acer

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

Onderwerpen

Vraag

• Richardmeijers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-12-2020
Mijn vraag
...ik heb acer cp315 1h ph75z chroombook kan hier windows op zeten

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Met een simpele zoeken bij google naar 'Windows on Chromebook' weet je het.

The devil is in the details.

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:26

MartinMeijerink

Computerrorist

kan

An unbreakable toy is useful to break other toys

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou het je alleen wel met klem afraden. De CPU is eigenlijk veel te zwak voor Windows. Daarbij zelfs als de CPU voldoet voor jouw gebruik, 64GB Emmc is echt veel te weinig en lang niet zo snel als een echte SSD. Als je het officepakket installeert, zit de SSD al bijna vol met als gevolg dat je voordat je Windows kunt updaten eerst schijfopruiming moet starten en zelf nog handmatig ruimte vrij moet maken. Tenzij je Windows 10 gratis of voor weinig kunt krijgen, ben je ook 100/150 euro voor een licentie kwijt. Dan kun je echt beter een refurbished laptop nemen met een SSD als je per se Windows nodig hebt.

Voor ChromeOS is de laptop trouwens wel geschikt. Maar dat is nou net de reden dat ChromeOS zo geweldig is. Als je geen speciale eisen hebt, heb je vaak voldoende aan ChromeOS en doordat het zo licht is, draait het ook op goedkope hardware.

[ Voor 35% gewijzigd door hoi1234 op 24-12-2020 21:40 ]

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wel heel weinig moeite genomen zie ik, je bent zelfs je vraagteken vergeten :+

Maar wat hierboven staat klopt wel, het is niet aan te raden op jouw laptop Windows te installeren, processor en schijfruimte is niet/nauwelijks voldoende, ik zou er lekker ChromeOS op laten staan, dat draait waarschijnlijk prima.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59

Cyphax

Moderator LNX
@Richardmeijers
Allereerst, welkom op GoT!
Dit is echter wel iets dat je heel snel kan proberen op te zoeken met Duckduckgo of Google, ik sluit dit topic om die reden. We verwachten op GoT eigenlijk wel een beetje eigen inzet om het voor iedereen interessant te houden. Natuurlijk kan het dan zijn dat je niet vindt wat je zoekt, en dan kan je altijd een topic openen. Om dat goed te kunnen raad ik je aan om NOS Beleid eens te lezen; het is niet zo heel lang. Maar je moet wel een klein begin maken, zelf. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 24-12-2020 21:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.