Zolderverbouwing: CV radiator vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik wil mijn zolder verbouwen en er kamers inrichten. Nu zit ik alleen nog in dubio over de CV radiatoren. Ik vind het lastig om te bepalen wat de optimale plaatsing zal zijn in de twee ruimste kamers. Ik twijfel over ofwel de rode variant, dan wel de groene variant. Dit heeft met name te maken met de locatie van de leidingen van de huidige radiator die verplaatst moet worden. Wie kan me hierbij helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zOGq4K9YnKSM5xFwWHO_6OeAFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2A5wGWhibYcspIaJ0jMppR5Z.png?f=user_large

telefoontoestel

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
Niemand. Tenminste, niet zolang je niet aangeeft wat dan de locatie van de leidingen van die huidige radiator zijn. Hier kunnen we toch geen zinnig antwoord op geven?

Punctuality is the politeness of kings

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Mijn keuze zou zijn, zeker voor zolder slaapkamers, multisplit of 2 maal single split airco. Als je toch aan het verbouwen bent, zijn de leidingen mooi weg te werken. Tevens energie zuiniger.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
dreamscape schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:57:
[...]

Niemand. Tenminste, niet zolang je niet aangeeft wat dan de locatie van de leidingen van die huidige radiator zijn. Hier kunnen we toch geen zinnig antwoord op geven?
Het gaat me niet zo zeer om de plaatsing van de leidingen, maar meer om de beste plaatsing van de radiatoren. Ik heb daarbij de keuzes uit de oplossing in het rood of in het groen. De leidingen zelf komen wel goed.

telefoontoestel

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:28
Meest gebruikelijke plaats is onder een raam... Maar die staan nergens getekend

[ Voor 25% gewijzigd door Cyriel85 op 25-12-2020 00:19 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Dat is waar. Voor mij is het natuurlijk opvallend, maar op het plaatje misschien wat lastig af te leiden. De rode radiatoren zitten parallel aan het raam, de groene zouden alleen op de kopse kant aan het raam zitten. Ik wil vooral dat er optimaal bruikbare ruimte overblijft, vandaar.

telefoontoestel

• Cyriel85
Dan voor rood kiezen, dan hou je een groter stuk wand over voor als je ooit kasten wilt plaatsen.
Daarbij blijft het mooiste om ze recht onder de ramen te plaatsen, maar goed.
Rood is ook de buitenmuur, ook goed om daar te plaatsen omdat die eerder kou zal uitstralen dan een binnenmuur.

[ Voor 50% gewijzigd door Cyriel85 op 25-12-2020 00:35 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Dat is inderdaad zo. Nuttige tip. Ik weet voldoende. Bedankt.

[edit]
Weet jij (of iemand anders) heel toevallig of je een dergelijk onderblok straffeloos kunt omdraaien, of is daar een ander onderblok voor nodig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO2XijTWhFlw2gCYfiuhLFqghCE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f0NhjJwB12bDDB8K7DIlB7LS.jpg?f=user_large

[ Voor 75% gewijzigd door telefoontoestel op 25-12-2020 00:37 ]

telefoontoestel

• Cyriel85
Dan draai je denk ik in een outlet om, dat lijkt me niet handig.

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik had al zo'n vermoeden, maar even navragen bij de bouwmarkt zit er niet echt in op dit moment. De leiding moet toch een stukje verlegd worden, dus dan zal ik ze op dat moment wel kruisen. Bedankt.

telefoontoestel

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:01

de Peer

under peer review

Ik zou ook voor airco's gaan, en niet meer voor een radiator

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip.

telefoontoestel

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:00
Inderdaad onder het raam. Niet alleen omdat je dan de wand nog hebt voor eventueel een kast oid maar ook om eventuele koudeval te beperken. Overigens hebben wij sinds deze zomer in een airco op zolder om te verwarmen en koelen. Echt heerlijk!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 15:31

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Hoeft niet altijd goed te zijn. In mijn huis heeft de vorige bewoner laage temperatuur radiotor geplaatst onder de vensterbank. de vensterbank is lekker warm nu...wat ik wil zeggen kijk ook goed naar de radiotor die je gaat gebruiken.
Cyriel85 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:18:
Meest gebruikelijke plaats is onder een raam... Maar die staan nergens getekend

Usenet handleidingen

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Bo0bz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:15:
Inderdaad onder het raam. Niet alleen omdat je dan de wand nog hebt voor eventueel een kast oid maar ook om eventuele koudeval te beperken. Overigens hebben wij sinds deze zomer in een airco op zolder om te verwarmen en koelen. Echt heerlijk!
Zijn er specifieke eigenschappen waar ik naar zou moeten kijken als ik besluit voor het airco systeem te gaan?

telefoontoestel

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Vandaag even gekeken naar de airco oplossing, maar die is helaas niet haalbaar hier vanwege de verplichte verbinding naar buiten toe. Dat is geen optie op mijn zolder. Ik ga dus toch voor de dubbele radiator oplossing.

telefoontoestel

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
TheDudez schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:01:
Hoeft niet altijd goed te zijn. In mijn huis heeft de vorige bewoner laage temperatuur radiotor geplaatst onder de vensterbank. de vensterbank is lekker warm nu...wat ik wil zeggen kijk ook goed naar de radiotor die je gaat gebruiken.
[...]
Radiator onder een raam is altijd een goed idee. Het afdekken aan de bovenkant is altijd een slecht idee.
Pagina: 1