iPhone 8 draait bepaalde apps om!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Francesqo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Helaas niks kunnen vinden in de zoekfunctie of op internet. Of niet goed gezocht. 🤔

De iPhone van mijn vrouw draait sommige apps om. Wat wil zeggen dat ze onderste boven worden afgebeeld. Het is niet bij elke app. Lees ik een mail, klik op een link, en de volgende app opent onderste boven. Of ik start Waze voor navigatie, ook deze start direct ondersteboven. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand of hier een fix voor is?
...

De iPhone 8 is vorig jaar nieuw aangeschaft en gewoon ge-update naar de laatste iOS versie.
...

Wat ik heb geprobeerd: opnieuw opstarten en een soft reset. Hierdoor is het probleem opgelost, maar op de een of andere manier komt het ook na een tijdje, (enkele dagen tot een week) ook weer terug! Ik heb geen idee waardoor het komt of dat het door iets getriggerd word.

Ik hoop dat iemand DE tip heeft voor mij!! 👍🏼
...

Alle reacties

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Misschien is je rotatie sensor stuk. Wat als je automatisch draaien uitzet? (omhoog swipen en dan op het slotje in de cirkelpijl klikken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RE3OIiYs51dmq6qSspLMdRiVojs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ATBDTijgg5KcehHpzd9FKM3m.jpg?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door jodeltje op 24-12-2020 23:09 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rotatie gaat toch niet tot op de kop? Volgens mij hooguit tussen landscape en portrait, 270 graden totaal. Nog nooit op z'n kop gezien.

Je weet dat de home button geen speaker is die je tegen je oor moet houden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
sypie schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:24:
Rotatie gaat toch niet tot op de kop? Volgens mij hooguit tussen landscape en portrait, 270 graden totaal. Nog nooit op z'n kop gezien.

Je weet dat de home button geen speaker is die je tegen je oor moet houden? :+
Bij Android kan dat zeker, maar check het net op m’n iPhone en je hebt helemaal gelijk. Dat kán helemaal niet (bij de paar apps die ik net test). Best knappe bug wel dan haha.

Fabrieksinstellingen herstellen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francesqo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb automatisch draaien al geprobeerd uit te zetten.
Ik zal foto’s maken als het weer gebeurd. Blijkbaar heb ik een exoot onder de iPhones hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:20
Al een reboot geprobeerd?

Niet goed gelezen: terug naar fabrieksinstellingen dan maar?

[ Voor 56% gewijzigd door kever678 op 25-12-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:18
Niet op ios maar wel op android gehad een keer. Kwam door maps, maps heeft mogelijkheid om op z'n kop te staan. (Handig voor in de wagen als er een kabel aanzit) maar als je dan maps gestart hebt dan kunnen andere apps ineens ook 270° draaien. Het homescreen niet en daar is eens iets mis gegaan bij mij. Reboot en herinstallatie van maps heeft het gefixt.

Bij mij was het wel heel duidelijk dat het getriggerd werd door maps.

Geen idee of ios dezelfde functionaliteit heeft maar miss even zoeken in de hoek van de waze /maps app.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net geprobeerd met Maps en Kaarten. Beiden kunnen ondersteboven functioneren. Daarnaast een aantal andere apps geopend maar geen van de geopende apps wilde ondersteboven functioneren.
Pagina: 1