met de gekozen 5600x, je moet dan of een andere CPU met iGPU nemen of een dGPU (voor mij part elchepo 2de hands passive kaart of een gt1030 oid

-Welke GPU raden jullie mij aan rond februari/maart?

Wie weet wat de beschikbaarheid (dus prijzen) dan is, tegen die tijd nog maar eens vragen.

-Tweedehands spullen

kan gewoon, ik heb hier een 2de hand 3600, b450 itx en ram. werkt prima, tuurlijk een beetje opletten (price to good to be true, feedback etc)

[ Voor 7% gewijzigd door SpamLame op 25-12-2020 08:10 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Deze past er ook in en koelt net wat beter dus minder geluid

Je ramsticks zijn geen handige keuze: pak gskill of crucial, 3200c16 of 3600c16. Het is zonde om 3600c18 te pakken.

Deze voeding past niet je hebt een sfx voeding nodig bij deze behuizing. pricewatch: Corsair SF600 (2018) bijvoorbeeld.

Let op eer komt nog Windows licentie bij
En inderdaad punten van degene boven mij, je hebt geen igpu.

Waarschijnlijk niveau 3070 of 3080 gezien je 4k wilt, of wat AMD kamp tegen dan uitgebracht heeft.
Als je tweedehands wilt voldoet de 2080ti nog net, maar de 3070 is stuk goedkoper nieuw.

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 25-12-2020 10:06 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:01
Waarom Mini-ITX?

• FlipFlink
  • Niet online
SpamLame schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:05:
Ik ga het gebruiken eerst zonder GPU

Kan niet met de gekozen 5600x, je moet dan of een andere CPU met iGPU nemen of een dGPU (voor mij part elchepo 2de hands passive kaart of een gt1030 oid

-Welke GPU raden jullie mij aan rond februari/maart?

Wie weet wat de beschikbaarheid (dus prijzen) dan is, tegen die tijd nog maar eens vragen.

-Tweedehands spullen

kan gewoon, ik heb hier een 2de hand 3600, b450 itx en ram. werkt prima, tuurlijk een beetje opletten (price to good to be true, feedback etc)
Ah daar was ik al bang voor. Dan inderdaad even de goedkoopste tweedehandse GPU die ik kan vinden :Y) . Overigens haalde ik die tijdvak aan voor de GPUs omdat volgens Nvidia tegen die tijd de beschikbaarheid veel beter zou zijn. Maar ik zal inderdaad dan dit topic weer ff kicken.

• Alexlis
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-01-2022
Rare vraag.. Waarom niet?

• FlipFlink
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:59:
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Deze past er ook in en koelt net wat beter dus minder geluid

Je ramsticks zijn geen handige keuze: pak gskill of crucial, 3200c16 of 3600c16. Het is zonde om 3600c18 te pakken.

Deze voeding past niet je hebt een sfx voeding nodig bij deze behuizing. pricewatch: Corsair SF600 (2018) bijvoorbeeld.

Let op eer komt nog Windows licentie bij
En inderdaad punten van degene boven mij, je hebt geen igpu.

Waarschijnlijk niveau 3070 of 3080 gezien je 4k wilt, of wat AMD kamp tegen dan uitgebracht heeft.
Als je tweedehands wilt voldoet de 2080ti nog net, maar de 3070 is stuk goedkoper nieuw.
Ah thanks! Uiteraard komt er nog een Windows 10 licentie erbij inderdaad. Is 600w voldoende om alles(incl een 3070 oid) te poweren?

• Uszka
Omdat ik nergens lees dat het compact moet zijn. Wel stil, futureproof en een AIO. Vooral dat eerste en het laatste is in mATX en ATX makkelijker te realiseren.

• FlipFlink
  • Niet online
Heb altijd ATX gebouwd maar wilde altijd een mITX. Vind het gewoon mooi en handig mocht ik ooit(oooooit) een keer de PC moeten meenemen ergens.

• Uszka
Zoek dan een Mini-ITX behuizing waarin je een 240 rad bovenin kan monteren want in het front als intake is niet aan te raden in een behuizing die een niet heel beste airflow heeft.

• FlipFlink
  • Niet online
Uszka schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:06:
Zoek dan een Mini-ITX behuizing waarin je een 240 rad bovenin kan monteren want in het front als intake is niet aan te raden in een behuizing die een niet heel beste airflow heeft.
De behuizing is wel iets wat ik niet wil veranderen. De uiterlijk is in dat geval nog net ietsjes belangrijker dan de geluid en airflow voor mij :P
Pagina: 1