Vraag

• wimderon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
Mijn ouders hebben een Philips Cineos TV en ik zou daar graag met de kerstdagen wat video's op af willen spelen via een usb-stick. Dit lukt mij echter niet. Ik vermoed dat dit is vanwege de leeftijd van de tv, want dezelfde video's spelen wel af op andere tv's en apparaten via dezelfde stick.

Ik heb al wat geprobeerd met avidemux, maar niet succesvol. En veel verder reikt mijn kennis niet. Heeft iemand een idee, of is ergens te vinden wat hier de oplossing zou kunnen zijn :) ?

Ben ik hier op de juiste plek of is dit meer op z'n plaats in Film, TV & Muziek of elders :$ ?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:30

g0tanks

Moderator CSA
Ik gok dat in de handleiding van je TV wel staat welke videoformaten worden ondersteund. Dan is het een kwestie van in avidemux het goede output format selecteren.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimderon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:23:
Mijn ouders hebben een Philips Cineos TV en ik zou daar graag met de kerstdagen wat video's op af willen spelen via een usb-stick. Dit lukt mij echter niet. Ik vermoed dat dit is vanwege de leeftijd van de tv, want dezelfde video's spelen wel af op andere tv's en apparaten via dezelfde stick.

Ik heb al wat geprobeerd met avidemux, maar niet succesvol. En veel verder reikt mijn kennis niet. Heeft iemand een idee, of is ergens te vinden wat hier de oplossing zou kunnen zijn :) ?

Ben ik hier op de juiste plek of is dit meer op z'n plaats in Film, TV & Muziek of elders :$ ?
Ik vermoed dat de Cineos TV een (groot?) aantal videocodec's mist waardoor je 'nieuwe' filmpjes niet als zijnde filmpje herkent worden op die TV.

Weet je toevallig 't exacte typenummer van die TV zodat er uit te zoeken is wat er wel ondersteund wordt door die TV?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• wimderon
Will_M schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:27:
[...]

Ik vermoed dat de Cineos TV een (groot?) aantal videocodec's mist waardoor je 'nieuwe' filmpjes niet als zijnde filmpje herkent worden op die TV.

Weet je toevallig 't exacte typenummer van die TV zodat er uit te zoeken is wat er wel ondersteund wordt door die TV?
Philips Cineos 32pfl9632d/10

Die is het volgens mij.

edit: het is de 32pfl7562d

[ Voor 3% gewijzigd door wimderon op 24-12-2020 22:21 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 22:38

M2M

medicijnman

Volgens de specs:
https://www.philips.nl/c-...ine-en-ambilight-2-kanaal

Doet de tv via een USB stick enkel MP3 en JPG files. Ik gok dat je toch een HDMI-apparaat mee moet nemen. Laptop of zelfs een raspberry pi zou al voldoende zijn.

-_-

• wimderon
M2M schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:14:
Volgens de specs:
https://www.philips.nl/c-...ine-en-ambilight-2-kanaal

Doet de tv via een USB stick enkel MP3 en JPG files. Ik gok dat je toch een HDMI-apparaat mee moet nemen. Laptop of zelfs een raspberry pi zou al voldoende zijn.
Het was toch een net wat ander type (zie edit).

https://www.philips.nl/c-...ntegreerde-digitale-tuner

Hier staat mpeg2 er nog bij, als ik dat zou selecteren in avidemux zou het dus moeten werken (ik ben nu niet ter plekke, dus kan het niet direct uitproberen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 22:38

M2M

medicijnman

Mpeg2 zal dvd formaat zijn. Audiotrack moet je even mee experimenteren, ik zou in handbrake simpelweg het dvd profiel nemen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Handbrake installeren en een Mpeg2 maken if anders via een laptop op de tv. Of ze een nieuwe TV geven voor de kerstmisdagen

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Hmm, ik heb het via handbrake -> mpeg2 geprobeerd. En online via https://convertio.co/nl/.

Maar er wordt geen videobestand herkend helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
wimderon schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:47:
Hmm, ik heb het via handbrake -> mpeg2 geprobeerd. En online via https://convertio.co/nl/.

Maar er wordt geen videobestand herkend helaas :/
Waar het ook aan kan liggen, is het soort partitie / filesystem, of de allocation size (van de USB stick). Als dat niet in orde is, zal de TV bestanden niet kunnen lezen.
De volgende bestandsindelingen worden ondersteund.

Foto: JPEG
Muziek : MP3, MP3 Pro
Video: MPEG1, MPEG2

Alleen FAT/DOS-geformatteerde geheugenkaarten
• Schakel uw TV uit.
• Plaats uw USB-apparaat in de USB-aansluiting aan de zijkant van de TV.
• Schakel uw TV in en druk op de knop 'MENU' op de afstandsbediening om het TV MENU (TV-MENU) weer te geven.
• Het merk van uw USB-apparaat wordt weergegeven in de rij MULTIMEDIA als het wordt herkend door de TV.
• Als de naam van het merk eenmaal wordt weergegeven, drukt u op de knop 'OK' om de 3 mappen weer te geven, zoals bijvoorbeeld FOTO, MUZIEK en VIDEO.
• Om de inhoud weer te geven, selecteert u de map van uw keuze en drukt u op de knop 'OK' of drukt u op de cursor naar rechts.

OPMERKING: Als u een mapnaam hebt gemaakt voor uw foto's, muziek of video's op uw USB-apparaat, dan moet u naar de juiste directory gaan om deze te bekijken. Doet u dit niet, dan ziet u alleen de mapnaam en niet de inhoud.

[ Voor 59% gewijzigd door Luxicon op 26-12-2020 01:33 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Luxicon schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:29:
[...]

Waar het ook aan kan liggen, is het soort partitie / filesystem, of de allocation size (van de USB stick). Als dat niet in orde is, zal de TV bestanden niet kunnen lezen.

[...]

[...]
Hij herkende jpegs wel, maar ik zal het op deze manier nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
wimderon schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:51:
[...]

Hij herkende jpegs wel, maar ik zal het op deze manier nog proberen.
Dan denk ik dat de USB-stick in orde is, maar de omzetting naar MPEG-2 niet.
And Constant Framerate. Set it to the source frame rate, which should be 23.96 for NTSC film, 25 for PAL/SECAM, or 29.97 NTSC video.
Dit is wat ik bijvoorbeeld kan vinden voor MPEG-2 in combinatie met een oudere TV. (constante framerate). Het is ook aan te raden .mp4 te gebruiken, niet .mkv, omdat de TV al wat ouder is.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 26-12-2020 02:10 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Luxicon schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 02:02:
[...]

Dan denk ik dat de USB-stick in orde is, maar de omzetting naar MPEG-2 niet.

[...]

Dit is wat ik bijvoorbeeld kan vinden voor MPEG-2 in combinatie met een oudere TV. (constante framerate). Het is ook aan te raden .mp4 te gebruiken, niet .mkv, omdat de TV al wat ouder is.
Als je in mpeg2 codeert is het vaak een mpg bestand en juist niet mp4 :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Ventieldopje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 02:31:
[...]

Als je in mpeg2 codeert is het vaak een mpg bestand en juist niet mp4 :)
Volgens mij haal je codec en container door elkaar. MPEG-2 = codec. Mp4 = container (wat ook de file extension wordt).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Luxicon schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:38:
[...]

Volgens mij haal je codec en container door elkaar. MPEG-2 = codec. Mp4 = container (wat ook de file extension wordt).
Nee klopt alleen het is de vraag of de TV wel mkv en mp4 containers herkent. Poging waard lijkt mij :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Morgen maar eens met een bult verschillende opties proberen dan :D :')

• wimderon
Helaas lukt het niet. Een tijdelijke oplossing gaat wel lukken, maar ik had toch graag de mogelijkheid gehad om een stickje achter te laten.

Bedankt voor het meedenken iedereen :)

[ Voor 26% gewijzigd door wimderon op 31-12-2020 18:18 ]

Pagina: 1